Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 07 okt 2010 07:09

Niets van aantrekken Evelien. Jij weet wat je ervoor doet en waarvoor je het doet. Als je eenmaal je voedingsgewoonten aangepast hebt en weet waar het aan ligt, dan zal je zeker op gewicht kunnen blijven!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2010 07:12

Op het moment dat die kennis het zei was niet leuk. Maar die kennis is overal negatief over (werk, de kinderen, de familie, .....).
Dus dat zegt ook wel iets over zichzelf.

Maar hier sta ik toch wel even stil (qua gewicht).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 okt 2010 14:09

Gisteravond weer Sonja gekeken en ik sta steeds weer verbaasd wat de mensen naar binnenslaan per dag en hoe betrekkelijk makkelijk ze een ander eetpatroon aanwennen. Gisteravond een vrouw die 2 liter (!) melk per dag dronk. En een man die steeds patat at (hij werkte in een snackbar) met 10 pompjes saus, dat bleek een heel bakje te zijn ::((
Ik dacht: ben je nu werkelijk zo stom ? Denk je dat dit geen kwaad kan ? of steek je je kop in het zand ?
Vrouw ging als doel om in een trouwjurk te passen.
Die vriend van haar was trouwens een *censuur*, die ging de 1e avond al vlak naast haar een zak chips zitten knagen.
Ha ha, zie dat er censuur is toegepast, het was niet eens een raar woord.
Andere benaming voor lomp iemand. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2010 14:30

Ik zit nu ook sos sonja te kijken :shock:

Hier wordt ook bijna elke avond wel chips of een lekkere koek door mijn man gegeten dat doet mij echt niks.
Zou het juist niet goed vinden dat mijn man in een andere kamer iets lekkers moet eten omdat ik aan het ''diëten" ben
Laatst gewijzigd door liefie op 07 okt 2010 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 okt 2010 14:47

Nou, er zijn ook grenzen hoor, je kunt best een béetje meeleven/meedoen als partner. Dan denk ik aan die kerel die voor de lunch pizza's ging bestellen voor hem en de kids terwijl z'n vrouw/vriendin (op vakantie) net begonnen was met Sonja's dieet, was in een aflevering van een paar weken geleden. Dat vond ik toch echt wel lomp.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 okt 2010 14:54

Als mijn man dieet, ga ik geen dingen zitten eten naast hem, waar hij dol op is en niet meer mag hebben.
Als we gaan snacken zaterdagsavonds, maak ik voor hem iets alternatiefs.
Dus de am. filet op een witlofblaadje, ipv toastje, evt wat rauwkost, of paturain light (8% vet)
Met een beetje creativiteit kom je heel ver !
Zonder dat diegene die afslankt zich "zielig" moet voelen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2010 17:57

Mijn man eet sowieso al amper chips en koek en snoep, dus dat scheelt voor mij al. Maar ik zou hem groot gelijk geven als hij wel lekker zich vol gaat stouwen naast mij hoor. Het is toch mijn eigen stomme schuld als ik aankom? Dan eet ik blijkbaar toch echt niet goed, en dan moet hij er niet de dupe van worden als ik weer eens lijn.
Maar sommige mensen eten echt veel ja, al vond ik alles wat die snackbarman at wel erg lekker. Ik zou ook zo elke dag een bord patat met een frikadel naar binnen kunnen werken (maar dan niet al die broodjes en sausjes enzo die hij verder nog at ;) ). En 2 liter melk, dat vind ik ook nog niet eens zo overdreven. Lange tijd dronk ik bij mijn ontbijt van 2 beschuitjes ook zo een liter, heerlijk. maar dat heb ik afgezworen, en melk schijnt helemaal niet zo gezond te zijn, dus nu drink ik het zo goed als niet meer.
Hier blijf ik toch goed schommelen, onder de 67 in ieder geval. Het werkt hier het beste als ik door de weeks op 1400 kcal zit, en in het weekend wat meer, dan blijf ik hangen tussen 66 en 67. Zodra ik meer eet, kom ik gewoon aan. Beetje jammer, maargoed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 07 okt 2010 18:24

Over SoS Sonja gesproken.. ik vraag me altijd wel af of die mensen echt zoveel eten, net als die man met al die saus en friet.. ze vergroten het altijd wel uit volgens mij!
En dat die mensen gelijk dat dieet zo goed oppakken vind ik ook niet gek.. je wilt toch niet voor heel Nederland na 6 weken lijnen moeten toegeven dat je nog steeds evenveel weegt als daarvoor? Of ben ik nu te cynisch..
Daarnaast.. Ik heb een poos gesonjabakkert, maar bij mij werkte het echt averechts. Eerst iets van 7/8 kilo kwijt, en 10 weer terug! Dus geen succes voor mij..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2010 18:34

SOS Sonja wordt heel erg gespeeld ik ''ken'' 1 van de deelnemers van de eerste aflevering van dit seizoen en bijna alles wordt gespeeld maar er zit zeker wel een kern van waarheid in.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 okt 2010 20:33

schelpje3 schreef:Als mijn man dieet, ga ik geen dingen zitten eten naast hem, waar hij dol op is en niet meer mag hebben.
Dus de am. filet op een witlofblaadje, ipv toastje, evt wat rauwkost, of paturain light (8% vet)

Dat is voor mij persoonlijk het hele probleem van diëten: het idee dat je iets niet meer mag. Ik zou daar behoorlijk chagerijnig van worden. Het scheelt dat ik niet zo veel heb met van die liflafjes, maar toch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2010 20:52

Ik zou vanavond een keer extra gaan sportgamen, maar omdat mijn vriendinnen afhaakten, ben ik dat ook, oh oh, wat een doorzetter ben ik :^o
Morgenochtend wel gewoon, en ik heb ook het spel hottest stage dance party voor de wii gekocht 2e hands, nu nog een dance mat, en dan de wii van mijn ouders lenen, kan ik thuis ook lekker sportgamen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 okt 2010 14:31

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Als mijn man dieet, ga ik geen dingen zitten eten naast hem, waar hij dol op is en niet meer mag hebben.

Dat is voor mij persoonlijk het hele probleem van diëten: het idee dat je iets niet meer mag. Ik zou daar behoorlijk chagerijnig van worden. Het scheelt dat ik niet zo veel heb met van die liflafjes, maar toch.

Ja dat heb ik ook.
Ik ben een matige eter, zit snel vol, maar als ik bepaalde dingen niet mag, snak ik er opeens naar :(

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2010 15:11

schelpje3 schreef:Ja dat heb ik ook.
Ik ben een matige eter, zit snel vol, maar als ik bepaalde dingen niet mag, snak ik er opeens naar :(

Als er een zak chips in huis is, gaat die ook gewoon leeg hoor. Die koop ik dus ook niet, ook geen koekjes of snoep. Nu ik zoveel train heb ik gelukkig weinig trek in vette dingen. En als ik toch zin heb, eet ik het ook gewoon zonder me daar vervelend bij te voelen.

Wat trouwens ook geweldig is om af te vallen, is een half uur per dag wandelen met 50 kilo hond aan het eind van de lijn :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2010 15:33

Daarom heb ik ook geen ''dieet'' gedaan ik wil gewoon alles kunnen eten maar wel met mate zodat ik afviel.
En als we uit eten gingen op vakantie of wat dan ook gewoon net als anderen eten.
Ik ben in januari begonnen en ik heb denk ik in totaal 2,5 maand er niks aangedaan (door mijn zwangerschap en miskraam die er op volgde, 4 weken vakantie en een heleboel etentjes) ben ik ruim 30 kilo kwijt.

Ik heb niet eens het idee dat ik lijn kan niemand echt begrijpen maar is echt zo.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2010 15:55

Zo ik ging vanochtend op de weegschaal staan.... joepiejoepie. Nu in totaal sta het op -7,3 kg.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”