Hoe vier ik een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elsje1988

Hoe vier ik een verloving?

Berichtdoor elsje1988 » 28 okt 2010 13:25

Ik hoop volgende week vrijdag te gaan verloven. Wij hebben kaartjes verstuurd, naar familie en vrienden.
We houden het in een zaaltje en zorgen zelf voor de bediening.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Hoe vier ik een verloving?

Berichtdoor Galateia » 28 okt 2010 14:36

En nu maar hopen op veel gezelligheid en veel cadeau's 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 28 okt 2010 14:48

Ha ha, als ik aan de onze denk

Wij waren naar de Biesbosch geweest. Ringen mee, flesje wijn mee ( die kregen we bij onze ringen.)
En toen het moment daar was........ hadden we geen kurketrekker. :muhahaha:

We kwamen niet meer bij. Is inm. 18,5 jr geleden.
Gewoon thuis, het was mooi weer, dus iedereen kon in de versierde tuin.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 28 okt 2010 17:06

elsje1988 schreef:Ik hoop volgende week vrijdag te gaan verloven. Wij hebben kaartjes verstuurd, naar familie en vrienden.
We houden het in een zaaltje en zorgen zelf voor de bediening.

Kun je niet kijken of zelfbediening wat is?
Of heb je nichtjes neefjes van een jaar of `17 of zo? Kunnen die voor je bedienen, heb je er zelf ws meer aan.
Toen wij 12,5 jr getrouwd waren heb ik 3 nichtjes gevraagd. JE geeft ze een boeken of vvv bon en je bent klaar.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 okt 2010 19:57

Wordt dit nog gevierd ???
Zo 1980 :( :wink:

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 28 okt 2010 20:06

Natuurlijk wordt een verloving gevierd! Je beloofd elkaar voor altijd trouw (nog belangrijker dan het huwelijk!!) en dat mag je zeker vieren! Wij huurden ook een zaaltje, vroegen wat medestudenten om te bedienen, en hadden een heerlijke avond met alle mensen die ons lief waren om ons heen! We hebben ervan genoten!

Onze verlovingsdag op zich was ook super. Dat was drie weken daarvoor, niemand wist er van. Op dezelfde dag de kaartjes in de brievenbus gedaan, en we hebben een heeeerlijke dag voor ons samen gehad :) Beter kon niet! Mijn vriend (nu mijn man) had bedacht wat we gingen doen, echt origineel!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 28 okt 2010 20:45

Natuurlijk een verloving vieren? Belangrijker dan het huwelijk?
M.i beloof je nog niks (niet zoals bij het huwelijk). Verloving is toch een voornemen om te trouwen?

Wij hebben besloten te trouwen en hebben dat geloof ik niet gevierd.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 okt 2010 20:53

Ik zit hier met m'n oren te klapperen, een verloving belangerijker dan een huwelijk. :shock: :shock:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 28 okt 2010 22:40

ring schreef:Je beloofd elkaar voor altijd trouw
Eerder beloven dat je elkaar trouw gaat beloven. Dat is niet echt belangrijker dan het huwelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2010 23:07

Evelien schreef:Ik zit hier met m'n oren te klapperen, een verloving belangerijker dan een huwelijk. :shock: :shock:

De verhouding kosten / inkomen in kado's is bij een "Brabantia-party" natuurlijk wel een stuk gunstiger.

Ik snap er niet zoveel van. Sowieso was de verloving iets speciaals en niet iets van te voren bedacht, Joanne wist er niets van :) Ik heb haar op een avond bij diner bij haar thuis met alleen wij tweeen, gevraagd. 's Avonds hebben we het onze ouders even meegedeeld en de dagen daarop wat vrienden. We hebben besloten geen feest te geven want uiteindelijk zou de enige reden zijn dat je dan kado's krijgt. Verloven is dat je samen verder wil, gaat toeleven naar het trouwen... en dan is ook het feest.

Maar goed, blijkbaar gaat het in bepaalde kringen anders :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Ezzie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezzie » 29 okt 2010 03:19

Bij ons was het verlovingsfeest ook meteen een afscheidsfeest, want ik ging met mijn Australische verloofde naar zijn thuisland verhuizen. We hebben al onze familie en vrienden uitgenodigd en als mensen wat wilden geven, hebben mijn ouders aan hen doorgegeven dat we het liefst geld wilden (er mag maar 20kg in een koffer, lol). We hebben een zaaltje in het jeugdgebouw van de kerk gehuurd en de voorwaarde was dat je er dan ook bediening bijhuurde, was niet duur dus kwam goed uit. We hebben zelf alle frisdrank etc. ingekocht, koffie zat bij de huur in. Verder hebben we een paar schalen met bittergarnituur laten komen en zelf cake gebakken. We hadden van die kleine vlaggetjes gekocht om in de bitterballen te prikken, erg leuk, zowel Nederlandse als Australische vlaggetjes. We hadden geloof ik wat muziek opgezet en verder hebben we vooral veel gekletst met iedereen.

Onze vriendengroep had een prachtig lied gemaakt op de melodie van het Wilhelmus en we hebben fotoboeken gekregen als aandenken. Het was een heel tof feest, maar wel een waar we een traantje hebben gelaten, want het feit dat het ook een afscheidsfeest was deed ook wel een beetje pijn... Zeker omdat we wisten dat alleen m'n ouders, zusje en twee vriendinnen bij ons huwelijk in Australie konden zijn.

Was wel heel een heel bijzondere middag, bittersweet zeg maar :)
"Luck is my middle name. Mind you, my first name is Bad." - Rincewind

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 29 okt 2010 11:41

Met verloven zeg je tegen elkaar dat je met elkaar verder wil gaan door het leven. En bij het huwelijk wordt dit 'vastgelegd'.
Uiteraard kan je de suggestie maken dat een 'Brabantia-party' voordeliger is, lijkt me een kortzichtige gedachte. Maar goed.

Lees de puriteinen er maar op na.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2010 11:45

Puriteinen wat is dat? :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2010 11:49

Die hadden de wijheid ook niet in pacht.

Bij verloven is er een voornemen, bij trouwen wordt het officieel :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 okt 2010 12:54

Wij hebben een groot verlovingsfeest gegeven. Min of meer in combinatie met mijn geslaagd-feestje van de middelbare school. We hadden gewoon iedereen laten weten, dat ik hieperdepiep was met mijn diploma en dat we hadden besloten te trouwen. Een zaaltje gehuurd, kaartjes gestuurd, boodschappen gedaan en dat was het dan. Dat liep toen volledig uit de hand, op de positieve manier. En nu nog, 10 jaar later, heeft iedereen het over ons helemaal te gekke verlovingsfeest. Het was gewoon zo ontzettend gezellig. Iedereen hielp mee met het eten en drinken, toverden
het overal en nergens vandaan toen bleek dat we niet op zo'n enorme opkomst hadden gerekend. En de cadeaus, ja, dat was echt... bizar. Zo ontzettend veel. Wat hebben we enorm gelachen.

Ik vond ons verlovingsfeest eigenlijk leuker dan ons trouwfeest. Natuurlijk was onze trouwdag fantastisch, maar gewoon. Die verloving was gewoon een uit de hand gelopen kom-gezellig-vieren-dat-we-gaan-trouwen avond. We wisten niet dat het idee erg aan zou slaan in onze vrienden-, familie-, collega-, studie-kring :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”