MissF schreef:Mijn broertje en zusje kwamen na onze verhuizing op een school een dorp verder terecht. Tien minuutjes fietsen ongeveer van huis. Maar omdat zij de enigen van de hele school waren die niet uit het dorp zelf kwamen, heeft mijn moeder vooral mijn zusje altijd gehaald en gebracht, en vaak vriendinnetjes ook ophalen en weer thuisbrengen.
Dat probleem gaan wij ook krijgen als we Jurian niet naar de gewone christelijke school hier in de stad doen. En dat staat me best tegen eigenlijk. Maar om hem om die reden nu op een bijna onchristelijke school te doen...lastig!
Ik denk dat het onderwijs belangrijker is dan de vriendjes. Hier is dat ook zo, maar de buren accepteren het. Wordt nooit over ge sproken. de school ligt wel in het verllengde van je opvoeding. En je hebt het ( wij althans, zo staat het in het doopformulier) beloofd bij de doop.
Onze kinderen moeten 24 km met de taxi. ANders komen ze op een gereformeerde school wat wij niet wilden. Ligt niet in het verlengde van onze opvoelding.