Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 19 okt 2010 13:30

Overdag houd ik het zomers ook potdicht, maar 's avonds lekker open.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 okt 2010 14:10

Wij stoken alleen beneden, hebben boven niet eens een kachel :wink: We betalen zo'n E100,- pm aan gas/water/licht, en dat vind ik voor 4 pers. en alle dagen iemand thuis best netjes. 's Avonds gaan hier altijd de rolgordijnen naar beneden en de gordijnen dicht, dat scheelt veel kou. Boven staan dag en nacht de ramen open.

Hier wel een financiele tegenvaller: bij manlief moet flink gesleuteld worden aan z'n gebit... Hij heeft een uitgebreide tandartsverzekering, maar helaas gaat het daar ver overheen komen. Geef m'n geld eigenlijk liever anders uit dan dat het in manliefs mond gestopt wordt, maar ja, wat moet dat moet :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2010 14:24

Evelien schreef:Hier dus ook. Als het buiten 30 graden is zou ik het in m'n slaapkamer koeler willen hebben. :wink:
daar hebben wij dan weer verduisterende gordijnen voor en een waaier :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 19 okt 2010 14:49

We hebben een vrijstaand huis met aangebouwd kantoor.
Bij ons staat de thermostaat in het kantoor op 20 graden.
Via een ingenieus systeem !:) verwarmd de plavuizenvloer in de huiskamer een beetje mee, zodat we absoluut geen koude voeten hebben.
De rest van het huis wordt lekker warm gehouden door de houtkachel.
Zo af en toe even volstoppen, de rest van de dag pruttelt hij lekker.
Voor ons gelukkig ook geen hoge energie rekeningen, maar idd voor gemeentelijke belastingen weten ze hier ook wel prijzen te berekenen! oeps-smile

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2010 17:49

Wij hebben net een nieuwe ketel, sinds een week of 3, maar zullen vast een hoge rekening krijgen. De aluminium schuifpui bij de eettafel staat altijd op een kier open, kan niet meer goed dicht. het ding moet er nodig uit, maarja, er is altijd iets wat net wat meer prioriteit heeft. En het dak op zolder lekt als een gek, de kieren zie je zitten. Op onze slaapkamer heb ik altijd de ramen overdag open, hoe koud het ook is. Bij Jurian ook. In de douche en op de waskamer staat de verwarming wel altijd aan. Ik denk dat het een hoop gaat schelen als we een heel nieuw dak hebben, ik denk dat we dan flink minder betalen. Maar ik heb geen flauw idee hoeveel wij betalen eigenlijk, en heb nog geen afrekening gezien. Ben heel benieuwd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 okt 2010 18:04

Ben je niet bang voor inbrekers MissF :shock: :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2010 18:18

haha, nee, hij zit wel op slot, maar hij kiert bovenaan open, zit helemaal scheef zeg maar ;) En inbrekers, tja, die komen toch wel binnen als ze willen (gelukkig is er niks te halen, een bejaarde tv, een bejaarde computer, dus ach)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 okt 2010 19:01

Boven stoken wij ook niet. Alleen de wandradiator in de badkamer gaat aan, zodat het daar wel een beetje behaaglijk is en de handdoeken goed drogen :)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2010 19:06

Wij stoken boven wel, alleen niet op de slaapkamers, wel op de werkkamers. Als we daar niet werken dan gaan ze uit en staan de ramen open (dag en nacht). Heerlijk.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 okt 2010 12:11

Wij stoken ook niet boven, op de badkamer na dan en als de was slecht droogt, doe ik ook de verwarming op zolder even aan. De ramen doe ik boven liever overdag niet open. Hugo vindt het momenteel namelijk een sport om in het raam te klimmen. Het raam op zijn slaapkamer zit dan ook altijd op slot.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2010 12:27

Ik ben aan het proberen om 's nachts te wassen, maar ik vind het een beetje irritant. Ik heb nu het gevoel dat ik elke dag met was zit. Elke dag ophangen, meerdere keren strijken (want ik kan niet tegen die volle mand met strijkspul). Terwijl als ik alles op 1 of 2 dagen was, dan ben ik 1 dag bezig met ophangen en afhalen en strijk ik gewoon eens per week een hele berg. Misschien dat het met een droger simpeler is, maar nu lijkt het of ik echt elke dag bezig ben met wassen (terwijl ik toch maar 4 wasjes per week heb).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 okt 2010 12:30

Dat vind ik ook een nadeel en het feit dat ik de wasmachine en droger continue hoor, vind ik ook vervelend.

Marre 4 wassen in de week? Dat is ook niet veel? Sinds gisteren heb ik er al 6 gedraaid en ik moet er nog 1. En dan draai ik er zaterdag ook nog wel 2 of 3. Nu moet ik wel zeggen dat ik erg laagdrempelig ben met dingen in de was doen en ik verschoon elke week alle bedden, dus dat zijn ook weer 3 wassen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2010 13:00

Huh, maar je hebt toch geen 3 wassen als je de bedden wast? Ik was elke week onze bedden, maar bij die 3 dekbedden (die van Jurian is natuurlijk nog wle wat kleiner), past ook nog een stapel bonte was hoor. Ik heb er 4 in totaal, met elke week dus alle dekbedden.
Misschien scheelt het dat ik geen droger heb, ik moet nu vanaf de bijkeuken mijn was naar boven sjouwen, op de waskamer ophangen, en een dag of 2 dagen later weer afhalen, en dan dus weer de volgende erop. Alles in 1 keer is zo makkelijk, maar wel duurder, begreep ik nu :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 okt 2010 13:09

Ehm, heb nog even nagerekend....onze bedden vormen 2 bonte wassen, waar ik ook nog andere bonte ( gekleurde) was meewas. Gistermorgen een volle donkere ( spijkerbroeken, sportkleding, soken etc) kleding was, gisteravond een volle witte was. Nu draait er nog een witte was en straks nog een handdoeken was. In het weekend draai ik sowieso nog wel een bonte en witte was. Ik draai de droger niet continue voor alles. Het beddengoed hang ik in het trappengat. De handdoeken doe ik wel altijd in de droger, maar ik spaar het ook wel eens op. Dan droog ik een halve witte was ( rest hang ik dan op) en een halve bonte was. Dan draait hij maar 1x.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 okt 2010 15:28

ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe vaak ik was. Heb dan ook nog geen kinderen dus zal wel wat schelen denk ik...............
1x per week het bed, dat zijn al 2 wassen (1 voor de lakens en moltons en 1 voor het dekbed), meer past er ook niet bij. Dan nog de witte en bonte was. Het ligt er aan, soms 3, soms 5. Ik spaar het ook wel eens op.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”