jeugdpuistjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: jeugdpuistjes

Berichtdoor liefie » 14 apr 2010 13:40

Ik ben de pil gaan slikken tegen puistjes maar ze gingen niet weg en nu ik gestopt ben met de pil heb ik helemaal geen last meer van puistjes :roll: :D

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 15 apr 2010 11:48

liefie schreef:Ik ben de pil gaan slikken tegen puistjes maar ze gingen niet weg en nu ik gestopt ben met de pil heb ik helemaal geen last meer van puistjes :roll: :D

Dat heb ik nu ook.. En in combinatie met wat foam en kalmerende gel op mijn huid is hij echt een stuk opgeknapt.. Alleen aan het begin van mijn menstruatie nu een paar van die flinke knijters, maar dat is ook al minder dan eerst :lol: :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 23 okt 2010 18:25

ik zou eigenlijk graag wat meer tips krijgen over eten en drinken enz,
het is bekend dat vetten slecht zijn voor je huid
en veel water drinken is goed,
ik heb niet direct puistjes(af en toe)
maar wel een hele onzuivere huid.
ik scrub wel wekelijks, maar wat kan ik er 'vanbinnenuit' aan doen?
eten en drinken enz
Geloof, hoop en liefde!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 24 okt 2010 20:45

Varkensvlees en chocola zijn enorme puist-veroorzakers!

Bij mij is het rare: ik eet zelden varkensvlees, eet niet te vet (i.v.m. PDS), en chocola eet ik ook zelden, én ik ben aan de pil, en toch zit m'n gezicht de laatste tijd weer regelmatig weer onder de puistjes, met name mn hals ](*,) Iemand enig idee hjoe dat kan?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 24 okt 2010 20:46

-Judith- schreef:Varkensvlees en chocola zijn enorme puist-veroorzakers!

Bij mij is het rare: ik eet zelden varkensvlees, eet niet te vet (i.v.m. PDS), en chocola eet ik ook zelden, én ik ben aan de pil, en toch zit m'n gezicht de laatste tijd weer regelmatig weer onder de puistjes, met name mn hals ](*,) Iemand enig idee hjoe dat kan?

huwelijksstress :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2010 11:39

-Judith- schreef:Varkensvlees en chocola zijn enorme puist-veroorzakers!

Je wilt niet weten in wat voor soorten etenswaren sporen zitten van varkensvlees.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 25 okt 2010 13:39

Dat is echt een fabeltje, hoor! Wetenschappers hebben nooit een verband kunnen ontdekken tussen bepaalde etenswaren en het ontstaan van puistjes. Wat wel zou kunnen, is dat als je vette dingen eet en je dan een keertje met je hand over je gezicht gaat, de huid vettiger wordt.

Wel is aangetoond dat stress, hormonen, bepaalde stoffen in de lucht, etc. puistjes kunnen veroorzaken. Ik heb bijv. altijd al wat jeugdpuistjes gehad, en in het begin van de zwangerschap (in tijden van enorme ontspanning) zelf méér, tot ca. 18-20 weken. Inmiddels zijn ze aardig weggetrokken. :-k
Het enige wat bij mij vrij goed helpt is het regelmatig sporten en daarnaast met een milde gezichtsreiniger te reinigen en met een niet-vette crème in te smeren.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 okt 2010 13:43

Klopt! Mijn puistjes zijn ook heel erg hormoongevoelig. Sinds ik de pil neit meer gebruik, heb ik er ook meer en tijdens mijn zwangerschap van Hugo zat ik helemaal onder ( huid en haar waren ook veel better). In mijn zwangerschap van Cato had ik een prachthuid en pijpenkrullen in mn haar.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 okt 2010 14:01

Het is voor jezelf ook een beetje uitvogelen. Als ik veel aardbeien eet heb ik altijd meer puistjes. Nooit aangetoond, maar bij mij is dat wel zo ;)
pobody's nerfect

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 25 okt 2010 16:41

elvira (gast) schreef:Dat is echt een fabeltje, hoor!

IDD, ma het is wel zo dat de een beter tegen het ene product kan en de ander mindergoed en veel water drinken is natuurlijk altijd goed!! :)
Geloof, hoop en liefde!

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 26 okt 2010 11:22

Jo'tje schreef:Het is voor jezelf ook een beetje uitvogelen. Als ik veel aardbeien eet heb ik altijd meer puistjes. Nooit aangetoond, maar bij mij is dat wel zo ;)

Dat had ik nou ook altijd: veel puistjes, heel vurig gezicht. Sinds ik de aardbeien afspoel met heet water (even snel) heb ik er geen last meer van.

Terug naar “Archief”