Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor MissF » 20 sep 2010 11:14

Ik sport elke vrijdagochtend. Ik deed het elke maandagavond, maar we kwamen steeds in de knoop met allerlei afspraken. Nu heeft mijn man gemiddeld 1 avond in de week een vergadering voor de CU, en 1 avond waarmee hij met een groep mensen een afspraak heeft voor zijn bedrijf. Daarnaast heb ik nog 1 of 2 avonddiensten, dus de avonden werd echt een gedoe.
Nu sport ik vrijdagochtend, en dan is er kinderopvang op de sportschool. Jurians kleine vriendje komt dan ook altijd, en samen hebben ze de grootste lol als mijn vriendin en ik lekker sporten. Maar die opvang is wel het eerste dat ik zou laten vallen als Jurian het er niet meer naar zijn zin zou hebben, hoor. Maar het gaat prima. Ik heb op mijn werk dus aangegeven nooit een vroege dienst te willen draaien op vrijdag, en dat gaat dus best.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 sep 2010 12:24

MissF schreef:Ik sport elke vrijdagochtend. Ik deed het elke maandagavond, maar we kwamen steeds in de knoop met allerlei afspraken. Nu heeft mijn man gemiddeld 1 avond in de week een vergadering voor de CU, en 1 avond waarmee hij met een groep mensen een afspraak heeft voor zijn bedrijf. Daarnaast heb ik nog 1 of 2 avonddiensten, dus de avonden werd echt een gedoe.
Nu sport ik vrijdagochtend, en dan is er kinderopvang op de sportschool. Jurians kleine vriendje komt dan ook altijd, en samen hebben ze de grootste lol als mijn vriendin en ik lekker sporten. Maar die opvang is wel het eerste dat ik zou laten vallen als Jurian het er niet meer naar zijn zin zou hebben, hoor. Maar het gaat prima. Ik heb op mijn werk dus aangegeven nooit een vroege dienst te willen draaien op vrijdag, en dat gaat dus best.

Ik vind de sportschool bij ons zo ongelooflijk duur, dat ik het abonnement gestopt heb. Nu doe ik zelf maar een beetje sportief en probeer ik samen met de buurvrouw te gaan zwemmen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2010 13:55

Nee, je moet niet naar de sportschool gaan om geld uit te sparen. Het is inderdaad behoorlijk prijzig. Wel een goede reden om lekker vaak te gaan, dan is de prijs per bezoek een stuk lager :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 20 sep 2010 19:15

Mortlach schreef:Nee, je moet niet naar de sportschool gaan om geld uit te sparen. Het is inderdaad behoorlijk prijzig. Wel een goede reden om lekker vaak te gaan, dan is de prijs per bezoek een stuk lager :-)

haha, dat is een goeie! Nu is het meteen minder erg. Maar eh, is 67 euro per maand, (zonder inschrijfkosten) niet een beetje erg hoog? Of is dat echt een normale prijs. Ik schrok me rot toen ik het hoorde en dan is dit nog het goedkoopste abonnement. Als ik er ook zonnebank, sauna, kinderopvang en dvd-tjes huren bij wil hebben, kost dat nog eens 10 euro in de maand meer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 sep 2010 20:18

Bumba schreef:haha, dat is een goeie! Nu is het meteen minder erg. Maar eh, is 67 euro per maand, (zonder inschrijfkosten) niet een beetje erg hoog? Of is dat echt een normale prijs. Ik schrok me rot toen ik het hoorde en dan is dit nog het goedkoopste abonnement. Als ik er ook zonnebank, sauna, kinderopvang en dvd-tjes huren bij wil hebben, kost dat nog eens 10 euro in de maand meer.

Dat is volgens mij niet eens schokkend duur. Het hangt er een beetje vanaf wat je er allemaal voor terugkrijgt aan groepslessen, begeleiding en moderne apparatuur. En als je drie keer per week gaat is het 'maar 5 euro per keer. Naar de bios is duurder ;-)

Ik heb hier iets van 500 euro betaald voor 6 maanden, maar goed, in Ierland is alles duur. Je betaalt nauwelijks inkomstenbelasting, maar dat maken ze wel weer goed door op alles extra heffingen te leggen. Maar goed, ik klaag niet hoor, ik heb het hier goed.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 sep 2010 07:27

Nou 67,- is in Nederland wel extreem duur hoor. Je hebt hele goede sportscholen voor 45,- i/d maand waar je ook sauna en zonnebank bij hebt. Zelf zit ik bij een sportschool waar ik eerst een abonnement had voor 9,95 p/m maar dan kon ik maar tot 17.00 sporten. Inmiddels red ik dat niet meer en heb ik mijn abonnenment omgezet naar 16,- dan kan ik onbeperkt sporten. Voor 20,- heb je er ook nog groepslessen bij. Dus een sportschool kan wel goedkoop zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 sep 2010 08:06

Ik vind 69 per maand ook erg duur.
Ik betaal 79 euro per 3 maanden (als je per jaar betaald is het gemiddeld per maand minder), en heb dan 1 dagdeel in de week. En met gebruik van alles wat er is, groepslessen, fitness, kinderoppas.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 sep 2010 09:12

Ja, oké, ik ga even uit van sporten wanneer je wil, dagelijks tussen 07:00 en pak'm'beet 22:00.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 sep 2010 10:12

Ik betaal idd voor een behoorlijke luxe sportschool 55 euro per maand (ik had ook naar een andere kunnen gaan, maar deze is direct bij ons om de hoek, wat de kans dat ik er regelmatig heen ga, duidelijk groter maakt :mrgreen: ), goed ik heb wel korting gekregen (voor 2 jaar een contract en samen met manlief elk nog partnerkorting van 5 euro p/maand gekregen), maar daar zit wel alles in: groepslessen, persoonlijke traineruren, creche, elk moment van de dag, sauna, etc.
Was een goede investering! :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 sep 2010 10:36

ik wil graag ook wel gaan joggen maar ik werk zowiso 4 dagen en om het weekend. Soms heb ik avonddiensten, ik word binnenkort ingewerkt in de nachtdiensten. Het wordt nu ook wat kouder dus ik heb eigenlijk niet veel puf om nu in deze koudere tijd van het jaar om een joggingbroek aan te trekken. M'n man vind het ook niet zo fijn als ik 's avonds alleen ga rennen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2010 11:24

je hoeft niet alleen s'avonds te joggen, je kunt op alle tijden joggen.

Ik wil ook wel gaan hardlopen, maar hoe vind je goede schoenen daarvoor? iemand tips?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 sep 2010 11:33

ik heb orthopedische schoenen incl. steunzool. Daar kan ik de marathon mee lopen. Speciaal aangemaakt door m'n zwager omdat ie daar werkt :wink:
Als ik overdag ga joggen kan ik maximaal 2x per week. Is op zich wel te doen denk ik. Rustig beginnen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 21 sep 2010 13:07

Nu ik verhuisd ben, fiets ik elke dag wel een half uur ergens heen en dan weer een half uur terug. Of vandaag moet ik naar 2 dingen en fiets ik 2 uur. Ik denk niet dat ik dan nog een sportschool nodig heb :D
Dus, dat.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 sep 2010 22:41

Ik fitness onbeperkt voor €15,99 per maand.
Sportschool zonder groepslessen, zonder sauna etc.
Heerlijk! Alleen betalen voor wat je gebruikt. Ideaal.
Zoek maar eens goed in de omgeving. In veel steden zit wel zoiets.
De sportschool om de hoek zou me ook €40 per maand hebben gekost.
En dan maar 1 keer fitness en 1 groepsles per week. Belachelijk!
pobody's nerfect

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 sep 2010 20:18

Ik kon ook kiezen tussen 20 zonder en 40 met allerlei extra's
Heerlijke sauna e.d. en verder veel soorten groepslessen.
Dat vind ik namelijk veel fijner... alleen maar fitnessen niets aan :?
Verder is alles perfect geregeld. Met een stick al je toestellen bedienen enz.
en altijd goede begeleiding. (this een Achmea Health Centre)
Maar voor iedereen verschillend.. deed altijd 3 keer in de week, maar laatste weken
steeds geen tijd of 1 keer.. dus moet dit weekend even streng tegen mijzelf zeggen dat het
weer 2 tot 3 keer per week wordt :oops:
Time flies when you have none!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”