Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Galateia » 27 sep 2010 16:49

Het hoeft van ons niet perse horizontaal te zijn, als het maar dicht is, dus geen gluurkieren. Verder maakt het ons niets uit. Bang dat kinderen er overheen klimmen? Nee, dat ben ik niet. Mijn kind mag echt niet tegen een schutting opklimmen, dan springt mama toch echt uit haar vel :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 sep 2010 18:32

En dat is nou juist zo leuk aan over schuttingen klimmen: dat mama dan uit haar vel springt :mrgreen: !

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2010 20:10

Haha, ja, idd!
Wij hebben tussen de ene buren en ons een kort stukje schutting, met horizontale planken, maar daar roept Jurian altijd al doorheen als hij daar iemand hoort. De buren waar we aan vast zitten hadden al een hele dichte schutting gemaakt, maar het voorste deel ontbreekt en het achterste ook. Het voorste omdat er een mooie boom precies op de erfafscheiding staat (die is wel van ons), en achteraan omdat daar ook een lelijke boom staat. Nu hebben we buren een hondje, dus hebben ze alles wel afgezet met een laag gaashekje, maar als Jurian wil kan ie er zo doorheen. Hopen dattie dat niet gaat leren :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 sep 2010 20:31

Toen ik amper 10 maanden oud was moest mijn vader de schutting geheel verbouwen omdat ik al liep en over de schutting heen klom... Mijn broer 2 jaar ouder als mij stond met grote ogen toe te kijken die had dat nog nooit gedaan :mrgreen:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 sep 2010 21:12

Ja, mijn ouders hadden ook 20 paar ogen tekort om te zien waar ik iedere keer uithing.

Ik stond niet voor niets aan een touw. Toen het niet meer hoefde kwam ik zelf met het touw naar mijn moeder, ik vertrouwde mezelf niet meer :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 sep 2010 21:19

pannenkoek schreef:Ja, mijn ouders hadden ook 20 paar ogen tekort om te zien waar ik iedere keer uithing.

Ik stond niet voor niets aan een touw. Toen het niet meer hoefde kwam ik zelf met het touw naar mijn moeder, ik vertrouwde mezelf niet meer :lol:

Aan een touw ?? :?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 sep 2010 21:26

waarom niet?
dat gebeurt hier ook wel hoor. m'n schoonzusje heeft er ook aan gezeten. zo had ze op het gras een straal van 6 meter waarin ze zich vrij kon bewegen met speelgoed e.d.
m'n schoonmoeder zei altijd: liever aan een touw op het gras dan los voor een auto
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 sep 2010 21:27

Kijk zo mag ik het zien , aan een touw, eindelijk de plaats van de vrouw die tot zijn recht komt, achter de man en het aanrecht

spons duikt nu heel hard weg, en is benieuwd wie er honger heeft

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 sep 2010 21:45

Spons schreef:Kijk zo mag ik het zien , aan een touw, eindelijk de plaats van de vrouw die tot zijn recht komt, achter de man en het aanrecht
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:

spons duikt nu heel hard weg, en is benieuwd wie er honger heeft

:lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 sep 2010 07:25

schelpje3 schreef:Aan een touw ?? :?

Onze oudste heeft ook aan een touw gestaan. Niet mijn eerste keus, maar ja, je moet wat. Er was geen sloot te breed, geen dak te hoog (de schutting was een klein opstapje :mrgreen: ), geen weg te gevaarlijk. Echt niks was veilig voor 'm. Ook was hij een echt weglopertje en watervlug, dus als je even een andere kant opkeek, was hij vertrokken. Nou, dan is het toch echt beter om een kind aan een touw te zetten (wat bij ons zo'n 15 meter lang was, dus 30 meter bereik rondom. Da's misschien nog wel meer dan een ander kind heeft in een 'normale' achtertuin :wink: .). De andere kinderen waren/zijn iets minder ondernemend, die hebben nooit aan een touw gestaan.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 28 sep 2010 07:34

35 jr geleden was mijn schoonvader na een storm aan het dakpannen leggen. Daarvoor had hij houten laddertjes tegen het dak vd schuur omhoog gelegd. Zo klom hij naar boven.
Het was tijd voor de koffie. Hij ging naar binnen, maar mijn man van toen drie dacht 'wat papa kan, kan ik ook...' En ja hoor, keurig via de ladders omhoog. Hij had een prachtig uitzicht.
Bij mijn schoonouders kwam een man binnen 'weten jullie wel dat de jongste boven op het dak zit?' Snel naar buiten, en daar zat meneertje. Wijdbeens, bovenop het dak vd hoogste schuur.

Wij hebben hier geen schutting, dan ben ik mijn mooie uitzicht kwijt, maar een nadeel is dat het wel altijd waait hierzo. Met een schutting hou je de wind nog een beetje tegen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 sep 2010 21:46

eh je kan ook iets met van dat vlechtwerk doen en laten begroeien, of delen juist niet !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 sep 2010 06:52

hm dat begroeien vindt ik ook heel mooi maar het eerste jaar heb je totaal geen privacy.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2010 11:53

Gisterenavond hebben wij ons bed enz verhuisd naar een andere kamer omdat we onze slaapkamer aan gaan pakken.
Ik ging even proberen of het behang er makkelijk af ging binnen 10 min was de muur helemaal kaal :shock: Kon achter elkaar alle banen eraf trekken erg leuk werk op die manier :lol:

Nu plannen gaan maken hoe en wat.

@Lechat wij hebben een bed wat van stof is dus geen hout (ja de binnenkant :D ) Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2010 12:49

Leuk Liefie! Heb je al enig idee wat je wilt?

Bij ons komt vrijdag de nieuwe cv ketel. Opeens konden ze deze week al. Fijn idee! Het ding zal sowieso wel vele malen kleiner zijn, en dan kunnen we eindelijk de muren van de bijkeuken eventueel stucen en in ieder geval sauzen. En dan kan de wasmachine weer terug, en daarboven moet dan een aanrechtblad komen, zodat al mijn schoonmaakspullen daarop kunnen, i.p.v. op de grond. Want eigenlijk is de bijkeuken verboden terrein voor Jurian, maar hij komt nu bij de deurklink, en komt er zo dus alsnog in. Niet dat hij zomaar van alles pakt daar (ja, alleen een appel of een fles drinken die ie toch niet open krijgt), maar ik vind het toch echt eng, al dat giftige spul.
En daarna maar eens een offerte laten maken voor de zolder en de gevelbekleding, maar ik vermoed dat dat voorlopig onbetaalbaar is voor ons.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”