Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 17 okt 2010 08:25

JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef: hoezo perplex, zo makkelijk ben jij niet van je stuk te brengen, volgens mij.
Als je heel goed zonder seks kunt, (wordt natuurlijk wel eens tijd ook, met een verlaagde testosteronspiegel als je tegen de 60 loopt;) en liefde belangrijk is voor je, heb je toch voldoende aan gewone vrienden?
Of kun je net als het grootste deel van geseksualiseerd nederland niet helemaal het verschil tussen lust en liefde van elkaar onderscheiden.
Geloof me, het zijn elkaars tegenovergestelden.
Of te wel seks en liefde hebben weinig met elkaar te maken
.

Gewoon zin voor zin nog een keer overlezen.
En je dan afvragen of dit de manier is waarop we in Gods Koninkrijk met elkaar om zullen gaan...
En of dit de manier is waarop Gods kinderen met elkaar om gaan...

En... je dan afvragen hoe het komt dat zoveel homo's dat wat het voorportaal van Gods koninkrijk zou moeten zijn, zo massaal ontvluchten...

Mijn vraag was wat ik niet begrepen zou hebben, kun je daar antwoord op geven, of minstens mijn stellingen weerspreken met bijbelse teksten.
De kerk is helemaalniet het voorportaal van God's Koninkrijk.
De Gemeente die het zuurdesem niet uit haar midden uitzuivert, noem jij het voorportaal?

Kevin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kevin » 17 okt 2010 11:52

En liefde seks dan? lust seks en liefde hebben weinig met elkaar te maken, maar ik ga seks hebben, als homo, met een man, omdat er liefde in het spel is, een relatie etc.
Als een uiting van liefde. Hetero's hebben toch ook seks, waarom homo's dan niet?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 okt 2010 20:56

Dat vond ik ook wel een heel mooi en bijzonder aspect in de preek van Liefting.
Het ging even over zondige begeerten als homo, die bijvoorbeeld wel celibatair blijft.
Inderdaad: die zijn zeker niet zondiger dan dezelfde begeerten die hetero's hebben...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meboy

Berichtdoor meboy » 21 dec 2010 21:38

Ik wil graag alle discussiepartners bedanken waarmee ik respectvollen en mooie gesprekken heb gehouden. De homo's op refoweb die hier een stuk van zichzelf hebben laten zien, de hetero's die respectvol en beleefd mee wilden denken en discussieren etc.

Het lukt me niet meer. Ik ben in een fase aangekomen waarin alles wat ik lees me boos en verdrietig maakt; en dat is niet goed voor mijn gezondheid en die van anderen. De mogelijkheid om te posten maakt dat ik alles lees, ook al laat ik veel van de discussies aan me voorbij gaan. De vraag rees bij mezelf steeds meer; waarom doe je dat?

Het antwoord op die vraag was altijd; omdat ik wilde laten zien dat er een mens van vlees en bloed zit die anderen in de ogen wilde kijken, en dan wilde weten of er dan hetzelfde standpunt zou komen als dat er in het verleden altijd klonk. Het antwoord weet ik inmiddels. Het antwoord is: ja, het maakt geen verschil. En dat trek ik niet.

Vandaar dat ik heb gevraagd of mijn account kan worden verwijderd.

Het ga jullie goed!

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 21 dec 2010 22:37

Jammer, maar geheel begrijpelijk. Ik plaats niet veel berichten - en al helemaal niet in dit soort discussies, want dat trek ook ik heel erg slecht en ik word er heel boos van -, maar ik heb jouw berichten vaak met belangstelling en regelmatig met enige vorm van instemming gelezen.

Het ga je goed en ik hoop dat je rust en vrede vindt, waar dan ook.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 dec 2010 23:02

meboy schreef:Vandaar dat ik heb gevraagd of mijn account kan worden verwijderd.

Het ga jullie goed!

Triest.
En zo vergaat het heel veel mensen die ooit een warm nest leken te vinden in de kerk...
Maar helaas bleek de kerk vol te zitten met farizeeërs die het allemaal heel zeker weten.
"Hoe jaag ik mensen weg bij Christus".
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 dec 2010 23:44

JeeWee schreef:
meboy schreef:Vandaar dat ik heb gevraagd of mijn account kan worden verwijderd.

Het ga jullie goed!

Triest.
En zo vergaat het heel veel mensen die ooit een warm nest leken te vinden in de kerk...
Maar helaas bleek de kerk vol te zitten met farizeeërs die het allemaal heel zeker weten.
"Hoe jaag ik mensen weg bij Christus".

Triest dat alles weer op 1 hoop wordt gegooid als iemand zijn gelijk niet krijgt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 dec 2010 08:07

Speedy schreef: Triest dat alles weer op 1 hoop wordt gegooid als iemand zijn gelijk niet krijgt.

Gaat het ***** hier nou om gelijk krijgen of om een ander de ruimte te geven die hij met GOD invult?

Het grote probleem is dat iedere christenhomo hier aan iedereen de persoonlijke ruimte gunt en geeft om een standpunt in te nemen waarin hij een homoseksuele relatie afwijst op grond van wat hij leest in de bijbel. Niemand wil je van dat standpunt afbrengen.

Andersom is dat helaas anders. Terecht vasthoudend aan hun standpunt willen veel 'christenen' hier te vuur en te zwaard christenhomo's met een afwijkend stanmdpunt bekeren, aanvallen, het recht ontzeggen om hun weg met God te gaan zoals zij die met God hebben gevonden.

Je kunt al nauwelijks bevatten wat God met jou wil. Zou je dan ook nog eens jouw visie op Gods weg aan de ander dwingend op gaan leggen?

Het vertrek van Meboy is een mooi voorbeeld van hoe je mensen de kerk uitjaagt.
Wrijf in je handen, weant onze RefoWeb-kerk is wéér een stukje gezuiverd...
Ik begin het in eens veel beter te begrijpen waarom er in jullie Refokerkjes veel minder homo's lijken te zitten dan elders...

"Niemand zal ze uit Mijn hand rukken".

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 dec 2010 11:16

Ik denk dat we NU stoppen met negatieve reacties op elkaar n.a.v. het vertrek van Meboy.
En ook met het gebruik van **** omdat je geen krachttermen mag neerzetten! Er valt vast te praten zonder dergelijke termen.
Time flies when you have none!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 dec 2010 13:14

Ik heb hier, zoals meboy zelf zegt, genoeg respectvolle en aardige reacties gelezen. Je hebt altijd mensen die alleen keihard veroordelen, maar dat zijn mensen zonder enige zelfreflectie. Jammer dat meboy weggaat, ik heb hem oprecht proberen te begrijpen. Ik gun hem van harte een plekje hier op het forum !
Maar soms kan het je teveel worden, ik begrijp dat best. Misschien in zijn persoonlijk leven ook een teleurstelling te verwerken gehad ? Een tijdje afstand nemen is dan goed. Maar hij kiest voor voorgoed.
JeeWee, je zult het zo niet bedoelen, maar je bent erg venijnig naar DE kerkmensen. Persoonlijk ken ik niemand die echt haatdragend is naar iemand zoals meboy. Misschien moeten ze even slikken, maar dat mag toch ? In de tijd van onze ouders was het onbespreekbaar, je kunt in 1 generatie niet 180 graden keren. Het is al beter dan het was. Soms ligt het ook aan iemands opstelling. Gedraag je je uitdagend, kan ik me voorstellen dat dat wrevel opwekt.
Maar als iemand opgaat in de menigte, weet je het niet eens. Totdat de ander het kenbaar maakt, maar hoe ??
Misschien is het een eyeopener, door bij jezelf af te vragen: waarom accepteert men mij niet ? Kan ik iets doen om dat te verbeteren ?
Misschien is er bij oudere "refo's" een homofobie ? :wink:
Mijn moeder moest er ook niets van weten, ze kreeg toen een verpleegkdge van de thuiszorg, met duidelijke kenmerken (bepaalde wijze van praten, sjaaltje om, kledingkeuze, sorry, het is niet anders) maar ze vond het een lieve jongen ! Alleen ze vertelde hem wel dat het wat haar betreft niet goed was. Ze probeerde de jongen vanuit de bijbel te overtuigen, het lukte niet, de jongen geloofde niets, maar ze bleven wel goeie maatjes. De jongen respecteerde dat mijn moeder zijn geaardheid niet kon accepteren, maar wel hem als mens !

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 22 dec 2010 14:51

@meboy: Jammer, maar wel heel begrijpelijk... ik hoop dat je op een andere plek wel de liefde, vriendschap en ondersteuning kunt vinden, die je verdient!
Het ga je goed!
liefs, elvira

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 dec 2010 17:41

schelpje3 schreef:Ze probeerde de jongen vanuit de bijbel te overtuigen

Wat zou het mooi zijn geweest als ze had geprobeerd vanuit de Bijbel te GEtuigen...
En dan om hem tot God te brengen en niet om hem van z'n homoseksualiteit af te helpen.
Het is toch de Geest die overtuigt van zonde en schuld. Niet wij...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 dec 2010 17:50

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Ze probeerde de jongen vanuit de bijbel te overtuigen

Wat zou het mooi zijn geweest als ze had geprobeerd vanuit de Bijbel te GEtuigen...
En dan om hem tot God te brengen en niet om hem van z'n homoseksualiteit af te helpen.
Het is toch de Geest die overtuigt van zonde en schuld. Niet wij...

He wat jammer, dat je ook hier weer het negatieve uithaalt.
Voor mijn moeder was dit eigenlijk onbespreekbaar, dus ik vond het al zo mooi dat ze met deze jongen in gesprek ging en bleef.
Ook mijn moeder kon hem niet van zijn gevoelens afhelpen, daar zijn het gevoelens voor !
Hoe moet je nu met een buitenkerkelijke over de Geest beginnen, dat is toch veel te moeilijk en verwarrend ?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 dec 2010 22:21

@Meboy, bedankt voor je respectvolle manier van inbreng en discussie hier op het forum.
Jammer dat je weg gaat! Ik wil je het allerbeste toewensen, en wie weet ooit tot ziens.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 dec 2010 23:28

Meboy bedankt voor je bijdragen en je hebt homoseksualiteit voor mij zeker wel een ´gezicht´ gegeven, bedankt voor veel wijze woorden!

Terug naar “Archief”