Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 14 okt 2010 10:51

::)) :yahoooo:
pobody's nerfect

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 14 okt 2010 11:03

Ik ben een beetje aan het rondbellen/mailen e.d. naar zalencentra etc. over de kosten van een bruiloft.
Nu vraag ik me af, wat een beetje 'normaal' is, en dan gaan wij voor het arrangement:
2x koffie/thee met gebak
Drankjes, en +/- 5x hapjes ofzo
en dan afsluiting met koffie/thee en een broodje...
Wat is volgens jullie 'normaal'??

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 okt 2010 11:52

@Linde: Een hele fijne dag toegewenst morgen, met hopelijk mooi weer!

@Judith: Een actuele indicatie van prijzen kan ik je niet geven; onze bruiloft is alweer ruim 13 jaar geleden en intussen is er veel veranderd natuurlijk. Wel weet ik dat wij ook 2x koffie/thee wilden laten schenken, maar dat dat maar bij één van de zalen van ons lijstje mogelijk was.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 okt 2010 12:15

-Judith- schreef:Ik ben een beetje aan het rondbellen/mailen e.d. naar zalencentra etc. over de kosten van een bruiloft.
Nu vraag ik me af, wat een beetje 'normaal' is, en dan gaan wij voor het arrangement:
en dan afsluiting met koffie/thee en een broodje...
Wat is volgens jullie 'normaal'??

Ja, die van ons is ook al weer ruim 16 jr geleden.

We hadden toen nog de gulden. we hadden eigenlijk 2 groepen. De mensen op de receptie, en de mensen die de hele avond bleven. volgens mij was het voor de mensen die alleen op de receptie kwamen 14 gulden. Dan kregen ze 2x koffie/thee met gebak, drankjes, en +/- 5x hapjes ofzo
dan zou je uitkomen op € 6,30 Daar kun je tegenwoordig alleen maar 2 kopjes koffie voor krijgen :lol: , dus het is niet te vergelijken.

Misschien dat er nog jonge tortelduifjes zijn die nog niet zo lang getrouwd zijn.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 okt 2010 12:41

Wij hadden koffie en thee op de receptie bij de kerk. Ook fris en evt. een biertje of wijntje. En grote koeken erbij. Dat kostte natuurlijk bijzonder weinig.
Op onze locatie kwamen alleen maar feestgasten dus. Die mochten gewoon onbeperkt drankjes halen bij de bar en er liepen ook mensen rond om drinken uit te delen. Plus 4 of 5 rondes hapjes, dat weet ik niet eens meer precies. Dat was €21 per feestgast.
We hebben op de locatie ook ons diner gehouden met de daggasten, dus huur van de zaal verviel.

Wij hebben in onze zoektocht wel gemerkt dat het qua prijzen erg veel scheelt of een zaal/locatie het moet hebben van bruiloften en feesten en bijeenkomsten etc. Wij zaten in de bovenzaal van een brasserie. Dan is het dus extra en betaal je vaak veel minder huur en zijn de arrangementen ook goedkoper. Ik vond het ideaal :)
pobody's nerfect

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 okt 2010 15:32

Wij betaalden geloof ik 8 euro voor receptie gast (1,5 uur, taart, koffie, onbeperkt drinken en wat te knabbelen). Voor een gast die heel de avond bleef betaalden wij 25 euro geloof ik (dat is wel inclusief onbeperkt drinken en een groot buffet aan het eind van de avond, jammer dat ik me beroerd voelde, want het zag er zo lekker uit!).

Waar je ongeveer van uit moet gaan is dat een gast ongeveer 2 drankjes per uur drinkt (lijkt veel ,maar dat klopt echt aardig).

Bij ons vond ik het wel wat duurder, tenminste het kan goedkoper, maar het is net wat je wilt. En het is natuurlijk ook afhankelijk van de locatie waar je zit.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 okt 2010 16:10

Tjah....een berekening geven is moeilijk...
Wij hadden voor de daggasten koffie met bruidsstaart en een buffet plus een aantal kindermenu's en na de receptie hadden we nog een keer koffie met een sauccijzen broodje of gehaktbroodje.
Voor de receptie zelf wilden wij dat de glazen weer vol geschonken werden als ze leeg waren en bij ontvangst kreeg iedereen koffie met een gebakje. Verder werd er ook alcohol geschonken, maar geen mixdrankjes. Tijdens de receptie werd er een aantal keer langs gegaan met hapjes, zoals bittergarnituur, mini-sauccijzenbroodjes, kaasbroodjes, enz... Ik weet niet precies hoeveel keer, maar hoorde wel van de gasten dat ze regelmatig langs kwamen 8)

Is dit ook een beetje wat jullie willen?
Afbeelding

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 14 okt 2010 16:39

@ Dippie: nog van harte gefeleciteerd! :)

@ Judith: hebben jullie al een trouwdatum? Je wil in 't voorjaar van 2011, toch?
Of zijn jullie gewoon al even aan 't kijken naar én informeren bij locaties?
Wat een bedragen allemaal hé? Wij zijn nu ook aan het rondkijken en informeren.
Maar vind 't wel lastig hoor om iets leuks (en niet al te duur) te vinden :)

Enne Linde.. 'k wens je een hele fijne dag morgen, geniet er van!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 14 okt 2010 16:43

Zoiets als jij zegt Kirsten, is ook ons idee, alleen hoeft van ons aan 't eind geen compleet buffet, maar een koffie met 'n broodje ;-)

Dus komt aardig overeen met wat jij zegt Dipppie ;-)

En Maneah: We hebben al 'n trouwdatum, maar onze familie weet 'm nog niet, dus ik hou me nog even stil! We hebben 'm al wel op 't gemeentehuis vast laten leggen, en in de kerk ook zo goed als, en nu zijn we op zoek naar 'n geschikte locatie voor 't 'feest'!

We zitten alleen nog te twijfelen, m'n vriend z'n oom kan prachtige foto's maken, en dat zal ongetwijfeld enorrrm schelen in de kosten, maar je hoort ook zoveel wilde verhalen over 'amateurs' dat je dr bijna bang van word :?

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 14 okt 2010 16:57

Oké.. ik benieuwd! :)

Wij hebben het gemeentehuis en de kerk (de dominee eigenlijk!) geregeld.
De locatie weten we nog niet, en we hebben ook nog geen fotograaf.
De fotograaf die we graag wilden is op die datum bezet, helaas!
Ik baal d'r van, want ik heb echt geen idee welke fotograaf we dan moeten doen.
En ja, wat je zegt over 'amateurs'.. je hoort daar inderdaad weinig goeds over..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2010 18:03

Wat fotograaf betreft: ik heb toen wat op internet rond zitten surfen, gekeken naar fotografen in de buurt en toen heb ik er eentje van wie de website aansprak gemaild, die reageerde positief en kwam langs met een voorbeeldboek (met allerlei stijlen erin, waardoor je een goed beeld van zijn werk kreeg) én het klikte met 'm (niet onbelangrijk!). Wij hebben voor die fotograaf gekozen, eigenlijk ook niet verder gezocht, en het is uitstekend bevallen. Afgelopen week 'm nog aanbevolen aan een collega. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2010 18:03

Volgens mij kregen onze gasten onbeperkt koffie/thee, onbeperkt drankjes, inclusief alcohol maar geen buitenlands gedistilleerd ofzoiets, gesorteerd gebak, aantal warme en koude hapjes (geen bittergarnituur ofzo, maar best luxe hapjes met o.a. vis), en koffie en broodjes na. Wij betaalden zo even uiit mijn hoofd bijna 17 euro p.p. Maar dat was een vriendenprijsje, omdat mijn mans broer en zus daar ook al hun feest hadden gegeven en mijn schoonvader daar vlees leverde vroeger. Dus ze kende ons indirect.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 okt 2010 18:13

Ik heb een positief verhaal over een amateurfotograaf: mijn broertje heeft onze trouwrapportage gedaan en dat is heel mooi geworden. Hij zegt zelf wel dat hij beginnersfoutjes had gemaakt, maar hij heeft ze niet verteld en dan zie ik het toch niet.

Kijk maar eens op http://www.pbase.com/marijn/barbara_michiel

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 okt 2010 18:26

Wij hadden een fantastische fotograaf, geen amateur, maar wel flink goedkoper dan de fotograaf van anderen wat ik om me heen hoor. Mijn ene vriendin trouwde juli 2007, die had die fotograaf, toen wij in september 2007, en in maart 2009 had mijn andere vriendin hem ook, en allemaal zijn we even enthousiast. Inclusief alle dvd's met alle foto's en een prachtig album. En hij komt gewoon de hele dag mee, vanaf 7 uur 's morgens als je wilt.
www.davincifotografie.nl (en hij is christelijk, dat soort mensen steun ik altijd graag ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 14 okt 2010 18:29

Fijne dag Linde, geniet ervan!

Ik kan helaas niet meepraten over de kosten van een receptie want wij hebben alles in de kerk gedaan...was dus heel goedkoop (maar gelukkig niet minder gezellig!).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”