Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor liefie » 12 okt 2010 13:35

Babybillendoekjes! Dat doet een vriendin van mij altijd en werkt perfect volgens haar

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 okt 2010 14:58

Ik gebruik RVS reiniger van mr muscle. Wel even prijzig, maar het is echt schoon en je doet er vrij lang mee. Ik heb een RVS kookplaat en ik werd daar namelijk echt knetter van om dat ding mooi te krijgen. Dit werkt prima. Eerst inwrijven met dat spul, met natte doek na en met een andere doek droogwrijven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2010 15:12

goeie grutten.... als ik dat zo lees zou ik dus echt geen RVS moeten nemen (heb al een gruwelijke hekel om m'n fornuis schoon te maken laat staat RVS waar je drie keer een handeling moet voor verrichten, niet aan mij besteed).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 okt 2010 15:24

Evelien schreef:goeie grutten.... als ik dat zo lees zou ik dus echt geen RVS moeten nemen (heb al een gruwelijke hekel om m'n fornuis schoon te maken laat staat RVS waar je drie keer een handeling moet voor verrichten, niet aan mij besteed).

Hier nog een... :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 okt 2010 16:07

liefie schreef:Babybillendoekjes! Dat doet een vriendin van mij altijd en werkt perfect volgens haar

Mee eens!
Ik heb net een tas vol appels gratis meegenomen. Er stond een krat met een bord ernaast: gratis appels. Dus ja...dan moet je wel ;)
Ik hoop er donderdag lekkere applecrumble van de gaan maken :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 okt 2010 16:14

We hebben hier ook een rvs gasfornuis, ik vind het zelf onwijs mooi. Maar dat ding heb ik zo schoon. Gewoon een scheut afwasmiddel erop, uitwrijven met een natte doek en met een theedoek droog maken. Dat is net zo snel klaar als mijn moeder met haar speciale spul voor haar kookplaat.
Hmm, nu bedenk ik me, dat zou dan ook met de magnetron en de afzuigkap moeten werken, ook maar eens proberen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 okt 2010 19:02

Evelien schreef:goeie grutten.... als ik dat zo lees zou ik dus echt geen RVS moeten nemen (heb al een gruwelijke hekel om m'n fornuis schoon te maken laat staat RVS waar je drie keer een handeling moet voor verrichten, niet aan mij besteed).

Nee hoor, dat valt best mee. We maken het op de normale manier schoon na het koken. 1 keer per week maak ik het schoon met dat rvs spul en dan blijft het mooi glimmen. En dat gaat sneller dan met een sopje ;) Maar iedere dag met dat spul wordt een beetje duur natuurlijk.
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 okt 2010 19:09

ik had op m'n werk maar even gedruppeld met zoete olie en er kwam een partij zooi uit :| toch maar even langs de dok om m uit te laten spuiten en voor m'n gevoel kwam er een kilo uit :mrgreen: dus ik hoor weer stereo! Had t nooit verwacht eigenlijk... heel stom maar het is pas de eerste keer haha
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 okt 2010 20:19

In de folder van Blokker zag ik dit:
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=601786

Iemand van jullie daar ervaring mee?
Wij hebben nu een gewoon uitklaprekje, zo één in de breedte. Maar de logeerkamer staat constant vol en er kunnen eigenlijk net geen twee flinke wassen aan hangen.
Zo'n droogtoren als in de advertentie leek me wel handig. Ook omdat hij met 1 wasje gewoon dichter tegen de muur aan kan en dan niet direct de hele (logeer)kamer vol staat.
Binnenkort hebben we wekelijks een paar dagen een logeetje, dus we kunnen het niet om die dagen heen blijven plannen qua drogen ;)

Nou, ben benieuwd of iemand van jullie er wat van weet. Vooral die inklapbare poten etc. lijken me handig. Die andere droogtorens moest je altijd open draaien zegmaar, waardoor hij nooit half uitgeklapt kan, en dat kan met deze dus wel.
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 okt 2010 20:21

ideaal :D ik heb een inklapbare en kan ook voor de helft open zeg maar. ik vind t heerlijk om het kleed van de hond te drogen en dan hoef ik m toch niet helemaal uit te klappen :) heerlijk want dan kan ie gewoon in de woonkamer of slaapkamer staan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 okt 2010 20:58

heb geen ervaring met zo'n droogtoren, maar lijkt me wel handig (iig als je geen plek hebt voor vaste waslijnen, want dat vind ik toch nog steeds ideaal).

hier doe ik de magnetron en afzuigkap eens in de zoveel tijd met citroensteentje van jemako: ziet er als nieuw uit!
tussendoor doe ik de magnetron ook wel eens gewoon met een natte doek en een droge microvezeldoek na, dan lijkt het ook al heel wat.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 okt 2010 23:48

@jo'tje: die wil ik ook! Zag 'em ook in de folder staan. Ik heb inmiddels al m'n tweede toren versleten, en deze lijkt me wel stevig. Ik vind zo'n toren heel handig, neemt weinig ruimte in en er kan erg veel op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2010 08:30

:oops: :oops: kom ik aan met m'n commentaar (sorry), een wasrek droogt toch wel iets beter dan zo'n toren. Die ervaring heb ik.
Maar als je weinig ruimte heb is het wel handig zo'n toren ja. Het is wel even zoeken hoe je alles op hangt, kleding (vooral broeken en dikke truien) zijn wat onhandig op te hangen (truien of blousen zou je dan op een hanger kunnen laten drogen).

Succes ermee.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 okt 2010 10:21

tip van mijn schoonmoeder: met van die stalen dingen van Brillo kan je ook op rvs poetsen en dan krijg je geen krassen (zoals met een schuursponsje wel gebeurt). Eens in de zoveel tijd gebruik ik ze om ons rvs gasfornuis schoon te maken.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 13 okt 2010 10:40

Wij hebben ook zo'n toren, maar ik ben er niet heel blij mee. Om ruimte te besparen is het wel ideaal. Maar handdoeken of broeken ed is inderdaad lastig op te hangen. Die moeten dan wel 'dubbel' omdat je anders weer geen ruimte hebt op de 'etage'. Ik vind het alleen handig voor kleine dingen zoals shirts en ondergoed enzo.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Terug naar “Archief”