Optimatus schreef:De inhoud van het regeerakkoord is mijns inziens weinig ambitieus. Er wordt bezuinigd met een kaasschaaf en van diverse punten (zoals het verlagen van het aantal Kamer- en Senaatsleden) is het zeer de vraag of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren - de Grondwet laat zich meestal moeilijk wijzigen.
Het duurt een paar jaar, maar dan heb je ook wat. Het is bovendien een streven van dit kabinet, want mijns inziens een prima streven is. De effectiviteit van de besluitvorming, of de zorgvuldigheid daarvan, hangt niet af van 150 leden van de Tweede Kamer en 75 senatoren.
Voorts is die dierenpolitie natuurlijk een lachertje, nog afgezien van de vraag voor welke dieren die politie nu wel en niet geldt? Voor het konijn? De cavia? De kakkerlak? Het kistkalf? Geldt artikel 1 ook voor dieren (Elk dier wordt in gelijke gevallen gelijk behandeld, ongeacht soort, ras, geslacht etc.?)
Dat daar 500 man voor nodig is, is wellicht wat overdreven. Het straalt in ieder geval wel uit dat dierenwelzijn serieus wordt genomen. Dat moet jou als CDA-er toch aanspreken in het kader van rentmeesterschap.
Sabra heeft blijkbaar nooit in de gaten gehad dat armoede ook onder ouderen voorkomt. De AOW is geen vetpot (allerminst) en er zijn zelfs ouderen die naar de voedselbank moeten.
Ik ontken niet dat er sprake is van armoede onder ouderen, echter het kan en mag niet zo zijn dat ouderen worden ontzien in geval van bezuinigingen. Wellicht dat bepaalde zaken afhankelijk kunnen worden gemaakt van het inkomen.
Zijn emotie inzake islam maakt hem ook niet veel objectiever (zie ook zijn felle emoties inzake Israel op dit forum). Wellicht dat enige reflectie op z'n plaats is.
Ik ben weinig emotioneel als het over de islam gaat. In tegenstelling tot Wilders constateer ik dat er slechts een aantal moslims zijn die eventueel een gevaar kunnen opleveren voor onze samenleving.
Over Israël ben ik weinig emotioneel, ik veracht enkel de selectieve verontwaardiging waaraan sommigen zich te buiten gaan indien zij menen dat Israël de mensenrechten schendt.