Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor kirsten » 01 okt 2010 16:38

Haai, waarschijnlijk hoef je je niet heel veel zorgen te maken dat die ontsteking zich in het bloed verspreidt. Wel kan het zijn dat haar afweer wat verlaagd is, nu ze oorontsteking heeft en wat vatbaarder is voor andere ontstekingen. Ik zou als ik jou was voor de zekerheid toch even de huisarts bellen inderdaad.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 okt 2010 17:44

Hm, vandaag lag voor kindlief de oproep voor de griepprik in de bus. Mag hij die prik krijgen tegelijk met andere inentingen? Er liggen er nog twee in de koelkast...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 okt 2010 18:08

De assistente zei eerst dat ik maar weer moest bellen als ze er koorts of pijn bij kreeg, maar belde een paar minuten later terug dat ik toch maar even langs moest komen. Dus vanmiddag bij de dr geweest en die kon geen oorontsteking ontdekken :shock: Het trommelvlies zag iets roder, maar dat komt ws. door een verkoudheid. Als ze wel oorontsteking had gehad had ze toch een kuurtje moeten hebben ivm risico op endocarditis. Maar goed, ik snap dus niuetwat die cb-arts gisteren dan dacht te zien.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 okt 2010 20:16

Fijn dat het geen oorontsteking bleek te zijn! En je weet nu voor een volgende keer dat ze een kuurtje moet hebben in zo'n geval, dat is wel handig om te weten.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 okt 2010 06:54

Galateia schreef:Hm, vandaag lag voor kindlief de oproep voor de griepprik in de bus. Mag hij die prik krijgen tegelijk met andere inentingen? Er liggen er nog twee in de koelkast...

Griepprik en andere inentingen zou ik niet tegelijk doen. Je kind is nog vrij jong en je moet niet vergeten dat voor elke prik zijn immuunsysteem hard aan het werk moet. Dus twee prikken tegelijk is dan te veel van het goede. Ik geloof dat het beste is dat er 2-3 weken tussen de prikken zit.

tjonge, telkens als ik dit topic lees, herinner ik me dat ik nu toch echt voor mijn tentamen 'afweer' moet gaan leren. Ben weer weg :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 okt 2010 18:33

Fijn dat Sylke geen oorontsteking heeft!

Haai schreef:Oh ja, ze weegt nu 9585 gr en is 76,5 cm.

Dan zijn Cato en Sylke ongeveer net zo groot en zwaar. Cato was 9200 gram en 74 cm ( met 8 mnd)

@ MissF Hugo probeert ook regelmatig zijn nana (muis) mee naar beneden te slepen :lol: En inderdaad dan ligt hij de hele dag met dat ding te duimen en te kroelen. En het grappige is dat Cato hetzelfde doet met haar konijn. Ik denk dat wij echt een extra tandartsverzekering moet afsluiten voor alletoekomstige beugels.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 okt 2010 19:22

Haha, ach, ik vind dat duimen niet zo'n probleem hoor, maar liever niet de hele dag ;) Dus blijft doek gewoon boven in principe :D
Hij heeft weer iets leuks. Op zijn kamer staat een grote knuffelbeer, van half zo groot als hij. maar 'beej' moet overal mee naar toe in huis. Beer moet in papa's stoel zitten, en hij erbij. Als ik hem een boekje voorlees, moet op mijn andere knie beer. Als hij gaat eten, moet beer ook aan tafel, hij eet een snoepje, beer krijgt er ook 1. Hij is echt onwijs lief voor beer, beer krijgt alles van hem, zo lief :D Nu liggen ze samen te slapen :8>
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 02 okt 2010 20:07

even weer bijgelezen. Leuk foto's weer gezien!

Enne, van dat slecht alleen spelen herken ik heel goed hoor. Sophie was zoooo toe aan de basisschool. En ja, als ze nu een middagje thuis is, is het meteen weer vervelen. Mijn tip: gewoon een poosje laten doen, vaak verzinnen ze dan zelf weer wel wat (vind ik ook moeilijk hoor, maar k las het een keer in zo'n opvoedblad, dat vervelen juist goed is en ze zelf weer wel met iets komen, en tadaaa! het werkt nog ook ;)). Maar natuurlijk ook gewoon regelmatig aandacht geven. Al vind ik het soms ook moeilijk een balans te vinden: wat is teveel en wat is te weinig?

Vandaag zijn we in ieder geval een groot deel van de dag zoet geweest met een fietstocht + spelletjes van school. Was erg leuk. Het zou volgens de buienradar om 16 uur gaan regenen, et voila: klokslag 4 uur begon het te regenen. Nu duurde de dag ook tot 4 uur dus dat kwam mooi uit :mrgreen:

Afbeelding

Sophie op een Shetlander vanmiddag (hij mocht niet gaan lopen hoor!!! ;))
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 okt 2010 21:17

wij zijn inmiddels weer terug van vakantie (al een tijdje) hierbij even de vakantie foto's spammen:

bij de kinderboerderij
Afbeelding

heerlijk gegourmet 8)
Afbeelding

het was zelfs nog warm genoeg voor het badje ;)
Afbeelding

in de speeltuin op het park, de wipkip was echt heelemaal geweldig :)
Afbeelding

zo, weer genoeg gespamd!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 okt 2010 19:09

leuke foto's!

Vandaag hebben wij lekker gefietst met de kids. Cato voor het eerst voorop en Hugo achterop en Cato vond het geweldig. Echt super leuk!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 okt 2010 19:53

Leuke foto's! :)

Wij hebben vandaag kastanjes gezocht. Vond ze prachtig!
En lekker buiten gespeeld. Ze speelde alleen buiten, en riep toen: Ik zit op de motor!
Wij kijken, en idd, was ze zelf op onze motor geklommen samen met haar beer.
Zat ze op de tank, heel trots te zijn. Zag er echt grappig uit. :biggrin:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 04 okt 2010 09:47

jeepeecee, leuke foto's!

AikonGirl, hier is er nog eentje die dol is op kastanjes :mrgreen:

Hiet weer viel gisteren (en vandaag) een beetje tegen hier. Niet veel zon gezien. Wel lekker gewandeld door het bos, t was in ieder geval droog en niet koud ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 okt 2010 21:09

Wij zijn vandaag naar de tandarts geweest. En nu ben ik helemaal trots op mijn zoon, want hij heeft de tandarts keurig al zijn tandjes laten tellen. Hij vond het erg spannend en wilde eerst niet, maar het cadeautje wat de tandarts hem beloofde deed wonderen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 okt 2010 22:00

Heeft 'ie ze allemaal nu Haai? Michael is nu twee keer bij de tandarts geweest en gelukkig geen problemen met mond open etc. Vind ik erg fijn want ik houd helemaal niet van de tandarts!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 okt 2010 22:05

Of 'ie ze allemaal heeft weet ik eigenlijk niet, vergeten te vragen 8-[ Ze zagen er in ieder geval keurig uit zei ze. De vorige keer deed Timon welgeteld 2 sec. z'n mond open, toen vond ie dat de tandarts het maar gezien moest hebben :mrgreen:

Terug naar “Archief”