Ik durf het haast niet te zeggen, maar binnenkort wordt onze 2e afwasmachines aangesloten

Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Je kunt ook de kaarsen tijdelijk in de kast gooien?
Ik heb gewoon een hele grote doos onderin de kast staan met allerlei plateaus, potjes, vaasjes, kaarsjes, versierseltjes, lampjes, sfeerdingetjes, kandelaars, etc. Telkens wisselen, dan lijkt het elke keer weer een beetje nieuw
wij hebben nooit een vaatwasser gehad, m'n man ook niet. Soms missen we m wel, puur als sleur om 'weer' te moeten afwassen. Als ie in ons nieuw huis er in zit is het mooi meegenomen maar ik ga m er niet speciaal in laten bouwen.liefie schreef:Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Maar ik mis hem helemaal nietAls ik aan het koken ben doe ik gelijk de afwas en het restje na het eten is binnen 5 min klaar.
Sneller dan een afwasmachine![]()
Als we een nieuwe keuken zetten weten we nog niet zeker of we een afwasmachine willen het enige voordeel vindt ik dat je geen afwas op het aanrecht hebt staan. Voor de rest zie ik geen voordelen.
kwebbel schreef:wij hebben nooit een vaatwasser gehad, m'n man ook niet. Soms missen we m wel, puur als sleur om 'weer' te moeten afwassen. Als ie in ons nieuw huis er in zit is het mooi meegenomen maar ik ga m er niet speciaal in laten bouwen.liefie schreef:Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Maar ik mis hem helemaal nietAls ik aan het koken ben doe ik gelijk de afwas en het restje na het eten is binnen 5 min klaar.
Als we een nieuwe keuken zetten weten we nog niet zeker of we een afwasmachine willen het enige voordeel vindt ik dat je geen afwas op het aanrecht hebt staan. Voor de rest zie ik geen voordelen.
Voordelen zie ik ook niet zo erg, behalve dat je blokjes moet kopen en dat het een hoop water kost.
ajl schreef:kwebbel schreef:wij hebben nooit een vaatwasser gehad, m'n man ook niet. Soms missen we m wel, puur als sleur om 'weer' te moeten afwassen. Als ie in ons nieuw huis er in zit is het mooi meegenomen maar ik ga m er niet speciaal in laten bouwen.liefie schreef:Ik ben van huis uit een vaatwasser gewend en nu hebben wij er geen een want die zat niet in deze keuken (is de keuken van de vorige bewoners)
Voordelen zie ik ook niet zo erg, behalve dat je blokjes moet kopen en dat het een hoop water kost.
Het schijnt juist dat een vaatwasser minder water verbruikt dan je normaliter met een afwas verbruikt. In dat opzicht is het goedkoper.En de afwasblokjes kan je net zo duur maken als je zelf wilt. Al moet ik zeggen dat ik de duurdere ( Dreft, Sun) fijner vind dan de goedkopere van de Aldi/Lidl.
Als je met zn 2en bent, valt de hoeveelheid afwas nog wel mee. Ik merk dat nu wij met zn 4-en zijn dat het toch beduidend meer wordt en ben ik er super blij me. Ik heb nl. ook niet continue zin om af te wassen en heb een hekel aan een vol aanrecht.
mezelf schreef:Wij hebben ook nooit een afwasmachine gehad, met zn 4tjes ging dat prima, maar toen kregen we een 2ling, en stonden we soms/ regelmatig nog 'savonds om tien uur af te wassen, door alle drukte, toen hebben we heel rap een afwasmacine gekocht, en ik ben er nu nog steeds erg blij mee, mn wasmachien en mn afwasmachien zou ik niet meer kunnen missen
Haai schreef:Ik koop idd ook vaak zo'n can poeder van Sun, is nog beter voor het milieu ook (tenzij je de groene tablets van Sun hebt). Als we tabletten hebben (heb veel doosjes gekregen) gebruiken wij vaak maar een halve, dat is voldoende.
Onze vaatwasser gebruikt per wasbeurt maar 15-17 l. water.We spoelen nauwelijks voor (alleen heel vieze dingen), en hij staat maar 1x per 2 dagen aan. In ons geval dus veel voordeliger dan met de hand afwassen. Dat vind ik een mooie bijkomstigheid bij het gemak dat ik ervan heb. Ben echt nog iedere dag blij met m'n afwasvriendje
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten