Marnix schreef:Hm nou ja, ik heb deze reactie een beetje laten liggen omdat het nog zo'n lap is. Ik ga het dan ook maar kort houden. Ik ben het er mee eens dat sommige bands te vaak komen, aan de andere kant hoor ik ook wel eens iets over dat het in de christelijke wereld lastig is met boeken en daarnaast hebben we te maken met een smaakgebonden gedeelte. Flevo is wat opgeschoven naar de mainstream kant en daar kan je blij mee zijn of niet, het zorgt voor een verandering in de line-up.
Dat ze main stream zijn geworden maakt me eerlijk gezegd niet veel uit, maar ik vind de bands die ze boeken gewoon niet goed, origineel of spannend. Dat geldt voor de kleinere bands en ook voor de grotere bands. Daarbij maakt het me niet veel uit of het nu om alternatieve bands gaat of om main stream bands. Eerlijk gezegd staat mijn smaak hier los van. Als het puur om mijn smaak zou gaan, zou Flevo een compleet ander festival worden of zou ik helemaal niet naar Flevo moeten willen gaan, maar daar gaat het niet om.
En tja, christenen zijn misschien ook wel iets sneller tevreden, omdat je samen een wat sterker "wij-gevoel" hebt, naast passie voor muziek heb je nog meer gezamenlijk en zijn er ook meer dingen te doen, is de sfeer voor mensen speciaal etc.
Fair enough, maar dan blijft mijn punt staan, dat ieder ander festival afgestraft wordt op een slechte line-up en ik denk dat dat voor Flevo ook wel goed zou zijn, zei een vriend van me onlangs: dan leren ze het misschien eindelijk eens.

Gisteren overigens wel een stukje Leeland gezien en ik denk dat dat toch wel een succes wordt op Flevo, gezien de populariteit, hoeveel cd's ze verkochten enzo.... en ik vond hun optreden ook niet verkeerd. Niet helemaal mijn stijl, maar het zat goed in elkaar.
O, ik zeg ook niet dat Leeland een slechte band is en dat ze nooit naar Flevo zouden mogen komen, maar wel dat ik het stom vind dat ze deze band dit jaar halen. Het is dan net een maandje of wat geleden dat ze hier waren!