Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor elvira (gast) » 22 sep 2010 09:16

Oh, dat lijkt me vervelend! Merk je daar ook veel van, Mopje?

(Enneh: Wat zijn eigenlijk de symptomen van (beginnende) bekkeninstabiliteit? :oops: )

Hier gaat het verder goed, alleen sneller last van lage rugpijn enzo. (maar ja, dan moet ik ook niet op een vrije dag dat mijn man de hele dag weg is, het hele huis ondersteboven willen halen en alles schoon willen hebben... :? Ik heb geloof ik in 1 dag meer gedaan dan manlief en ik samen in een maand doen :shock: )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2010 09:25

elvira (gast) schreef:
Hier gaat het verder goed, alleen sneller last van lage rugpijn enzo. (maar ja, dan moet ik ook niet op een vrije dag dat mijn man de hele dag weg is, het hele huis ondersteboven willen halen en alles schoon willen hebben... :? Ik heb geloof ik in 1 dag meer gedaan dan manlief en ik samen in een maand doen :shock: )

gheghe ben je zwanger? :P ;-) :lol:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 sep 2010 11:40

Fijn dat alles goed was Mopje, alleen wel vervelend van die bekkeninstabiliteit. Rustig aan doen dus en de tijd nemen voor alles!

Begint de nesteldrang nu al Elvira?

Ik mag vanmi voor de echo, ben benieuwd!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 22 sep 2010 13:57

elvira (gast) schreef:Oh, dat lijkt me vervelend! Merk je daar ook veel van, Mopje?

(Enneh: Wat zijn eigenlijk de symptomen van (beginnende) bekkeninstabiliteit? :oops: )

Ja daar merk ik best veel van ja :(
Mn bekken vooral, vooraf hoofdpijn en daarna zakt dat en krijg ik pijn in mn bekken wat doorstraalt naar mn benen. Vooral traplopen is pijnlijk, maar ja.... soms moet je naar boven :wink:
Fijn dat het bij jou goed gaat! Als je dan toch al nesteldrang krijgt, kom dan ook gelijk bij mij langs :wink: :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 sep 2010 19:43

en stip, hoe is het gegaan??
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 22 sep 2010 20:19

Mopje: Ik heb ischias gehad, dat was ook afzien :?
Op den duur ging ik zittend de trap af :mrgreen: :oops:

Fietsen ging bij mij beter dan lopen, misschien ook een tip?

Sterkte!!

Fijn dat het bij alle zwangeren voor de rest goed gaat!
Geniet ervan!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 8

Berichtdoor *Annette* » 23 sep 2010 15:26

Hoe was de echo Stip? Succes en sterkte met de laatste loodjes!

@ Mopje; vervelend zeg! Doe rustig aan, verdeel je 'activiteiten' over de dag, wissel het af met rust zodat je lichaam steeds de kans krijgt om te 'herstellen'. Sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 24 sep 2010 13:07

Zouden ze Stip gehouden hebben in het ziekenhuis...?
Sterkte Mopje!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 24 sep 2010 14:13

Nee, nee gelukkig niet. Alles was goed en netjes op schema, het kindje was nu rond de 5,5 pond voor 37 weken is dat normaal en ook de hoeveelheid vruchtwater was normaal. Dus dat viel alles mee! De huisarts gelooft het haast nog niet dat er niks bijzonders uitkwam. Dus nu maar weer geduld hebben, hoewel ik me nog niet verveeld heb en de dagen ook echt niet lang duren. Dus wat dat betreft mag het nog wel even duren!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2010 14:35

Fijn dat alles goed was, Stip. Succes de laatste weekjes, of misschien wel daagjes....

Heeft iemand ervaring met een kraamfeest?! Zelf gegeven of eens heengegaan?
Lijkt me ideaal... Alles lekker in één keer. Niet maanden lang nog visite krijgen.
Het enige is.. je weet nooit hoeveel er komen. En vragen om door te geven of je komt of niet, vind ik ook niet kunnen.
Dat is wat minder dus. Maar goed, de vraag is dus, iemand ervaring er mee? :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 sep 2010 14:43

Ja hier wel...

De eerste dagen krijg je sowieso familie en vrienden die wat dichterbij staan, dus echt rust heb je niet, maar
je bent wel af van het maanden lange kraamvisite`s gedoe..heb in november nog een afspraak staan voor kraambezoek, en vorige week ook, en ze is al 7 maanden.. :-oo
zou als trakatie geen taart halen maar beschuit met muisjes zodat je geen taart weg hoeft te gooien dan hoef je ook niet
precies een aantal te weten, beschuit en muisjes kun je dicht laten, taart invriezen is lastiger..je kan ook bij iedereen een leuk briefje in het kaartje doen met wat je precies wilt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 sep 2010 14:55

Een collega van mij hield een kraamfeest, in een soort Madurodam, maar dan van Zeeland. Er was een bovenzaal waar zij de gasten ontvingen, je had meteen een toegangskaartje tot het park, dus het was lekker informeel - wie met kids was ging met ze het park in (of de ballenbak), etc. Wel jammer dat je mensen zo weinig spreekt lijkt mij. Maar goed, voordelen te over als je geen zin hebt om maandenlang kraamvisites te ontvangen of mensen aan je bed te krijgen die je normaal gesproken ook niet in je slaapkamer toelaat 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 sep 2010 19:24

hier verbaasde ik me erover dat er nog mensen op kraamvisite wilden komen.. dacht dat die tijd nu wel voorbij was :lol: :mrgreen: hier dus gelukkig niet veel bezoek!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2010 20:16

Ik zou ook voor een kraamfeest kiezen bij een tweede denk ik. Mijn man vindt dat hoogst ongastvrij, maar ik baalde van dat bezoek na maanden nog. Dus hier mogen ze of tijdens de kraamdagen komen, of met het kraamfeest. Maar stel dat we echt ooit een tweede verwachten, dan moeten we dan samen nog uitvechten ;)
Wat ik wel heel leuk vond, was het kraamfeest waar mijn ouders eens heengingen. In een gewoon zaaltje, met allemaal roze spul versierd. En op tafel allemaal etageres met roze flikken en beschuit met muisjes enzo. En toen ze weggingen kregen ze een foto mee van het meisje. Zo leuk! Zo kon ik het kindje ook zien tenminste :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 sep 2010 20:38

ja dat lijkt mij ook wel wat, bezoek tijdens kraamdagen of anders op het kraamfeest.
ik weet niet of dat hier wat zou worden.. als er nog een mag komen moeten we het er tegen die tijd maar eens over hebben hier ja.

hier grote blijdschap in de fam. een nicht en neef zijn bijna 8 jr getrouwd en hadden ook al lange tijd een kinderwens. nu mag ze spontaan zwanger zijn! Je gunt het natuurlijk iedereen, maar hun toch net een beetje extra.. oh, wat is iedereen blij voor ze!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”