Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nita
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor nita » 01 nov 2010 23:23

LauraC schreef:
blompje schreef:
LauraC schreef:Ik heb net verschrikkelijk nieuws gehoord :cry: Een van de kindjes van mijn zus heeft een open buik en is volgens de dokters heel erg ziek. Ze moet over 2 weken terugkomen en als het kindje dan niet uit zichzelf is overleden, moeten ze moeilijke beslissingen gaan nemen. Het andere kindje doet het prima...

Laura is er al meer bekend over je zus? Lijkt me verschrikkelijk moeilijk om dit mee te maken! Hoe zoveel blijdschap ineens kan omslaan in zoveel zorgen!

Fijn dat je er aan denkt! Heb gisteren gehoord dat het ene kindje inderdaad een open buikje heeft dat heel evt geopereerd zou kunnen worden als het kindje levend geboren wordt. Ze zijn er echter niet van overtuigd dat het levensvatbaar is. Ze hebben geadviseerd met 24 weken het kindje te laten overlijden zodat er minder kans is op complicaties voor het gezonde kindje (wat het prima doet trouwens). Mijn zus heeft besloten de zwangerschap uit te lopen met evt als resultaat geen kindjes.

zo wat een zorgen zeg, om stil van te worden...
bijna een onmenselijk keuze (hoop dat ik het goed zeg).
wat fijn dat het gezonde kindje het prima doet
heel veel sterkte ook voor je zus en haar man

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 nov 2010 08:02

sterkte voor jou en je familie Laura! Wat een vreselijke keuze!

Bumba schreef:
lammetje schreef:een ruggeprik haalt niet altijd de hele pijn weg, mijn zus mocht mét ruggenprik gewoon persen omdat ze de persweeën wel gewoon voelde maar de echte pijn niet.

maar ik vind een ruggeprik laten zetten enger dan de hele bevalling dus laat mij maar 'gewoon' bevallen :)

In sommige gevallen is het gewoon nodig om pijnstilling te krijgen, als je continu weeën hebt zonder dat je ontsluiting hebt, te lang gaat duren etc. Maar bij een normale bevalling van zo'n 6 tot 12 uur zou het toch zonder moeten kunnen denk ik. Maar iedereen ervaart pijn anders!!

Misschien maakt het dan uit wat voor ruggenprik je krijgt? Ik had de tweede keer een epidurale ruggenprik (als ik het goed zeg) dus met een pomp, maar ik voelde het wel gewoon nog, weliswaar veel minder dan zonder pijnbestrijding.

Een ruggeprik is altijd epiduraal. In principe is het een veilige pijnstillingsmethode. Je loopt wel meer risco op een kunstverlossing met een epi, omdat ook je persweeën enigszins onderdrukt worden en je bloeddruk kan sterk dalen tijdens de bevalling. Aangezien ik altijd een hele lage bloeddruk tijdens mijn zwangerschap heb en sowieso al geen persweeën vond ik dat ik geen optie voor mij.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 02 nov 2010 09:42

ajl schreef:sterkte voor jou en je familie Laura! Wat een vreselijke keuze!

Bumba schreef:
lammetje schreef:een ruggeprik haalt niet altijd de hele pijn weg, mijn zus mocht mét ruggenprik gewoon persen omdat ze de persweeën wel gewoon voelde maar de echte pijn niet.

maar ik vind een ruggeprik laten zetten enger dan de hele bevalling dus laat mij maar 'gewoon' bevallen :)

In sommige gevallen is het gewoon nodig om pijnstilling te krijgen, als je continu weeën hebt zonder dat je ontsluiting hebt, te lang gaat duren etc. Maar bij een normale bevalling van zo'n 6 tot 12 uur zou het toch zonder moeten kunnen denk ik. Maar iedereen ervaart pijn anders!!

Misschien maakt het dan uit wat voor ruggenprik je krijgt? Ik had de tweede keer een epidurale ruggenprik (als ik het goed zeg) dus met een pomp, maar ik voelde het wel gewoon nog, weliswaar veel minder dan zonder pijnbestrijding.

Een ruggeprik is altijd epiduraal. In principe is het een veilige pijnstillingsmethode. Je loopt wel meer risco op een kunstverlossing met een epi, omdat ook je persweeën enigszins onderdrukt worden en je bloeddruk kan sterk dalen tijdens de bevalling. Aangezien ik altijd een hele lage bloeddruk tijdens mijn zwangerschap heb en sowieso al geen persweeën vond ik dat ik geen optie voor mij.

Je hebt toch ook spinale ruggenprikken?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 nov 2010 10:46

Tjonge, LauraC.
Ik heb echt heel veel respect en bewondering voor de keuze die jouw zus+man gemaakt hebben! Veel sterkte voor jullie allemaal! Wanneer is ze uitgerekend?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 nov 2010 11:24

Bumba][quote="lammetje schreef:een ruggeprik haalt niet altijd de hele pijn weg, mijn zus mocht mét ruggenprik gewoon persen omdat ze de persweeën wel gewoon voelde maar de echte pijn niet.

Misschien maakt het dan uit wat voor ruggenprik je krijgt? Ik had de tweede keer een epidurale ruggenprik (als ik het goed zeg) dus met een pomp, maar ik voelde het wel gewoon nog, weliswaar veel minder dan zonder pijnbestrijding.[/quote]

Een ruggeprik is altijd epiduraal. In principe is het een veilige pijnstillingsmethode. Je loopt wel meer risco op een kunstverlossing met een epi, omdat ook je persweeën enigszins onderdrukt worden en je bloeddruk kan sterk dalen tijdens de bevalling. Aangezien ik altijd een hele lage bloeddruk tijdens mijn zwangerschap heb en sowieso al geen persweeën vond ik dat ik geen optie voor mij.[/quote]

Je hebt toch ook spinale ruggenprikken?[/quote]

dat klopt, maar die gebruiken ze niet met bevallingen, ik heb bij de eerste uiteindelijk een ruggeprik gehad, beviel heel goed, maar ik heb idd nog een poos op de verkoever gelegen omdat mijn bloedruk angst aanjagend laag werd,hij was bijna niet meer te meten.
ik vindt wel dat het een serieuse optie moet zijn bij een bevalling, maar er kleven ook nadelen aan, het kan misgaan, de kans op complicaties is groter , en idd op medische ingrepen.
ik zou het zeker niet zo standaard maken als in andere landen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 nov 2010 14:03

Bumba schreef:

Een ruggeprik is altijd epiduraal. In principe is het een veilige pijnstillingsmethode. Je loopt wel meer risco op een kunstverlossing met een epi, omdat ook je persweeën enigszins onderdrukt worden en je bloeddruk kan sterk dalen tijdens de bevalling. Aangezien ik altijd een hele lage bloeddruk tijdens mijn zwangerschap heb en sowieso al geen persweeën vond ik dat ik geen optie voor mij.[/quote]

Je hebt gelijk :oops: . Heb het opgezocht en de spinale anesthesie wordt gezet in je harde hersenvlies met een groter risico op complicaties. Het kan voor bevallingen niet gebruikt worden, omdat het je onderlichaam verdoofd/verlamd. En dat is niet de locatie waar je je weeën voelt.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 02 nov 2010 14:11

ajl schreef:
Bumba schreef:

Je hebt gelijk :oops: . Heb het opgezocht en de spinale anesthesie wordt gezet in je harde hersenvlies met een groter risico op complicaties. Het kan voor bevallingen niet gebruikt worden, omdat het je onderlichaam verdoofd/verlamd. En dat is niet de locatie waar je je weeën voelt.[/quote]

aha, weer wat geleerd :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 nov 2010 14:49

@LauraC: Wat is er veel gebeurd in jullie familie sinds je het eerste bericht over de zwangerschap van je zus en haar man postte. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen in de tijd die komen gaat.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 nov 2010 15:31

miep19 schreef:
schelpje3 schreef:Maar pijn, nee dat is mij niet bijgebleven.

Mij ook niet, alleen het moment dat het hoofdje (kondje) stond.....dat vergeet ik nooit meer. Kan niet precies meer terughalen hoe het voelde, maar weet wel dat het niet fijn was :D Maar 2 tellen later krijg je dan je kindje op je buik en is alles weer vergeten

Ik mocht bij de jongste op het laatste moment niet meehelpen. 'nog ff zuchten' maar ja, die oerkrachten van de vrouw..... ik hoefde niets te doen. De wee duwde onze dochter zo hard dat ze er zelf aan kwam. 'o, nee, stop, ik moet mijn spullen nog ff pakken...' nou, daar lag je dan. Haar hoofdje stond, en ik maar wachten.
Ik vraag me af of ik wel iets voelde, ik kan me niet meer herrinneren.

Laura, heel veel sterkte voor jou en je fam.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 nov 2010 15:51

Ik kan mij bij dat gevoel echt niets voorstellen, zelfs met de weeopwekkers kon is de persweeën nog makkelijk wegzuchten. Hmm wellicht is dat de verklaring voor de vacuümpomp van zoonlief en de de noodzaak van opmijn buik moeten duwen van Cato.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 nov 2010 17:13

Laura: Dat is spannend voor je zusje en haar vriend en ook voor jullie natuurlijk.
Moeilijk en heftige beslissing hoor...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 02 nov 2010 20:01

ajl schreef:sterkte voor jou en je familie Laura! Wat een vreselijke keuze!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 nov 2010 21:15

Het is stil hier..

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 nov 2010 22:37

ja inderdaad :)

Maar ja, ik heb eigenlijk maar weinig te melden. t Gaat hier aardig, zo'n tweede zwangerschap gaat veel sneller dan de eerste keer.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 nov 2010 09:25

Dan zal ik weer een beetje leven in dit topic blazen :wink:

Want wij mogen weer een kindje verwachten! Ik ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger en tot zover mag alles goed gaan.

Hierbij een echo foto van onze drukte schopper
http://img9.imageshack.us/img9/2711/kleinqw.jpg

Terug naar “Archief”