games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 10 sep 2010 18:06

Ik heb me vandaag even een uurtje vermaakt met R.U.S.E. op de PS3. Best een heel aardige game geworden (RTS). Het lijkt me wel een aanvulling voor de collectie daar RTS niet vaak goed uitgewerkt p de console voorkomt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2010 11:48

Als het goed is, is Castle Crashers vorige week uitgekomen voor de PS3. Ik zal vanavond eens kijken of ik het via de PS-Store kan downloaden, want het ziet er erg leuk en hectisch uit.

Nu eigenlijk alleen 'splosion man nog.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2010 21:26

Mortlach schreef:Als het goed is, is Castle Crashers vorige week uitgekomen voor de PS3. Ik zal vanavond eens kijken of ik het via de PS-Store kan downloaden, want het ziet er erg leuk en hectisch uit.

Nu eigenlijk alleen 'splosion man nog.

Bah. Castle Crashers is, voorlopig althans, alleen beschikbaar in het Amerikaanse gedeelte van de PlayStation store. En daar kan je niet met een niet-Amerikaanse creditcard betalen. Ik heb wel de demo geprobeerd en het is erg leuk. Dus is het wachten en hopen dat het nog een keer naar de Europese winkel komt, of toch maar een XBoX kopen.

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 15 sep 2010 20:09

ik heb de ruse demo even gedownload, wel leuk spel, alleen mij nu nog iets aan de prijs :(
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 15 sep 2010 21:06

Jaja cod black ops komt bijna uit,
Wie gaat hem kopen?

Ik zelf vind modernwarfare 2 een beetje saai worden
Maar helaas is black ops erg duur en dat kan ik niet betalen:s en via torrent kan ik het niet online spelen:(

Blackops kost in de winkel ong 55 euro:o
Maar via www.mediaoffer.nl ong 40 euro ;)

Maar helaas voorm mij nog te duur : s
niet gereformeerd wel lid

Erwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erwin » 16 sep 2010 21:51

michielboy schreef:Jaja cod black ops komt bijna uit,
Wie gaat hem kopen?

Ik zelf vind modernwarfare 2 een beetje saai worden
Maar helaas is black ops erg duur en dat kan ik niet betalen:s en via torrent kan ik het niet online spelen:(

Blackops kost in de winkel ong 55 euro:o
Maar via http://www.mediaoffer.nl ong 40 euro ;)

Maar helaas voorm mij nog te duur : s

Ik zal hem niet kopen.
Call of Duty is een naam en niet meer een top game.
Je kan beetje als Fifa zien.
Daar zijn er soms topdelen maar vaak is de kwaliteit van normale kwaliteit.

Een game die echt intressant is dat is "Medal of Honor" en gaat vriend en vijand echt verrassen.!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 sep 2010 23:03

Zo, even een bak downloadable games gekocht.

PC:
Puzzle Quest 2, via de site van mijn bedrijf, voor 6 dollar (is iets meer dan 4 euro ofzo). Soort Diablo meets Match-3 gameplay. Erg leuk!

PS3:
Trine, een juweeltje van een spel.
Flock, omdat ik vroeger Sheep heb gespeeld
Deathspank, erg, erg grappig.

Zelf even de linkjes erbij verzinnen, want ben daar nu te moe/lui voor.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2010 09:38

Mortlach schreef:Zo, even een bak downloadable games gekocht.

PC:
Puzzle Quest 2, via de site van mijn bedrijf, voor 6 dollar (is iets meer dan 4 euro ofzo). Soort Diablo meets Match-3 gameplay. Erg leuk!

PS3:

Ik begrijp die revival van 2d games eigenlijk niet zo, want naar mijn idee hebben we die tijd gehad. Voelt het voor jou niet als een stap terug?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 sep 2010 12:12

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Zo, even een bak downloadable games gekocht.

PC:

PS3:

Ik begrijp die revival van 2d games eigenlijk niet zo, want naar mijn idee hebben we die tijd gehad. Voelt het voor jou niet als een stap terug?

Mwa, 2D of 2,5D spellen hebben zo hun eigen charme, vind ik, waar je als ontwikkelaar nog steeds een hele hoop creativiteit in kwijt kunt. 3D om het 3D hoeft voor mij niet.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 sep 2010 10:20

Mortlach schreef:Mwa, 2D of 2,5D spellen hebben zo hun eigen charme, vind ik, waar je als ontwikkelaar nog steeds een hele hoop creativiteit in kwijt kunt. 3D om het 3D hoeft voor mij niet.

Dat je 2d en 2.5d spellen hun charme vindt hebben kan ik mij wel voorstellen, maar creatief vind ik ze anno nu zeer zeker niet. Feitelijk borduurt de huidige generatie game consoles slechts voort op een concept wat bedacht is door Ralph Baer. Deze televisietechnicus had al in 1951 het idee voor een interactieve televisie toen hij werkzaam was voor Loral Electronics in New York. Doch doordat zijn idee verworpen werd door zijn werkgever, werd Baer zijn pionierswerk maar liefst 15 jaar opgeschort.

Afbeelding
Ralph Baer krijgt 'the National Medal of Technology' van George W. Bush.

Ralph H. Baer (8 Maart 1922) wordt de 'vader van de videogames' genoemd en is van Joodse komaf. Tijdens het nazibewind ging hij naar een Joodse school en twee maanden voor Kristallnacht (November 1938) vluchtten zijn ouders met hem uit Duitsland naar het beloofde land Amerika.

Merkwaardig dat de gameconsole in beginsel een Joodse uitvinding is nietwaar?

Bronnen: de Geschiedenis van de spelcomputer en Ralph H. Baer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2010 12:51

mohamed schreef:Dat je 2d en 2.5d spellen hun charme vindt hebben kan ik mij wel voorstellen, maar creatief vind ik ze anno nu zeer zeker niet. Feitelijk borduurt de huidige generatie game consoles slechts voort op een concept wat bedacht is door Ralph Baer.

Tja, is dat niet een beetje als zeggen dat moderne kunstschilders slechts voortborduren op een concept wat de mensen in de oertijd die grotschilderingen maakte al bedacht hadden?

Merkwaardig dat de gameconsole in beginsel een Joodse uitvinding is nietwaar?

Hoezo is dat merkwaardig? Joden vinden zo nu en dan ook wel eens wat uit. De vraag is of het 'Jood-zijn' van Baer significant was in zijn uitvinding. De man is waarschijnlijk ook rechtshandig, maar toch is de gameconsole geen 'rechtshandige uitvinding' in beginsel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 sep 2010 13:07

Mortlach schreef:Tja, is dat niet een beetje als zeggen dat moderne kunstschilders slechts voortborduren op een concept wat de mensen in de oertijd die grotschilderingen maakte al bedacht hadden?

Nee dat is het niet. :mrgreen:
Hoezo is dat merkwaardig? Joden vinden zo nu en dan ook wel eens wat uit. De vraag is of het 'Jood-zijn' van Baer significant was in zijn uitvinding. De man is waarschijnlijk ook rechtshandig, maar toch is de gameconsole geen 'rechtshandige uitvinding' in beginsel.

Ik vond het wel een interessant anekdote, maar de link tussen een rechts iemand en het Joodse ras ontgaat mij volkomen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2010 14:30

mohamed schreef:Ik vond het wel een interessant anekdote, maar de link tussen een rechts iemand en het Joodse ras ontgaat mij volkomen!

De link tussen het Jood-zijn en de uitvinding van meneer Baer ontgaat mij ook :wink:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 sep 2010 20:32

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ik vond het wel een interessant anekdote, maar de link tussen een rechts iemand en het Joodse ras ontgaat mij volkomen!

De link tussen het Jood-zijn en de uitvinding van meneer Baer ontgaat mij ook :wink:

Ergens had ik verwacht dat het een Japanner zou zijn, dus vandaar mijn verbazing.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2010 21:05

mohamed schreef:
Mortlach schreef:

Ergens had ik verwacht dat het een Japanner zou zijn, dus vandaar mijn verbazing.

Ah, vandaar. Maar dan denk je er waarschijnlijk niet aan dat Japan vlak WOII nou ook weer niet het meest vooruitstrevende land was op het gebied van techniek. Dat is van wat later, nadat ze eerst alles van het westen hadden reverse-engineered.

Terug naar “Archief”