Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Schipje » 17 sep 2010 20:51

TJ, heb je mijn post nog gelezen?
Als dat wel zo is vind ik het jammer dat je er niks op reageert :oops: .
Het was iig niet bemoeiierig bedoelt mocht dat zo overgekomen zijn maar om je te helpen omdat veel mensen het niet weten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 sep 2010 21:00

Galateia schreef:Ja, dat wordt een hele onderneming 8) :mrgreen:

Dan mag je wel vast op weg gaan ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 21:03

Schipje schreef:TJ, heb je mijn post nog gelezen?
Als dat wel zo is vind ik het jammer dat je er niks op reageert :oops: .
Het was iig niet bemoeiierig bedoelt mocht dat zo overgekomen zijn maar om je te helpen omdat veel mensen het niet weten.
ik had het gelezen ja..maar nog niet op gereageerd.. ik denk dat het van Manoël geen sprongetje is.. en ik heb het boek oei ik groei ook niet en kan ook niks met dat boek eigenlijk... :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 sep 2010 06:45

ik 'zweer' oo niet ibj het boek, maar marijn was paar dagen beetje jengelig, weer om de drie uur komen, ipv drie en half of vier, of juist een voeding overslaan.
Plots was hij weerheel rustig, zoals hij altijd is, maar maakt nu geluidjes terug als je tegen em praat.
Er zal wel een kern van waarheid inzitten... maar tis toch altijd natte vingerwerk wanneer hetnou precies is.

tj.. anders ff ziekenhuis bellen dat je niet eerder kan komen?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 sep 2010 08:54

@ TJ: als hij pijn heeft, dan denk ik toch aan reflux of allergie.

maar...hij heeft het niet als je hem draagt, nu heb ik er zelf geen ervaring mee gehad,
maar van horen zeggen: kan het niet het KISS syndroom zijn, dat er wat in zijn houding/nekje verkeerd zit?

ik zou langs de osteopaat gaan, die kan zo snel nagaan wat er fout zit,
en ziekenhuizen letten daar niet op...

sterkte hoor!!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 sep 2010 08:56

@ over de Kijk en Luister: bij ons hadden ze 'geen last' van die verhalen,
maar het verschilt misschien per leeftijd wat ze eruit halen
en je weet in de fantasie van de kinderen nooit hoe ze er in hun hoofd over gaan denken...

misschien die verhalen nog even overslaan, of juist goed uitleggen hoe het verder ging,
ik vind de toepassing in de K en L. op zich wel goed, dat ze de lijn doortrekken naar de Heere Jezus,
dat die gekomen is om het weer goed te maken.

iedere kinderbijbel zal die verhalen toch wel behandelen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 sep 2010 09:04

Nou, mijn kind gaat verhalen over straf, dood en leven echt niet trekken. Ik ben ineens ook heel erg blij, dat hij niet naar zo'n christelijke psz gaat. Op dit moment wil ik gewoon niet, dat hij bijbelverhalen te horen krijgt. Hij kan het gewoon niet plaatsen en al helemaal niet rijmen met wat wij hem altijd vertellen over God. Komt nog wel, ooit.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 sep 2010 19:34

Wij lezen uit de prentenbijbel van Marijke ten Cate. Ik gweloof dat wij hem al 6x zijn doorgeweest en daarom wil ik nu juist een andere bijbel. Hugo roept ook al heel hard als hij het plaatje van de boom in het paradijs ziet 'mag niet boom eten' het hoe en waarom komt nog niet in hem op, maar hij is ook nog maar net 2. Dat zij niet van de boom mag eten, vind hij eigenlijk heel logisch. Hij moet bij onze appelboom, frambozen- en bramenstruik ook wachten tot de vruchten rijp zijn.....dus het gevolg is voor hem snel getrokken :lol:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 sep 2010 21:20

TJ, hoe os het nu met Manoël?

Verhalen overslaan in de kinderbijbel hebben we nooit gedaan. Kinderen werden er ook niet bang van ofzo. Als je direct verteld dat er ook vergeving gevraagd kan worden lijkt mij het geen probleem.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 sep 2010 21:27

Vandaag naar de dierentuin geweest met Michael en een vriendin. Hij was helemaal onder de indruk van de leeuw (die heel dichtbij ons ging grommen ;)) en toen we later terugkwamen en de leeuw sliep zei hij heel lief 'Wakker worden leeuw'. En hij deed ook zoals ik doe als ik onze kat lok, met m'n duim over m'n vingers wrijven. Aan het eind mocht hij 1 knuffeltje uitzoeken, het werd een pinguin en toen ik vanavond bij hem ging kijken lag hij met die pinguin op z'n gezicht te slapen :8>

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 sep 2010 21:29

niet lekker... ik bel maandag meteen de huisarts, want als hij rechtop slaapt gaat het iets beter.. maar als hij wakker is (en dat is nog steeds het grootste gedeelte van de tijd) dan huilt hij nog steeds ontzettend veel..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 sep 2010 09:12

Ah, TJ, wat zielig. Ik hoop dat de huisarts iets kan betekenen, zeg!

@LauraC: wat lief! Echt zo'n schattig verhaal!

Memmem schreef:Verhalen overslaan in de kinderbijbel hebben we nooit gedaan. Kinderen werden er ook niet bang van ofzo. Als je direct verteld dat er ook vergeving gevraagd kan worden lijkt mij het geen probleem.

Ik weet het niet. Ik wil niet dat zijn Godsbeeld een beeld wordt van angst. Het is echt een heel gevoelig mannetje. Toen ik vertelde dat Adam en Eva straf kregen, was hij zo ontzettend onder de indruk. Je moet je voorstellen, dat hij zelf ook maar zelden echt straf krijgt, simpelweg omdat het een heel rustig en serieus mannetje is. En moet ik dan gaan vertellen, dat alle mensen behalve Noach enzo dood gegaan zijn door God? Ik kan me ons serieuze mannetje al helemaal voorstellen: dood ga je dus ook door God, als Hij boos is. Ik heb vaak het idee, dat ons kereltje heel veel denkt, maar simpelweg nog niet de mondelinge vaardigheden heeft om dat te uiten. Tot hij die wel heeft, wachten we dus nog maar even met die verhalen. Ik wil eerst eens weten wat hij echt denkt. Gelukkig kan hij van het scheppingsverhaal uit een ander boekje geen genoeg krijgen. Nou ja, dat is misschien al wel genoeg :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 sep 2010 11:48

Manlief snijdt tomaten voor de broodjes bij de lunch. Kindlief staat op een stoel ernaast en eet stiekem steeds alle stukjes op. Hij is dol op tomaat. En mijn man staat maar vrolijk te fluiten :mrgreen:

Ik moet ingrijpen, anders hebben we niks meer op brood 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2010 12:48

Joepie, wij hebben ons kind weer bij ons :mrgreen: Hij heeft een weekendje bij opa en oma gelogeerd terwijl wij een weekendje weg waren samen. En dat was heerlijk hoor, maar toch blijf ik een beetje een moederkloek, die haar kind mist :oops: Zaten we vanmorgen aan het ontbijt in het hotel, met aan de tafel naast ons een klein ventje van een jaar. Oei, toen hadden we opeens allebei zin om vandaag weer naar huis te gaan :D Heerlijk, omdat dan de deur open te doen bij mijn ouders, en dat hij dan in mijn armen springt 'mamaaaaaaaa' zucht, wat is een kind hebben toch gaaf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 sep 2010 12:53

Ha, leuk. Hier heeft ons dochtertje vannacht bij haar nichtje gelogeerd, gewoon voor de fun.
Zo stilletjes zonder haar.. straks gelukkig weer ophalen!

Terug naar “Archief”