Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor liefie » 27 okt 2010 14:58

@Evelien fijn dat je er over hebt kunnen praten! Heb je het er met je familie ook wel over nadat jullie dat mailtje verstuurd hebben of dat niet echt.

Mijn man zijn zusje en haar man willen ook heel zwanger raken maar dat wil ook niet echt lukken (praten we gewoon open over met elkaar)
Lucht mensen vaak erg op om er over te praten maar dat geld niet voor iedereen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2010 15:22

Hortensia schreef:
*Annet* schreef:m.a.w: je mag je mond houden?

Ik neem aan dat je op mij reageert Annet. Je hoeft je mond niet te houden, maar als je even terug had gelezen dat weet je dat ik al jaren bezig ben en dat ik dus niets aan dat NFP heb. Als je nooit in dit topic meepraat en je gooit zoiets even 'over de balk', dat begrijp ik niet zo goed. Ik ga er overigens vanuit dat je opmerking op de vorige pagina over dat artikel uit het RD een reactie was op mijn stukje direct daarvoor.

het feit dat ik hier niet veel meepraat wil niet zeggen dat ik dit topic niet volg. Na mijn bericht plaats je dat je man kwalitatief slecht zaad hebt, eerder wist ik dat niet. Er zijn ook mensen die dit topic volgen en niet posten en misschien nog niet alles weten over wanneer ze vruchtbaar zijn. De een is al verder in het proces als de ander.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 27 okt 2010 15:36

*Annet* schreef:
Hortensia schreef:
*Annet* schreef:m.a.w: je mag je mond houden?

Ik neem aan dat je op mij reageert Annet. Je hoeft je mond niet te houden, maar als je even terug had gelezen dat weet je dat ik al jaren bezig ben en dat ik dus niets aan dat NFP heb. Als je nooit in dit topic meepraat en je gooit zoiets even 'over de balk', dat begrijp ik niet zo goed. Ik ga er overigens vanuit dat je opmerking op de vorige pagina over dat artikel uit het RD een reactie was op mijn stukje direct daarvoor.

het feit dat ik hier niet veel meepraat wil niet zeggen dat ik dit topic niet volg. Na mijn bericht plaats je dat je man kwalitatief slecht zaad hebt, eerder wist ik dat niet. Er zijn ook mensen die dit topic volgen en niet posten en misschien nog niet alles weten over wanneer ze vruchtbaar zijn. De een is al verder in het proces als de ander.

Het is me duidelijk en we hebben allebei ons punt gemaakt! Nu weer verder on topic.... :)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 okt 2010 18:50

Het is gewoon met die NPF methode, handig voor vrouwen die nog aan het begin staan van het zwanger worden en hun cyclus willen leren kennen.
Voor stellen die al in de MM zitten is dit geen optie, want als je zelfs met behulp van FM's, vruchtbaatheidbehandelingen en de hele meut nog niet zwanger word, dan helpt zoiets ook niet...

Evelien: Dat is fijn meid dat je er zo open over hebt kunnen praten met je vriendin!
Zo weet je toch wat er zich allemaal afspeelt en blijft het allemaal niet zo oppervlakkig.

Liefie: Verdrietig hoor dat het bij jullie in de familie ook voorkomt, het maar niet zwanger worden.
Goed dat jullie daar zo open over praten met ze!!

Hier weer flink de balen van alles en zit even in een dipje wat betreft onze kinderwens.
Maar daar komen we ook wel weer bovenop!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 okt 2010 18:52

sterkte Tuinfluiter! Zitten jullie momenteel ook midden in de behandelingen?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 okt 2010 18:57

Lief AJL dat je zo meeleeft!!!
We hadden vorige cyclus weer dikke vette pech, op het allerlaatste moment kon de behandeling niet doorgaan.
Deze cyclus zijn we begonnen met hormonen spuiten, dit liep totaal uit de hand.
Veel te veel eitjes waardoor ik me erg naar heb gevoeld lange tijd en m'n hele cyclus is in de war.
Vandaag weer naar het zh geweest voor een echo en de boel ziet er niet goed uit en heb nog steeds veel te veel eitjes terwijl ik al een aantal dagen ongi ben en alles dus opgeruimd moest zijn.
Dus deze maand mogen we weer niets doen, zucht, weer geen kans...
Over 2 weken een echo en dan volgende maand met een lagere dosis gaan werken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 okt 2010 18:59

Och meid.. wat verdrietig allemaal! Weer een teleurstelling. Ik hoop zo dat het jullie snel gegund is! Veel sterkte!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 okt 2010 19:03

ajl schreef:Och meid.. wat verdrietig allemaal! Weer een teleurstelling. Ik hoop zo dat het jullie snel gegund is! Veel sterkte!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 okt 2010 20:51

LauraC schreef:
ajl schreef:Och meid.. wat verdrietig allemaal! Weer een teleurstelling. Ik hoop zo dat het jullie snel gegund is! Veel sterkte!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 28 okt 2010 21:00

was een poosje weg en ben nu weer even aan het terug lezen wat is er vreselijk veel gebeurd
behandelingen, hopen, bidden, verdriet, maar ook fijne gesprekken, bemoedigingen, steuntje in de rug

vanaf deze plaats wil ik iedereen heel veel sterkte wensen en Gods kracht

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 28 okt 2010 21:24

Nita, lief van je, bedankt!

Tuinfluiter, wat naar voor je dat het weer niet goed ging. Het komt wel erg op je af zo zeg, tjonge. Sterkte meid!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 okt 2010 08:34

Meiden, jullie leven zo mee :oops:
BEDANKT daarvoor!!!

Het gaat zeker goed komen met ons maar bij ons gaat alles gewoon via een omweg wat betreft zwanger worden :mrgreen:

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 29 okt 2010 08:48

Het is zo goed dat je positief blijft denken!!

Ik heb zelf zo in diepe dalen geleefd, dacht dat het nooit zou kunnen.
Achteraf denk ik, ik ben er zo absurd mee bezig geweest, was nog heel jong en eigenlijk besefte ik niet goed wat ik nu wel besef.
Ik zag baby's als een rose wolk, dat we er zelf geen konden krijgen was zo onoverkomelijk voor me.

Ik lees het verhaal over de hormoonbehandelingen.
Heel herkenbaar!!!
Maar, uiteindelijk, nadat ik zelf de moed al had opgegeven, was ik toch zwanger!
Na jaren heb ik uiteindelijk weer de stap genomen om via die weg nog een keer te proberen om zwanger te raken.
Het heeft weer een aantal jaar geduurd, gelukkig zag ik het toen heel anders dan eerst, was er heel anders mee bezig, veel positiever.
Na veel teleurstellingen hebben we uiteindelijk weer een kind mogen ontvangen.
Ik weet wel, je kan het nooit doen met de verhalen van een ander, daar was ik zelf ook "allergisch" voor. :mrgreen:
Maar wat ik jullie toe wil wensen is inderdaad positief blijven en biddend de middelen proberen!

Vanaf de zijlijn leef ik van harte met jullie mee! :8>

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2010 08:49

Heel veel sterkte ermee.

En bij ieder stel gaat het allemaal anders, als je kijkt naar wat er allemaal speelt achter de voordeur.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 okt 2010 08:58

Toppie: Bedankt voor je verhaal!!

Kan eigenlijk niet zeggen dat wij baby's als een roze wolk zien of iets in die trant.
Gelukkig weten wij door mijn werk als gastouder toch voor een heel eind wel wat het hebben van een kind inhoud.
Het is heel mooi om kinderen te hebben maar het kan ook moeilijk zijn als je een kind hebt.
De meeste vrouwen hebben toch wel de droom ooit moeder te worden.
Mijn droom is om ook moeder te worden van net zo'n lief kind als wat mijn man in het groot is :mrgreen:
Als we nooit geen kind mogen krijgen zal dat op momenten heel moeilijk zijn, maar er zullen ook momenten zijn waarop je het niet mist...

Terug naar “Archief”