Moderator: Moderafo's
meisje20 schreef:maar waar maken we ons druk om. de gevangene hebben wat gedaan, daarvoor moeten ze zitten, daarvoor hebben ze straf.
iedereen weet dat ze het hier goed hebben vergeleken met de gevangenissen in andere landen. dat valt toch niet met elkaar te vergelijken.
Nelly91 schreef:Je moet natuurlijk wel bedenken dat die gevangen alleen maar eten krijgen, en geen tussendoortjes. Dus ik kan me wel enigszins voorstellen dat ze dan toch wel wat meer eten dan wij.
Het is wel zo dat gevangenen voor een kwartje per uur ofzo kunnen werken in de gevangenis (las ik ergens in de krant). Met dat geld kunnen ze dan eten kopen, of sigaretten en dat soort dingen. Dus als ze werken kunnen ze blijkbaar wel wat verdienen om eten te kopen. Tenslotte moeten wij ook werken om te eten, dus het lijkt me niet verkeerd dat zij dat ook moeten toch?
Uhh... Ik ben helemaal voor de mogelijkheid van gevangenen om zich nuttig te maken, maar vind niet dat ze het kleingeld wat ze verdienen met wasknijpers maken hoeven te gebruiken om (basis) eten te kopen. Het is immers niet echt te vergelijken met werken in de gewone buitenwereld.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten