Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 05 okt 2010 13:11

Ik doe dat eigenlijk nooit voor het eten en zeker geen glas water om te vullen. Daar heb je helemaal niks aan! Kop soep zou nog kunnen maar dat geeft zo een vol gevoel voor even dat je een stuk minder eet en dan heb je een uurtje later weer trek (hoeft niet bij iedereen zo te zijn maar dat heb ik zelf wel)
Ik eet gewoon 200 gram groente of meer (zonder sausje daar hou ik niet van) zeker 175 gram aardappels (gekookt of gebakken) en een mager stukje vlees/vis dan heb je een groot bord vol en daar heb ik genoeg aan.
Soms eet ik 's avonds nog iets van fruit of 30 gram chips maar dat is meer een uitzondering.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 okt 2010 13:42

Het idee was juist dat je van soep niet direct een vol gevoel krijgt, maar dat het je hongergevoel ná de maaltijd een eind uitstelt. Dus dat 22-uurmoment zeg maar. Heeft te maken met het opnemen van de stoffen. Als je eerst soep eet blijft alles wat langer onderweg waardoor je maag minder snel leeg is ofzo. Maar het neemt wel goed op, heeft geen negatieve invloed op het aantal stoffen wat opgenomen en afgebroken wordt enz. Nou ja, ik was gewoon benieuwd naar ervaringen :)
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 okt 2010 13:51

-Judith- schreef:Als ik pasta heb gegeten dan heb ik vaak ook heel snel weer trek! Pasta verteert volgens mij ook het snelst...Dus tja...Aardappels geven meer vulling :wink:

Dat is niet waar ! Deze koolhydraten verteren juist langzaam.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 okt 2010 13:52

@Jo'tje zou goed kunnen hoor maar ik heb juist weer eerder ''trek'' als ik soep van te voren eet terwijl ik net na het soep eten bomvol zit.

Wij eten altijd volkoren of 4granen pasta vult erg goed.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 okt 2010 14:52

Als ik in een middagdipje een appel eet, krijg ik juist "snaai'trek.
Net alsof die appel mn bloedsuiker laat dalen, en fruit geeft je juist een constante spiegel toch ?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 okt 2010 15:18

Dat heb ik ook altijd met appels! Als ik iets anders eet (sinaasappel,mandarijnen) heb ik hier geen last van

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2010 18:26

Ik eet regelmatig net voor het eten een cup-a-soup. Om half 5 a 5 uur krijg ik altijd zulke lekkere trek, terwijl we pas om 6 uur eten, dan werkt cup-a-soup prima. Zeker de kippensoep zit erg weinig in, maar stilt wel even de honger.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 okt 2010 18:32

liefie schreef:@Jo'tje zou goed kunnen hoor maar ik heb juist weer eerder ''trek'' als ik soep van te voren eet terwijl ik net na het soep eten bomvol zit.

Ja, alleen doe ik ondertussen nog maar twee dagen met een pak volkorenpenne van 500gr, waar ik ook nog eens in mijn eentje van eet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 okt 2010 18:51

liefie schreef:@Jo'tje zou goed kunnen hoor maar ik heb juist weer eerder ''trek'' als ik soep van te voren eet terwijl ik net na het soep eten bomvol zit.

Het was ook niet de bedoeling dat je een groot bord gevulde soep ging eten. Maar gewoon bouillon, evt. met groenten of een klein beetje vermicelli.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 okt 2010 18:56

Jo'tje schreef:

Het was ook niet de bedoeling dat je een groot bord gevulde soep ging eten. Maar gewoon bouillon, evt. met groenten of een klein beetje vermicelli.

Nee dat snap ik :wink: Maar door dat warme vocht met groente erbij en een bouillon blokje zit ik erg vol voor even. Daarom had ik er altijd een hekel aan om op zondag bij mijn schoonouders te eten je zat stampvol van de soep en een uurtje later voelde je er niks meer van.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 05 okt 2010 23:37

schelpje3 schreef:
-Judith- schreef:Als ik pasta heb gegeten dan heb ik vaak ook heel snel weer trek! Pasta verteert volgens mij ook het snelst...Dus tja...Aardappels geven meer vulling :wink:

Dan bedoel ik: 'denk ik', en trouwens: m'n diëtiste heeft me dat geloof ik ook verteld, dat je na pasta sneller een hongergevoel krijgt...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2010 09:51

-Judith- schreef:
schelpje3 schreef:

Dan bedoel ik: 'denk ik', en trouwens: m'n diëtiste heeft me dat geloof ik ook verteld, dat je na pasta sneller een hongergevoel krijgt...

Wat Schelpje zegt klopt, in pasta zitten veel koolhydraten, wat weer wordt omgezet in suiker, wat energie is ofzo. Niet voor niets eten wielrenners voor een etappe doorgaans een flink bord pasta. Maar aan de andere kant zegt dat voor het hongergevoel niet zoveel. Dat heeft voor een groot deel gewoon te maken met hoeveel er in je maag zit en hoe snel dat dus weg is. En dan is het niet zo dat pasta er langer over doet om verteerd te worden dan aardappels, dat gaat juist wat sneller.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 06 okt 2010 17:35

Wisten jullie dat je ook brood hebt met langzame koolhydraten? Is handig voor sporters, diabetespatienten en ook voor mensen die lijnen.. Door de langzame koolhydraten heb je minder snel weer honger na het eten schijnt! Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd maar het zou op die manier werken.. Misschien een idee voor de lijners die al snel na het middageten/ontbijt weer trek hebben?
Je hebt ook koolhydraatarm brood, maar dat is volgens mij echt vies klef brood wat ik begreep. Maar goed daar zitten dus weinig tot geen koolhydraten in..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2010 18:05

Kreeg van de week een niet zo'n leuke opmerking van iemand (heel negatief). Ik ben van maat 46 (van broeken) naar maat 44 gegaan (maat 44 begint ook al groot te worden). Ik wil die kennis blij maken met een aantal broeken maat 46, zegt ze: moet je ze niet zelf houden stel dat je ze straks weer nodig hebt. ](*,) ](*,) Heerlijk opbeurend zeg.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2010 22:27

Mensen zijn helaas niet altijd even ondersteunend met hun opmerkingen inderdaad, alhoewel het meeste onbedoeld of onbewust bedoeld zal zijn. Van die mensen die opmerken dat er nog wel wat af mag als je vertelt dat je 10 kilo kwijt bent... erg fijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”