mee eens le chat.
Daarbij vind ik het een beetje vreemd om te zeggen 'als het maar gelukkig wordt'. Natuurlijk hoop je dat voor je kind, maar er zijn zoveel meer dingen die ik ook hoop voor mijn kind. Ik hoop dat mijn kinderen de Heere mogen kennen, dat ze intelligent zijn, goed voor een ander, dat ze veel voorspoed mogen kennen...etc. etc.
Ik denk wel dat een gezond kind makkelijker mee kan draaien in de maatschappij en dat het daarom automatisch gelukkiger wordt. Het is toch minder afhankelijk van anderen en ik denk dat dit ook geluksverhogend werkt. Mochten wij ooit weer een kindje krijgen, dan hoop ik uit de grond van mijn hart dat het gezond mag zijn. (en is het dat niet is, dan zien wij dan wel weer....) ik zal er niet minder van houden, maar mij wel meer zorgen maken over de toekomst van zo'n kindje. Helemaal als het ooit in een instelling moet wonen door een handicap, omdat je de zorg niet meer zelf kan doen...dat lijkt mij mede ook met het oog op bezuinigingen in de zorg die plaatsvinden echt vreselijk.