Mortlach schreef:Ongetwijfeld, maar tot welke conclusie kom je als je kijkt naar verschillen in dierlijk DNA en het systeem wat daar ogenschijnlijk in te ontdekken valt. Er is Bijbels geen enkele reden waarom chimpansee-DNA meer op dat van ons zou lijken dan hamster-DNA.
Nee, is dat dan noodzakelijk? Het gaat om de Bijbel als fundament, waaruit zonder meer kan worden geredeneerd, op basis van wetenschappelijk onderzoek. Zodra de Bijbel wordt tegengesproken blijkt dus dat wij dingen verkeerd interpreteren.
Mortlach schreef:Ook een leuke: wat is de 'Bijbelse' verklaring voor de menselijke hik? De (een) wetenschappelijke verklaring leunt erg sterk op het feit dat er in de mens systemen zijn terug te vinden uit de tijd dat we nog salamanders waren. Iets met het luchtsysteem van die dieren zorgt ervoor dat de mens soms de hik krijgt. Hoe zou je het onderzoeken, en tot welke conclusies zou je komen (denk je, ik snap dat dit een vraag is die lastig te beantwoorden is, maar doe maar een poging als je wilt).
Inderdaad, daarvoor weet ik te weinig af van de hik, ondanks dat ik er gerust af en toe 'last' van heb.
Waarom is het niet mogelijk om te stellen dat zowel salamanders als de mens iets in het luchtsysteem hebben wat bij de mens komt tot een hik? Hoezo moet er een verband worden gezocht in evolutionele zin? Zitten we dan niet veel te veel vast aan een ontzaggelijk ingekaderd theoriemodel?