Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Haai » 20 sep 2010 12:49

Hier ook geen strepen gelukkig, heel licht wat op m'n bovenbenen maar dat stelt niets voor. Merkte hier idd ook dat m'n lijf na de tweede zwangerschap veel meer tijd nodig had om weer 'in model' te komen. Komt ook wel omdat ik niet zoveel zin heb om er echt actief mee aan de slag te gaan 8-[

Ik ga ook maar zo'n pak luiers halen denk ik! Vrienden verwachten binnenkort een kleintje, dus is een leuke aanvulling op het kraamcadeautje dan :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 sep 2010 14:06

Hier helemaal onder de strepen.
Was 18kg aangekomen, en was maar 55kg, dus dat is een behoorlijk percentage dan.
't Voordeel is dat ik geen streep meer zal krijgen deze zwangerschap, er is geen plek meer voor. :puh:

Net een pak gratis luiers gehaald. Ideaal!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 20 sep 2010 15:52

Ik heb wel erge last van striae, ondanks mijn gesmeer. Maar goed niks aan te doen...
Net voor controle geweest, op zich was alles goed, alleen vond de huisarts wel dat de baby hard groeide wat hij zo kon voelen. Daarom moet ik deze week nog een echo en als dat dus wel zo is, dat de grootte niet overeen komt met mn bijna 37 weken, dan is er een kans dat de baby volgende week al wordt gehaald :shock: . Natuurlijk kan het ook veel vruchtwater zijn, dus eerst de echo maar even afwachten. Maar zo komt het ineens wel erg hard dichterbij!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 sep 2010 18:23

AG: je kan ze onbeperkt halen hé! Ben ook ijverig hier en daar twee pakken tegelijk gaan halen, heb er viers taan, maar hij past denk ik een niet meer zo goed, dus moet over na twee! de rest geven we maar als extra bij een cadeautje!

Hier geen enkele streep, ondanks dat ik bij marijn best een flinke buik had. Na julia was ik helemaal weer 'normaal' was toen in de 80 kg terwijl ik normaal 63 ben. Giga veel vocht, maar wel weer mijn normale gewicht.
ALleen mijn borsten zijn we mega veranderd, daar zit wel enorm veel straie... de rest zal ik maar achterwege laten :oops:

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 20 sep 2010 20:43

Oei, wat een gewichten allemaal, bij de oudste kwam ik er maar 8 aan, bij de tweede 6 en bij de derde 7, en na de bevalling was ik dus altijd gelijk weer op m'n oude gewicht. Strepen ook geen last van gelukkig, buik is wel iets soepeler. Vind alleen wel dat m'n boven benen breed geworden zijn, nadeel is dan dat je van boven op je heupen makkelijk 38 past maar dat tekent dan zo enorm dat ik voor 40 ga met als gevolg dat het van boven weer lubbert :x .

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 sep 2010 09:44

Sophie77 schreef:Bij mij blijft m'n menstruatie weg zolang ik een (of meer :mrgreen: ) nachtvoedingen geef. Dat is dan dus een voordeel bij een nadeel :wink: ! Ook nu voed ik onze dochter van 8,5 maand nog 's nachts en ze gedraagt zich of dat nog wel een maand of wat door zal gaan. 10 maanden is tot nu toe het record ...
Helaas heb ik dit record ondanks de nachtvoedingen niet verbroken :( . Dochterlief was afgelopen week 9 maanden ...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 sep 2010 10:01

vanmorgen gehoord: iemand had bloed laten prikken of ze in de overgang was. Nee, ze is zwanger :lol: hoe vaak heb ik dit al gehoord? Best vaak.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 sep 2010 10:05

Ik heb dit ook al veel vaker gehoord.....het lijkt mij eerlijk gezegd niet leuk om dan nog zwanger te zijn en een kleintje te krijgen. Ik hoop ervoor te zorgen dat dit mij echt niet gebeurt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 sep 2010 10:15

..ligt er natuurlijk wel aan hoe je levenssituatie is en hoe oud jezelf bent: een collega van mij is 42, heeft net 2 kleine kinderen (3 en 5) en bleek op diezelfde manier zwanger... daar was het wel wat onverwacht, maar natuurlijk zeer welkom!

Maar ja, heb je dezelfde situatie, maar dan met 48 en al volwassen kinderen: dan lijkt me het heel anders...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 sep 2010 10:16

Ach, het is dan wel een cadeautje. Alhoewel ik me wel voor kan stellen, dat je even achhter je oren moet krabben in zo'n geval!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 sep 2010 10:17

Inderdaad!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 sep 2010 12:50

AG: nog van harte gefeliciteerd, wat een wonder!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 21 sep 2010 13:54

Zo.... net bij de VK geweest voor controle. Alles was gelukkig goed. Kindje was wel erg druk, dus het duurde ff voordat we het hartje konden horen :D
En helaas heb ik te horen gekregen (had zelf ook wel sterk het vermoeden) dat ik beginnende bekkeninstabiliteit heb s:|
Iemand nog handige tips voor thuis?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2010 14:02

Rustig aan doen en s'middags even een uurtje op de bank gaan liggen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 sep 2010 14:07

Fijn dat het goed was bij de verloskundige, Mopje, maar naar dat je een beginnende bekkeninstabiliteit hebt :( !

Zelf kan ik vanwege mijn bekkeninstabiliteit (al bijna 9 jaar :mrgreen: ) niet lang staan. Daarom strijk ik zittend, behalve als ik lakens/dekbedhoezen strijk, dan ga ik even staan. Ook aardappels schillen, schoenen poetsen etc. doe ik zoveel mogelijk zittend, dan heb ik echt minder last.
Traplopen is ook iets wat je niet teveel moet doen; ik probeer dat dus te beperken door goed na te denken wat ik 's morgens als ik opsta mee naar beneden kan nemen, zodat ik later op de dag niet meer (zoveel) naar boven hoef. Wasmanden de trap afsjouwen is ook uit den boze. Als manlief niet in de buurt is, doe ik de was vanuit de wasmachine in zo'n grote (stevige) boodschappentas en laat het zo naar beneden ploffen. Het is een beetje een rare manier, maar ja, je moet wat :mrgreen:. En inderdaad wat Evelien zegt: probeer je werk over de hele dag te verdelen en rust 's middags een uurtje.

Terug naar “Archief”