Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor bruggenbouwer » 12 aug 2010 12:47

haring schreef:Homoseksualiteit en pedofilie met elkaar vergelijken is zo krom. Want in pedofilie zit een element van onvrijheid en dwang en homoseksualiteit heeft dat niet.

In homoseksualiteit en heteroseksualiteit kan ook een element van onvrijheid en dwang zitten. Ik zie niet zozeer het verschil.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2010 12:53

bruggenbouwer schreef:
haring schreef:Homoseksualiteit en pedofilie met elkaar vergelijken is zo krom. Want in pedofilie zit een element van onvrijheid en dwang en homoseksualiteit heeft dat niet.

In homoseksualiteit en heteroseksualiteit kan ook een element van onvrijheid en dwang zitten. Ik zie niet zozeer het verschil.

Let eens op je eigen woordje 'kan' en kijk dan eens of je het verschil dan wel ziet...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meboy

Berichtdoor meboy » 12 aug 2010 12:53

bruggenbouwer schreef:

Dat zijn als/dan redenaties; áls er onvrijheid of dwang in een heterorelatie of homorelatie zit, dán is er geen verschil. Ze zijn dan allebei negatief. De kans op onvrijheid en dwang lijkt me wel enigzinds te verschillen aangezien het verschil in macht en overedingskracht groter is.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 12:53

bruggenbouwer schreef:

Kan, maar dat is meestal niet zo. Bij een pedofiele "relatie" is dit bijna altijd zo.
*onderschrift verwijderd door moderator*

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 12 aug 2010 13:11

@haring, dat betwijfel ik. We denken dan te positief over heteroseksuele relaties.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 13:28

bruggenbouwer schreef:@haring, dat betwijfel ik. We denken dan te positief over heteroseksuele relaties.

Want???....

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 12 aug 2010 13:43

@haring wereldwijd in 1/3 van de relaties komt partnergeweld voor, hierbij gaat het vooral om fysiek en seksueeel geweld. En bij beide lijkt me dat er in een relatie wel onvrijheid en dwang ervaren wordt.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 13:46

bruggenbouwer schreef:@haring wereldwijd in 1/3 van de relaties komt partnergeweld voor, hierbij gaat het vooral om fysiek en seksueeel geweld. En bij beide lijkt me dat er in een relatie wel onvrijheid en dwang ervaren wordt.

Ja dat geld dus niet perse voor homorelaties of heterorelaties. Jij moet aantonen dat geweld of onvrijheid meer voorkomt in homorelaties.

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 12 aug 2010 13:49

heb ik dan beweerd dat het meer voorkomt? volgens mij niet. Maar bewijs maar dat het in een homoseksuele relatie duidelijk minder voorkomt dan in ander soortige relatie.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 12 aug 2010 13:55

Ik heb nooit gezegd dat het in homo relaties minder voor komt.

bruggenbouwer schreef:heb ik dan beweerd dat het meer voorkomt? volgens mij niet. Maar bewijs maar dat het in een homoseksuele relatie duidelijk minder voorkomt dan in ander soortige relatie.

Ik las over het woordje het woord, heteroseksuele relatie. Sorry
Laatst gewijzigd door haring op 12 aug 2010 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 aug 2010 13:56

Nou, hoeven jullie daar ook niet meer over te miepen. Wat een zifters zeg ;)
pobody's nerfect

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 aug 2010 13:57

bruggenbouwer schreef:heb ik dan beweerd dat het meer voorkomt? volgens mij niet. Maar bewijs maar dat het in een homoseksuele relatie duidelijk minder voorkomt dan in ander soortige relatie.

Laten we niet in deze discussie verzanden. Geweld en dwang kunnen - helaas - in alle relaties voorkomen en dat is erg genoeg. Het punt is dat dwang en ongelijkheid per definitie voorkomt in pedoseksuele 'relaties'.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 12 okt 2010 18:14

Afgelopen zondag (10-10-10) hield ds. Liefting (Gereformeerde Bond) in Delft een indrukwekkende Catechismuspreek over homoseksualiteit naar aanleiding van het zevende gebod.
Deze heeft mij in positieve zin zeer geraakt, en ik wil 'm dan ook graag aan jullie doorgeven.

Aan het slot zegt ds. Liefting:
"Aan de hemelpoort wordt niet gevraagd naar onze geaardheid.
Maar wél wie Christus voor ons was..."

Dat maakt al ons getob over homoseksualiteit ineens weer heel relatief. Het drijft je uit naar Christus.
Ik kan deze preek iedereen aanbevelen!

De dienst is HIER te downloaden.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 13 okt 2010 12:23

JeeWee schreef:Afgelopen zondag (10-10-10) hield ds. Liefting (Gereformeerde Bond) in Delft een indrukwekkende Catechismuspreek over homoseksualiteit naar aanleiding van het zevende gebod.
Deze heeft mij in positieve zin zeer geraakt, en ik wil 'm dan ook graag aan jullie doorgeven.

Aan het slot zegt ds. Liefting:
"Aan de hemelpoort wordt niet gevraagd naar onze geaardheid.
Maar wél wie Christus voor ons was..."

Dat maakt al ons getob over homoseksualiteit ineens weer heel relatief. Het drijft je uit naar Christus.
Ik kan deze preek iedereen aanbevelen!

De dienst is HIER te downloaden.

Ben ik niet helemaal met je eens.
Die slotzin is inderdaad prachtig, maar de rest vind ik helemaal niet zo fraai wat hij zegt. Binnen de PKN kan en mag alles????????????????
Er klinkt wat mij betreft een enorme 'maar' in zijn preek.
Hij probeert het recht te praten; maar hij vindt het nog steeds harstikke krom! Hij oordeelt!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 okt 2010 16:54

Annet76 schreef:Binnen de PKN kan en mag alles????????????????
Er klinkt wat mij betreft een enorme 'maar' in zijn preek.
Hij probeert het recht te praten; maar hij vindt het nog steeds harstikke krom! Hij oordeelt!

Ik denk dat ik je niet helemaal goed begrijp, of we hebben een verschillende preek gehoord.
Ja, hij oordeelt. Hij zet paaltjes neer en geeft door wat hij inde Bijbel leest en zijn visie daarop. Hij zet daar zijn vragen ook bij neer bij neer. Het is geen preek die gaat6 over de vraag: "mag hét nou wel of mag het niet". Dit gaat veel verder. Vandaar dat ik me zo kon vinden in de conclusie.

Maar wat mij zo bijzonder aansprak, is dat het vooral een herel pastorale preek is, vooral ook gericht op de meerderheid in de kerk: de hetero's
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”