Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Julieta
Verkenner
Verkenner

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Julieta » 27 okt 2010 11:21

*Annet* schreef:In het RD van zaterdag stond een artikel van mensen die met behulp van NFP zwanger waren geraakt. Door die cursus te volgen hadden ze goed hun lichaam en cyclus leren kennen.

Toch vind ik het niet altijd betrouwbaar. Naar 2 kanten toe niet. Naar de kant van het niet-zwanger worden niet, maar ook naar de kant van de kinderwens toe niet.
Niet bij iedereen werkt dit. Daarnaast kun je precies de methode toepassen, elke maand weer hopen omdat je volgens je slijm en temp een ei hebt gehad, en toch steeds voor niets...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 okt 2010 11:56

En voor NFP moet je wel allebei 'functioneren' zeg maar....Dus als jouw man geen zaad produceert kun je NFP-en tot je een ons weegt maar helpt het nog geen fluit.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 okt 2010 12:22

Heb dat stuk ook gelezen maar vind het voor veel kinderloze stellen geen waarde hebben.
Want je weet als je al heel lang bezig bent met zwanger worden vaak wel hoe je lichaam in elkaar zit kwa cyclus ed en dan weet je ook ongeveer wanneer je vruchtbaat bent.
Dus daarom zie ik het nut niet van zoiets.
Vind het meer voor vrouwen die onregelmatig zijn en ook geen wijs kunnen worden uit de cyclus.
Als je zoals wij vaak naar het zh moet voor een FM weet je ook precies hoe je cyclus is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2010 12:31

In plaats van NFP zou je ook gewoon een ovulatietest kunnen gebruiken. Ik denk echter dat de meeste mensen die al een tijd 'bezig' zijn om zwanger te worden dat allemaal al gedaan hebben.

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 27 okt 2010 12:33

ajl schreef:In plaats van NFP zou je ook gewoon een ovulatietest kunnen gebruiken. Ik denk echter dat de meeste mensen die al een tijd 'bezig' zijn om zwanger te worden dat allemaal al gedaan hebben.

Precies. Maar als de ovulatietest het aangeeft kan het nog 24 tot 48 uur duren, dus heb je nog 3 dagen kans. En de ovulatietest ging ik doen op de dag voor ik mijn ei verwachtte, dus eigenlijk check je iets wat je al weet....

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 27 okt 2010 14:21

Pffff... NFP, ovulatietesten....het zal vast enorm opbouwend bedoeld zijn, maar sorry, ik ben al jaren bezig, heb honderden keren in het ziekenhuis gelopen voor testen, onderzoeken, bloedafnames en inwendige onderzoeken bij gynaecoloog, uroloog en weet ik wie al niet meer, heb honderden ovulatietesten gebruikt, vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan en dan gaat iemand iets zeggen over NFP ](*,) .......

And last but not least: mijn man heeft zeer slecht zaad, dus wat heeft testen voor zin.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2010 14:23

Hortensia schreef:Pffff... NFP, ovulatietesten....het zal vast enorm opbouwend bedoeld zijn, maar sorry, ik ben al jaren bezig, heb honderden keren in het ziekenhuis gelopen voor testen, onderzoeken, bloedafnames en inwendige onderzoeken bij gynaecoloog, uroloog en weet ik wie al niet meer, heb honderden ovulatietesten gebruikt, vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan en dan gaat iemand iets zeggen over NFP ](*,) .......

And last but not least: mijn man heeft zeer slecht zaad, dus wat heeft testen voor zin.

Ik kan je goed begrijpen! Iedereen bedoelt het goed maar je hebt er niks aan!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2010 14:27

Vandaag een heel open en fijn gesprek gehad met een vriendin over onze kinderwens. Een poosje geleden heb ik twee boekjes gekocht en die zag ze liggen vroeg me waarom we die boekjes hadden. Dat was ook gelijk een eyopener voor wat er bij ons speelt.
Het was een super fijn gesprek. Niet alleen ik/wij stonden centraal in dat gesprek maar ook zij en andere mensen (alleenstaande vrouwen/mannen met een kinderwens en partnerwens), maar ook over dromen en doelen in je leven. Zij weet nu ook wat er echt speelt. En dat is fijn.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 27 okt 2010 14:28

LauraC schreef:En voor NFP moet je wel allebei 'functioneren' zeg maar....Dus als jouw man geen zaad produceert kun je NFP-en tot je een ons weegt maar helpt het nog geen fluit.

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook te zeggen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2010 14:28

m.a.w: je mag je mond houden?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 27 okt 2010 14:30

Evelien schreef:Vandaag een heel open en fijn gesprek gehad met een vriendin over onze kinderwens. Een poosje geleden heb ik twee boekjes gekocht en die zag ze liggen vroeg me waarom we die boekjes hadden. Dat was ook gelijk een eyopener voor wat er bij ons speelt.
Het was een super fijn gesprek. Niet alleen ik/wij stonden centraal in dat gesprek maar ook zij en andere mensen (alleenstaande vrouwen/mannen met een kinderwens en partnerwens), maar ook over dromen en doelen in je leven. Zij weet nu ook wat er echt speelt. En dat is fijn.

Fijn Evelien! (h)erkenning kan zo prettig zijn! Weet je wat ook een heel mooi christelijk boek is over ongewenste kinderloosheid? "Hartstocht naar een baby" van John en Sylvia van Regenmorter. Echt een aanrader!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2010 14:31

@Hortensia, die hebben wij hier liggen en is heel mooi.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 27 okt 2010 14:33

Geen ruzie ladies... Annet heeft het vast niet richting Hortensia an sich bedoeld... Heb het artikel ook gezien en dacht daarbij idd: handig voor stellen die hun cyclus niet kennen, maar verder heb je er weinig aan.

Fijn Evelien dat je een goed gesprek hebt gehad!

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 27 okt 2010 14:33

*Annet* schreef:m.a.w: je mag je mond houden?

Ik neem aan dat je op mij reageert Annet. Je hoeft je mond niet te houden, maar als je even terug had gelezen dat weet je dat ik al jaren bezig ben en dat ik dus niets aan dat NFP heb. Als je nooit in dit topic meepraat en je gooit zoiets even 'over de balk', dat begrijp ik niet zo goed. Ik ga er overigens vanuit dat je opmerking op de vorige pagina over dat artikel uit het RD een reactie was op mijn stukje direct daarvoor.
Laatst gewijzigd door Hortensia op 27 okt 2010 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 27 okt 2010 14:35

blompje schreef:Geen ruzie ladies... Annet heeft het vast niet richting Hortensia an sich bedoeld... Heb het artikel ook gezien en dacht daarbij idd: handig voor stellen die hun cyclus niet kennen, maar verder heb je er weinig aan.

Fijn Evelien dat je een goed gesprek hebt gehad!

Ik maak helemaal geen ruzie hoor. Ik zeg alleen hoe ik iets ervaar.

Terug naar “Archief”