Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 feb 2004 18:37

[/quote]Allereerst wil ik even zeggen, dat je in eerste instantie een antwoord van mij krijgt. Dit omdat het Dr. Columbus zijn vrije dag is (verplichte vrije dag, anders zijn we bang dat hij niet door zijn vakantiedagen heenkomt ). Hij heeft dan ook gevraagd of ik dan ook de '(dringende vragen), voor mijn rekening wou nemen. Hij zal ze naderhand bekijken en waar nodig aanvullen of verbeteren (dit zal dan ook wel gebeuren ).

wat is dat nou jammer... :mrgreen:

Je zegt dat je van mening bent, dat het van een jongen uitgaat, maar ook zeg je dat je graag wat meer wilt weten en tips wilt hebben, dit zegt mij, dat je wel degelijk bereidt bent om zelf initiatief te nemen (als de tijd daarvoor rijp is). Daar is deze Dr. erg over te spreken . Ze heeft dan zelf ook een goede ervaring met zelf initiatief nemen . (Daphne, als je meer over die ervaring, weten wilt, stuur maar een PB....)

mee eens, de PB komt er aan... :wink:

Wat je zou kunnen doen; Vraag zijn mobiele nummer en/of zijn emailadres (ik ga ervan uit dat in deze tijd hij wel 1 van tweeën zal hebben, zo niet beide...) en stuur hem eens een berichtje, daar hoeft echt niet zo veel bijzonders in te staan, kan bij wijze van gaan over het weer (Zeg heb jij ook zo'n hekel aan regen.... als het al de hele dag regent... ), zo laat je zien, dat je tussendoor ook aan hem denkt (ik neem tenmisnte aan dat je hem een keer in de week ziet). Of vraag eens via een berichtje hoe het met hem gaat, of hij een leuke dag gehad heeft, zo toon je belangstelling.

Nou, Dr. Rosekapje, dat durf ik toch echt niet hoor! :oops: Zijn mobiele nummer vragen zou me nog wel lukken, maar om hem een smsje over het weer te sturen, dat gaat me een bj te ver! :? Neej, dat is voor mij geen goed advies! 8)

Wat je ook zou kunnen doen is hem uitnodigen voor een kop koffie bij jou thuis. Als je het (nog) niet zitten om hem bij je thuis uit te nodigen, vraag hem dan of hij zin heeft om wat te gaan drinken.... (bv. in Bollee , ik heb tenminste uit betrouwbare bron vernomen, dat je daar weleens heen gaat).

Ik kom idd wel eens in Bollee, maar ik ben veeeeeeeeeeeel te :oops: :oops: :oops: om dat te vragen! :roll: Ook niet zo geslaagd dus :lol: !

Ik hoop dat u enkele subtielere tips voor me heeft... :mrgreen: Misschien durf ik die wel te gebruiken en anders w8 ik gewoon op Dr. Columbus! :wink:
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 feb 2004 18:38

:oops: :oops: :oops:
quotes andersom gedaan... :mrgreen:
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 feb 2004 19:25

Daphne, het lijkt me verstandig om eens een sessie te doen, ik denk dat ik je wel degelijk helpen kan....neem het in overweging.... maar je kan ook terecht bij de andere artsen hoor...... :mrgreen:

Misschien iets subtielere tips...

fiets (ik neem aan dat je een fiets hebt, zo nee, huur er 1, bij ons is er een speciale Love fiets te huur....) om de 20 minuten langs zijn huis.... :mrgreen:

Bel met jullie huistelefoon hem op, of met je mobiel (bel je met je mobiel zorg dan dat je nummer niet weergegeven wordt :mrgreen: ) en als hij oppakt, zeg je dat je verkeerd verbonden bent...., maar toch wel even met hem praten wilt :mrgreen:

Als je hem tegenkomt, loop dan tegen hem op, verontschuldig je, daarna, het is niet erg om dat blozend te doen, dat schijnen jongens/mannen erg aantrekkelijk te vinden.... (hm, sorry...... stotter.... ik werd......... verblind 8) ..... door je schoonheid........euh, de......zon.... :mrgreen: )

Stel dat je hem onverhoopt toch tegen mocht komen in Bollee, bestel anoniem een drankje bij de barman en laat dat naar de betreffende persoon toebrengen, laat de barman zeggen, He jij, kijk eens goed uit je ogen :shock: , deze krijg je van het meest blozende meisje hier.....

Stop een anoniem briefje in zijn jaszak, met de vraag of hij morgen naar het park komt, bij de vijver, daarnaast zet je erop, dat hij brood mee moet nemen, omdat het zo ontzettend romantisch is om samen de eendjes te voeren.... Je gaat de volgende dag natuurlijk ook naar het park toe, maar je laat je gezicht niet zien.... stel je voor.... je koopt een verrekijker en gaat hem van verre observeren :mrgreen:

Als je hem weer ziet, zeg je heeeee Beeeebe 8) heb jij ook zo'n zin om een ijsje te gaan eten.....

Koop een zakje met van die hartsnoepjes, ga, thuis de snoepjes op tekst selecteren.... zorg er dan voor dat je ze altijd bij je hebt... en als zich de kans voor doet om hem een snoepje aan te bieden, doe dat dan.... zorg ervoor dat je het met de tekst naar boven geeft (want jongens zijn wat dat betreft, niet altijd even snugger :wink: )

Ga langs bij de drogist of bij een parfumerie, laat je helpen door de verkoopster (ik ken wel een hele goeie verkoopster :mrgreen: ), vraag nar het meest zwoele luchtje.... laat je dat aansmeren %&$# koop dat luchtje en spuit het op, als je verwacht hem weer te gaan zien (weet je niet wanneer je hem weer zien zal, dan zeg ik, wees op alles voorbereidt... dus altijd dat luchtje op.....), ga naast hem staan, loop een aantal keren langs hem heen, desnoods in rondjes. Zodat er telkens een walm van je parfum langskomt.... de liefde van de man, gaat niet zoals ze altijd zeggen door de maag :roll: , maar ook bij een groot gedeelte door de neus...... :mrgreen:, grote kans dat hij er een opmerking over maakt, zo heb je een aanknopingspunt voor een gesprek.....

Lieve Daphne, ik hoop dat je aan deze tips wat hebt, ze zijn iig lekker subtiel :mrgreen: 8) :roll: :wink:

groetjes Dr. rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jo met de banjo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jo met de banjo » 14 feb 2004 13:39

hoe moet je erachter komen van wie je een valentijnskaart hebt gehad?Ik ben nl. heeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig! :D :oops:

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 14 feb 2004 14:28

Jo met de banjo schreef:hoe moet je erachter komen van wie je een valentijnskaart hebt gehad?Ik ben nl. heeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig! :D :oops:

hier nog iemand die met dat vreselijke, zenuwslopende probleem zit. ik weet nu al zeker dat ik er nachten niet van zal kunnen slapen...
wat? nachten zeg ik, voor je het weet zijn het weken, en weken worden maanden...

beste love dokters, hebben jullie hier een kant en klare oplossing voor?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2004 15:45

Simpel toch: DNA-testje van alle postbodes en al je kennissen maken...
(de van de postbode moet je er dan aftrekken)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 feb 2004 15:52

rosekapje schreef:Daphne, het lijkt me verstandig om eens een sessie te doen, ik denk dat ik je wel degelijk helpen kan....neem het in overweging.... maar je kan ook terecht bij de andere artsen hoor...... :mrgreen:

Misschien iets subtielere tips...

fiets (ik neem aan dat je een fiets hebt, zo nee, huur er 1, bij ons is er een speciale Love fiets te huur....) om de 20 minuten langs zijn huis.... :mrgreen:

ik kom elke dag al langs zijn huis... :lol: 8), maar om de 20 minuten? niet echt subtiel! :mrgreen:

Bel met jullie huistelefoon hem op, of met je mobiel (bel je met je mobiel zorg dan dat je nummer niet weergegeven wordt :mrgreen: ) en als hij oppakt, zeg je dat je verkeerd verbonden bent...., maar toch wel even met hem praten wilt :mrgreen:

hehe, dat kan ik nog proberen... :shock: :mrgreen:

Als je hem tegenkomt, loop dan tegen hem op, verontschuldig je, daarna, het is niet erg om dat blozend te doen, dat schijnen jongens/mannen erg aantrekkelijk te vinden.... (hm, sorry...... stotter.... ik werd......... verblind 8) ..... door je schoonheid........euh, de......zon.... :mrgreen: )

Wat subtiel maar niet heus... :lol:

Stel dat je hem onverhoopt toch tegen mocht komen in Bollee, bestel anoniem een drankje bij de barman en laat dat naar de betreffende persoon toebrengen, laat de barman zeggen, He jij, kijk eens goed uit je ogen :shock: , deze krijg je van het meest blozende meisje hier.....

tja en u d8 dat ik dat durfde?... :oops: :lol:

Stop een anoniem briefje in zijn jaszak, met de vraag of hij morgen naar het park komt, bij de vijver, daarnaast zet je erop, dat hij brood mee moet nemen, omdat het zo ontzettend romantisch is om samen de eendjes te voeren.... Je gaat de volgende dag natuurlijk ook naar het park toe, maar je laat je gezicht niet zien.... stel je voor.... je koopt een verrekijker en gaat hem van verre observeren :mrgreen:

Als je hem weer ziet, zeg je heeeee Beeeebe 8) heb jij ook zo'n zin om een ijsje te gaan eten.....

Tuurlijk, dat durf ik ook echt! :oops: :mrgreen:

Koop een zakje met van die hartsnoepjes, ga, thuis de snoepjes op tekst selecteren.... zorg er dan voor dat je ze altijd bij je hebt... en als zich de kans voor doet om hem een snoepje aan te bieden, doe dat dan.... zorg ervoor dat je het met de tekst naar boven geeft (want jongens zijn wat dat betreft, niet altijd even snugger :wink: )

Ga langs bij de drogist of bij een parfumerie, laat je helpen door de verkoopster (ik ken wel een hele goeie verkoopster :mrgreen: ), vraag nar het meest zwoele luchtje.... laat je dat aansmeren %&$# koop dat luchtje en spuit het op, als je verwacht hem weer te gaan zien (weet je niet wanneer je hem weer zien zal, dan zeg ik, wees op alles voorbereidt... dus altijd dat luchtje op.....), ga naast hem staan, loop een aantal keren langs hem heen, desnoods in rondjes. Zodat er telkens een walm van je parfum langskomt.... de liefde van de man, gaat niet zoals ze altijd zeggen door de maag :roll: , maar ook bij een groot gedeelte door de neus...... :mrgreen:, grote kans dat hij er een opmerking over maakt, zo heb je een aanknopingspunt voor een gesprek.....

Lieve Daphne, ik hoop dat je aan deze tips wat hebt, ze zijn iig lekker subtiel :mrgreen: 8) :roll: :wink:

laat ik ze nou niet subtiel vinden... :mrgreen: :wink: :roll: :lol: 8) :oops:

groetjes Dr. rosekapje
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 feb 2004 15:53

gaat lekker met die quotes, maar niet heus! :oops: :roll: :shock:
Afbeelding

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:00

Daphne schreef:Geachte Dr. Columbus!
Ik heb weder een groot probleem! Inmiddels heb ik een leuke Nederlandse jongen leren kennen... Ik zou graag wat meer willen en ik heb soms ook het idee, dat hij ook wel wat wil, maar we zijn allebei heel verlegen.... :oops: :oops: :oops:
En ja, ik ben bovendien van mening dat het van een jongen uit moet gaan, dus ik weet absoluut niet hoe ik zoiets aan kan pakken... :roll: Maar ik wil wel graag wta mer eigenlijk... :? :lol:
Heeft u advies? Kunt u mij enkele tips geven?

Alvast bedankt! :D

Hartelijke groeten, Daphne

Ha Daphne,

Ik wil nog even een andere visie belichten die niet tegen de adviezen van mijn gewaardeerde collega Dr.Rosekapje in gaan. Want die zijn goed, geen twijfel mogelijk.

Het liefdesleven gaat meestal niet over rozen, ook al is de roos het symbool van de liefde. 8)
Jouw probleem ken ik! In mijn jonge jaren had ik dat ook, ik durfde niets te vragen of te laten merken, met als resultaat dat ik pas om m’n 31e voor het eerst kuste met een vrouw :D 8) :?: :?:

Zover moet je het niet laten komen! Je mag er van uitgaan dat de meeste mannen het initiatief ook niet nemen dus moet het bij jouw vandaan komen!
Met die jongen praat je niet over die onderwerpen, dat begrijp ik, maar praat je wel over andere zaken? School, werk of e.d.?
Nu moet je slim te werk gaan, manoeuvreer hem in zo’n positie dat hij geen kant op kan.
Zal een voorbeeld geven.

Jij: hoe is het met je oma?
Hij: goed, onkruid vergaat niet, is haar lijfspreuk
Jij: ow? Ja?
Hij: ja.
Jij: even wat anders, ik zit met een probleem, misschien weet jij hoe of wat.
Hij: nou, zeg het maar, ik wil je wel helpen als ik dat kan. 8)
Jij: nou kijk, stel, je vind een meisje leuk, en je wilt met haar wat drinken dan eeh
Hij: wat eeeh?
Jij: wat zeg je dan tegen haar?
Hij: eeh, wil je met mij wat gaan drinken?
Jij: oké! Is goed, graag! Leuk dat je het me vraag zeg! Vanavond? Morgen? Zeg het maar ik kan altijd (je moet elke afspraak die je al hebt afzeggen, zang, crea-middag, punnikuurtje, alles moet aan de kant voor dat moment!) :!:
Hij: eeh ja ik bedoel (nu gelijk in de reden vallen!) :!:
Jij: nee joh, niet zo verlegen, ik bijt niet *verleidelijk lachen * :P , morgen avond dan maar? Of heb je dan al een afspraak met je psycholoog? :!:
Hij: nee, dat niet
Jij: oké morgenavond! Afgesproken! * grappend nu!* bof jij of bob ik *lachen *
Hij: *haha :( * oké jij bob * denkt dan ‘kan ik lekker zuipen!* :(
Jij: ik moet nu gaan, tot morgen! :D

Probeer deze methode eens, Daphne. En hou ons op de hoogte wat het resultaat betreft!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:16

Evelien schreef:Geachte dr. Columbus,

Ik heb even een vraagje over hoe moet ik omgaan met gezinsleden (stelletjes) die gigantisch aanzichzelf denken en zo klef zijn? (dat ik er zo af en toe kotsent me zit te ergeren)............... pffffff.

En begin dan niet gelijk over: als je zelf verkering krijgt/zou hebben dan........

Ik zie u reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Evelien.

hallo Evelien,

Goeie vraag! goeie vraag! :!:
Dit is inderdáád een punt zeg wat je aanroert! Uit eigen ervaring weet ik dat het zeer hinderlijk kan zijn, dat gesmak van die gezinsleden die zo nodig klef moeten wezen!

Ik ga jouw helpen! De oplossing is heel confronterend voor die gezinsleden, maar dat moet want anders blijft alles bij het oude, en dat wil je niet.
Hier is de oplossing!
Heb je een videocamera? Zo niet dan huur je er eentje, ga in de kamer zitten en film die kwijlende stelletjes, ze zien het toch niet want ze hebben alleen aandacht voor elkaar.
Een kwartier ‘liefdesmateriaal’moet je filmen, verdeelt over de tortelduifjes.
Huur een ‘beamer’ en een flinke geluidsinstallatie, stel deze dingen buiten op en zoek een blinde muur op, de zijkant van je huis of dat van de buren, sluit je laptop of pc aan op de beamer en de hele ‘liefdesfilm’ word vertoond aan de buurt als het ware je jezelf in een openlucht bioscoop waant.
Door de geluidsinstallatie op vol vermogen te zetten komen de stelletjes nieuwsgierig naar buiten en zien alle wijkbewoners die zich aant vermaken en vergapen zijn aan de kustechnieken van de stelletjes. :lol:
Dan gil je ‘daar heb je ze!!!’ en ze staan in het middelpunt van de grappenmakende wijkbewoners die hun nu overspoelen met eigen ervaringen etc….

Evelien, 100% op zeker dat het gedoe afgelopen is in de huiskamer!!
Succes!(verzekerd)
:D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:23

Sabra schreef:zo, laat ik ook eens een vraag stellen aan het gewaardeerde - ahum - dokterspaar vin en columbus

Wat is het meest toepasselijke Valentijnscadeau als je beiden Valentijn maar commerciële onzin vindt?

ha Sabra,
Nou, wat je eens moet doen is je eigen in zo’n soort van bruidstaart laten opsluiten, in een stoeipakje of zo….. 8) en die taart laten bezorgen op Valentijnsdag bij je vriendin/vrouw.
Eenmaal thuisbezorgt klap je de taart open (voordat je vriendin haar eetlust niet meer kan bedwingen en al met een mes in de aanslag te taart wilt aanvallen :D ) en je sprint eruit in je stoeipakje en gaat haar verleiden of zo…moet je zelf weten, maak mij niet uit verders wat je doet :mrgreen: , maar!!!!!!!
Gegarandeerd dat ze dit ‘kadootje’ nooit en te nimmer zal vergeten!!
:wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:29

essieee schreef:ben zo verdrietig, morgen valentijn. snik snik

Esssieee,

la je niet gek maken door al die commerciele onzin omtrend Valentijnsdag!
het is allemaal om geld uit de knip te trekken!
leer mij de handel kennen zeg!!, trap er niet in!
knoop deze woorden goed in je hoofd, esssieee!

ben jij ook zo gek op Valentijn? laat je verrassen of verras je geliefde
met deze speciale aanbiedingen, hartjes, rozen, valentijns boekjes etcc
HAPPY VALENTIJN!!!!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: __________________________________________________

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:33

Jo met de banjo schreef:hoe moet je erachter komen van wie je een valentijnskaart hebt gehad?Ik ben nl. heeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig! :D :oops:

Ha Jo mit dem Banjo,

daar hoef je geen zorgen om te maken, want je kom er meestal toch niet achter van wie je die kaart hebt gehad, trouwens, denk je dat je een valentijnskaart krijgt dan? :D

maak jezelf pas zorgen als je niet meer weet wie je een valentijnskaart hebt gestuurd! :mrgreen: :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:38

sweap schreef:

hier nog iemand die met dat vreselijke, zenuwslopende probleem zit. ik weet nu al zeker dat ik er nachten niet van zal kunnen slapen...
wat? nachten zeg ik, voor je het weet zijn het weken, en weken worden maanden...

beste love dokters, hebben jullie hier een kant en klare oplossing voor?

Ha Sweap,
Simpel! nergens voor nodig die slapeloze nachten ensow!
wat je moet doen is iedereen afsnauwen die ook maar een héél klein beetje laat merken dat ze je aardig vinden!
grom om je heen, steek dreigend je vuist op als je naar je lachen, zorg dat je wat bier morst op je kleren, dat stinkt heel erg, en kam je haar een week niet voor Valentijnsdag.

Sweap, slaap lekker, de postbode zal aan jou deur voorbijgaan! :mrgreen:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 14 feb 2004 16:40

Aragorn schreef:Simpel toch: DNA-testje van alle postbodes en al je kennissen maken...
(de van de postbode moet je er dan aftrekken)

of stuur Brutus, je hond op de postbode af! resultaat: geen kaart, geen zorgen, geen gezeur en verplichtingen.

Terug naar “Archief”