Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor kwebbel » 01 okt 2010 13:57

wij kunnen echt geen 1500 euro per maand opzij zetten :shock: goeiedag of we hebben een verschrikkelijk slechte baan of we hebben gewoon teveel uitgaven :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 01 okt 2010 16:33

Wij ook niet hoor kwebbel. Tis nu deze jaren een beetje afzien nu ik nog studeer. Niet dat we niet rondkomen, we hebben het juist goed, maar je moet toch wel op dingen letten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 okt 2010 21:02

wij met 2 salarissen moeten al oppassen. Maar goed we hebben dan beiden niet zo'n fantastisch betaalde baan. Gewoon middenstand. En misschien best wel een grote hypotheek voor een klein huisje. Maar ja we zitten dan niet in de financiele crisis met een beleggingshypotheek en dat voelt ook wel fijn.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 okt 2010 11:38

Ik ben vandaag maar weer eens naar de Aldi gelopen. Daar ben ik al zo lang niet geweest, maar het is zo de moeite waard. Het is echt zo veel goedkoper. En kaas en toiletpapier hoef ik toch niet van een merkje, net als appelstroop en witlof. Ik ga er toch vaker heen, om een beetje te bezuinigen, want we geven echt teveel uit aan eten momenteel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2010 12:37

Ik ben afgelopen weekend ook weer eens geweest. Het is inderdaad goedkoop. Ik heb ook een enorme voorraad aan koeken en snoep meegenomen en in onze voorraadkast gedaan. Het scheelt heel veel met een andere supermarkt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 okt 2010 14:53

Ik moet er binnenkort weer heen. Als de melk op is wordt het tijd.
Ik heb daar al jaren de melk vandaan. vandaag gaat er een liter op en morgen 3. Ik kan echt niet met dagmelk zitten, vandaar de houdbare vd Aldi. Zeker in de winter drinken we met z'n 4ren soms 3 L per dag.
Meestal haal ik daar melk, koek, sap, wc papier, curry/mayo Maar dan wel gelijk voor een paar weken.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2010 14:57

De houdbare melk gebruik ik alleen voor bepaalde gerechten zoals pannenkoeken en/of griesmeel. Voor het gewone drinken wil ik liever geen houdbare melk, vind het minder lekker. Meestal haal ik elke week 6 liter gewone melk, 2 karnemelk en soms nog wat optimel en verdeel dat over onze 2 koelkasten

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2010 15:09

Hier gaat zo ongeveer duizend a 1500 euro naar de spaarrekening. Met mijn inkomen kunnen we redelijk rond komen qua kleding geld, huishoudgeld (boodschappen en benzine). De hypotheek gaat af van m'n man z'n salaris en ziektekosten.

In januari wil ik weer wat meer gaan werken, geen flauw idee wat. Toen wij net nieuwe kozijnen, nieuwe auto en onze vakantie naar canada hebben gehad moesten we wel even op het geld letten (maar niet zo zeer dat we moeste bezuinigen, maar meer die extraatjes van uit eten gaan of een grote uitgave).

Houdbare melk vindt mijn man die van de Friesche Vlag het lekkerste (die eet s'ochtends brinta). Ik heb daarvan altijd twee pakken van in huis.

Het liefste ga ik naar de AH, daar heb je enorm veel keuze (de grote AH).

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 okt 2010 15:20

ajl schreef:De houdbare melk gebruik ik alleen voor bepaalde gerechten zoals pannenkoeken en/of griesmeel. Voor het gewone drinken wil ik liever geen houdbare melk, vind het minder lekker. Meestal haal ik elke week 6 liter gewone melk, 2 karnemelk en soms nog wat optimel en verdeel dat over onze 2 koelkasten

Als ik een keer andere melk heb ( op datum is halve prijs hierzo) vragen ze naar de Aldi melk :lol:
Als ik niet naar de Aldi kan. ( Ik moet er 2 uur voor rekenen. Want er zit nog een Hema, Kruidvat, Bentex ed in de buurt) haal ik ook de Friesche vlag Houdbare melk.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 okt 2010 15:45

Wij gaan altijd naar de Lidl maar ik ben komende 2 dagen vrij dus kan ik weer ff de kast aanvullen. Ik denk dat ik dan idd ff naar de Aldi ga :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 okt 2010 16:12

Houdbare melk vind ik echt niet zo lekker :oops: Jurian en mijn man drinken altijd volle melk, ik denk zo'n 3 pakken per week. Ik drink bijna nooit melk, en als ik het wel drink is het magere.

Wat ik van de Aldi heel erg lekker vind, zijn de kip cordon blues. Niet uit de vriezer maar gewoon uit het koelvak, heerlijk! En sausjes, macaronimix, toiletpapier, bananen, soms groenten, kaas, vleeswaren, vuilniszakken. Best veel eigenlijk. Maar omdat ik brood alleen bij de Super de Boer haal (kloosterbrood, zo lekker!), doe ik vaak daar ook gewone dagelijkse boodschappen, maar dat is zo duur daar! Dat ga ik nu pas inzien, dus toch maar af en toe naar de Aldi.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2010 16:13

Dat kloosterbrood halen wij ook (dan de waldkorn). Heerlijk.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 okt 2010 16:19

over brood gesproken.
Onze oudste zoon ontbijt met 6 boterhammen, pas had ie een periode dat hij ontbeet met 8 boterhammen. Dt mocht van mij, op voorwaarde dat ie 15 cm gaat gaat groeien in een jaar. Hij was van aug 09 tot aug 10 8 cm gegroeid. Hij is bijna 14 dus de groei spurt zal nog wel komen.
Ik heb meestal 9 broden p wk nodig. We zijn met z'n 6 sen.
Gewoon bruin brood.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 okt 2010 19:59

Wij drinken en eten hier grote hoeveelheden zuivel; per week gaat er zo'n 8 liter melk (2 liter volle en 6 liter half volle melk), 10 liter karnemelk, 5 liter magere yoghurt, 7 liter vanillevla en 3 liter Optimel doorheen :mrgreen:. Ik bestel onze boodschappen altijd elke week per email en dan wordt de hele vracht de volgende morgen thuis afgeleverd, tot bij de koelkast! Ideaal! 'k Ben daarmee begonnen toen ik zelf geen boodschappen meer kon doen vanwege bekkeninstabiliteit. Nu zou het langzaam aan wel weer lukken, maar dit is eigenlijk toch wel heel handig en het kost me ook niet veel, € 1,50 per week. De bakker bezorgt ook elke week, 7 tarwebroden met sesamzaad. 's Morgens wordt er hier Brinta gegeten, anders zouden we meer brood nodig hebben.
Eens per zoveel weken (meestal 6-8) sla ik bepaalde produkten in bij de Aldi, die is hier zo'n 20 minuten vandaan. Het werkt bij ons niet goed om daar grote(re) hoeveelheden koek en chips te kopen, want de praktijk leert dat wat in de kast ligt, snel op is :mrgreen: . Vandaar dat ik gewoon elke week iets lekkers meebestel via de mail en er geen voorraad van aanleg ...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 okt 2010 20:03

Sophie77 schreef:Wij drinken en eten hier grote hoeveelheden zuivel; per week gaat er zo'n 8 liter melk (2 liter volle en 6 liter half volle melk), 10 liter karnemelk, 5 liter magere yoghurt, 7 liter vanillevla en 3 liter Optimel doorheen :mrgreen:. Ik bestel onze boodschappen altijd elke week per email en dan wordt de hele vracht de volgende morgen thuis afgeleverd, tot bij de koelkast! Ideaal! 'k Ben daarmee begonnen toen ik zelf geen boodschappen meer kon doen vanwege bekkeninstabiliteit. Nu zou het langzaam aan wel weer lukken, maar dit is eigenlijk toch wel heel handig en het kost me ook niet veel, € 1,50 per week. De bakker bezorgt ook elke week, 7 tarwebroden met sesamzaad. 's Morgens wordt er hier Brinta gegeten, anders zouden we meer brood nodig hebben.
Eens per zoveel weken (meestal 6-8) sla ik bepaalde produkten in bij de Aldi, die is hier zo'n 20 minuten vandaan. Het werkt bij ons niet goed om daar grote(re) hoeveelheden koek en chips te kopen, want de praktijk leert dat wat in de kast ligt, snel op is :mrgreen: . Vandaar dat ik gewoon elke week iets lekkers meebestel via de mail en er geen voorraad van aanleg ...

Ach ja, altijd baas boven baas :lol:
Brinta.... mmmmm eten we wel eens als toetje

Terug naar “Archief”