Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 17 sep 2010 13:27

gempa schreef:
trijntjejohanna schreef:Manoël wil niet plat liggen en spuugt nu meer! ik heb nu dingen onder het boxkleed gedaan zodat hij veel rechter op ligt en hij lijkt daar wat rustiger van te worden! hij heeft nu net iig 20 minuten achter elkaar geslapen! dat is al heel wat voor de laatste dagen :wink:

heeft hij geen reflux dan?

Ik liep er net aan te denken en dacht: dat post ik even, maar gempa was me al voor.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 sep 2010 14:00

TJ, heb jij het boek 'oei, ik groei!' ? Of misschien een vriendin/kennis?

In dat boek staan de 10 eerste mentale 'sprongen' beschreven die een baby in de eerste 20 maanden doormaakt.
Als het kind rond vijf weken is, van af de uitgerekende datum gerekend, komt het eerste sprongetje. Ze willen dan terug naar mama, alleen maar mama.papa. De baby komt dan opeens in een fase terecht dat het meer kan en meer snapt, altijd zie je tijdens en/of net na zo'n 'sprongetje' lichamelijke en mentale vooruitgang. Ze zijn opeens groter en kunnen nieuwe dingen.
Om je baby beter te leren begrijpen moet je je volgens dat boek voorstellen dat je wakker word op een andere planeet. Zou je lachen? Nee, Zou je terug willen naar je vertrouwde omgeving? ja. Voor een baby is dat mama dus.
Zo'n 'groeisprong' kenmerkt zich door de drie H's: Hangerigheid, Humeurigheid en Huilerigheid.

Lenthe zit momenteel in het 'sprongetje' van 64 weken! Ze is al 4 dagen sagerijnig en leert deze dagen ook allemaal nieuwe woordjes.
Het ene kind is een paar dagen vreselijk huilerig, het andere kind is een paar weken lang hangerig rond bepaalde tijden.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Er is 30 jaar onderzoek naar gedaan en het is wetenschappelijk bewezen mocht je je vraagtekens hebben :wink: . Voor meer info: http://www.oeiikgroei.nl/babytijd.asp?id=53.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 17 sep 2010 14:58

@ TJ: is een bezoekje aan een osteopaat misschien wat?

wie weet is het iets 'simpels' wat zo op te lossen is,
en dan heb je een heel ander kind, sterkte!!

@ Schipje: bij de 2de heb ik het ook bijgehouden, en vaak klopte het,
maar bij de anderen dacht ik er niet aan, zal eens kijken waar de jongste nu zit!
die huild ook erg veel..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 15:32

Sophie77 schreef:
gempa schreef:
trijntjejohanna schreef:Manoël wil niet plat liggen en spuugt nu meer! ik heb nu dingen onder het boxkleed gedaan zodat hij veel rechter op ligt en hij lijkt daar wat rustiger van te worden! hij heeft nu net iig 20 minuten achter elkaar geslapen! dat is al heel wat voor de laatste dagen :wink:

heeft hij geen reflux dan?

Ik liep er net aan te denken en dacht: dat post ik even, maar gempa was me al voor.

of misschien zn oren.. daar wees de juf van Milan nog op.. hij spuugt niet zoveel als Matteo deed, maar het schijnt ook zo te kunnen zijn dat je niet zoveel spuugt en dan toch reflux hebt..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2010 15:43

andes wat aangemaakte johannesbrodpitmeel oid voor of na de voeding geven. welk moment weet ik niet meerprecies. Miss kan iemand anders aanvullen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 15:44

bij Matteo deden we dat voor de voeding.. maar dat was echt een heel gedoe.. en hielp niks

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 sep 2010 16:02

Of hij eet te veel. Dat was tenminste het probleem bij Hugo. Ik kwam met hem bij de huisarts, omdat hij zoveel spuugde, echt golven kwamen er uit. Toen bleek dat hij 800 gram was gegroeid in 8 dagen! Hij had gewoon overloop, dus de huisarts zei dat wij hem moesten klokken tijdens het voeden. Hij mocht 10 mnuten drinken en niet meer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 16:04

Manoël spuugt niet super veel ! wel meer dan in het begin, maar lang niet zoveel als Matteo deed

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2010 18:33

hier spuugt marijn ook pas sinds de laatste paar weken. Maar hij is niet huilerig. Tis gewoond at hij te veel krijgt, maar gewoon doordrinkt. Verder is hij altijd heel tevreden.

Anders gewoon naar de huisarts gaan. Je mag natuurlijk oo al met hem naar de kinderarts? toch? binnenkort toc al nu?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 sep 2010 18:38

Zielig zeg, zo'n klein kindje en dan zoveel gedoe! Misschien heeft de huisarts tips?

Hier hebben we vandaag de kijk en luisterbijbel meegenomen uit de bibliotheek. Maar die gaat wel weer terug, hoor. We lazen verhaaltjes eruit, maar hoe leg je een kind nou uit, dat God liefde is enzo, als Adam en Eva straf krijgen, etc. Hij was zwaar onder de indruk. God die straf geeft, boos is, etc. Hij bleef maar herhalen 'boom, nee, God, nee.' Nou, lijkt me niet echt de bedoeling. Voorlopig doen we het maar gewoon met een boekje over hoe mooi de wereld is, dat God dat heeft gemaakt en dat hij alle kindjes heeft gemaakt.

Hoe reageren jullie kinders op Bijbel-verhalen. Ik vind het gewoon helemaal niks. Hij was echt zo onder de indruk, bijna bang. Dat ding gaat echt per direct terug.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 sep 2010 18:42

Galateia schreef:Zielig zeg, zo'n klein kindje en dan zoveel gedoe! Misschien heeft de huisarts tips?

Hier hebben we vandaag de kijk en luisterbijbel meegenomen uit de bibliotheek. Maar die gaat wel weer terug, hoor. We lazen verhaaltjes eruit, maar hoe leg je een kind nou uit, dat God liefde is enzo, als Adam en Eva straf krijgen, etc. Hij was zwaar onder de indruk. God die straf geeft, boos is, etc. Hij bleef maar herhalen 'boom, nee, God, nee.' Nou, lijkt me niet echt de bedoeling. Voorlopig doen we het maar gewoon met een boekje over hoe mooi de wereld is, dat God dat heeft gemaakt en dat hij alle kindjes heeft gemaakt.

Hoe reageren jullie kinders op Bijbel-verhalen. Ik vind het gewoon helemaal niks. Hij was echt zo onder de indruk, bijna bang. Dat ding gaat echt per direct terug.

Dat had onze dochter ook hoor! Wij dachten er goed aan te doen door de Kijk- en luisterbijbel te kopen, maar ze werd er gewoon bang van. We hebben nu wat andere boekjes die ze wel leuk vindt. Eigenlijk hebben we het niet meer geprobeerd er na.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 17 sep 2010 18:49

Hier ook drie kinderen, die alle drie "spugers" waren, ook onderzoek door kinderarts e.d. omdat de middelste ook totaal niet groeide, en van alles geprobeerd, we hebben ons er maar bij neergelegd, en zo gauw het kan met vast voedsel en dan is alles over. Bij de jongste nu net 9 mnd. zijn we bijna van het spugen af. Alleen als ik hem 's morgens zelf gevoed heb en daarna ligt hij nog even op de grond te spelen als ik z'n zussen aankleed, spuugt hij. Dus probeer ze na het voeden altijd wel in het wippertje te doen en niet op de grond of in de box omdat dat vaak toch weer misgaat. AL geeft het geen garantie als ik hem in het wippertje doe dat hij dan niet spuugt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 18:54

het spugen is op zich ook niet erg.. dat werd bij Matteo ook niet minder met medicijnen en dat hebben we ook gewoon geaccepteerd (hij heeft er meer dan een jaar last van gehad).. maar je kan nu zien dat Manoël pijn heeft en zich niet goed voelt... Als hij wakker is blijft hij veel huilen
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 17 sep 2010 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 18:57

Galateia schreef:Zielig zeg, zo'n klein kindje en dan zoveel gedoe! Misschien heeft de huisarts tips?

dat lijkt mij ook niet de bedoeling nee..

wij hebben mijn eerste bijbel: Afbeelding

Matteo vindt het niet interessant en wil nooit bijbel lezen eigenlijk 8-[ Milan vindt het wel interessant en stelt er ook veel vragen over

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2010 20:15

k heb dat verhaal ook overgeslagen, bij noach ook gezegt dat het ging regenen en dieren mee mochten, maar niks over waarom nou eigenlijk.

Terug naar “Archief”