Berichtdoor Mortlach » 15 sep 2010 19:35
Ik hou voor de sportschool een schemaatje bij van wat ik eet. Hoeveel, hoe laat, met wie, wat ik doe tijdens het eten, en hoe ik me op dat moment voel. Dat is erg handig om patronen te ontdekken. Eet je meer als je alleen bent, of in het weekend, of als je je verveelt, dat soort dingen.
Wat ik voornamelijk merk is dat ik sinds ik ben gaan sporten beduidend meer ben gaan eten. Terwijl ik dus pas twee weken sport (wel 3 keer per week). Ik maak me er geen zorgen om, want ik train het er sneller af dan dat ik het eraan eet, maar het is wel grappig om te zien. Voordat ik sportte had ik nooit honger als ik thuiskwam van het werk, of niet genoeg om meteen wat te eten, maar nu is dat echt wel anders (dus eet ik maar een boterham met ham of kipfilet of pindakaas).
O, en verder ben ik regelmatig en behoorlijk spartaans. Mijn ontbijt en lunch zijn eigenlijk van dag tot dag identiek. (cornflakes, 4 sneeen brood, banaan) En Spartaans omdat ik geen frisdrank of snacks koop, en dus ook niet eet. Nee, een kopje warme chocolademelk of een drinkpakje sinaasappelsap is wel weer genoeg. O, ok, en 's avonds zo'n klein pakje met soja-vruchtenprut, maar zelfs dat laat ik regelmatig staan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw