Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sterretje » 16 sep 2010 21:55

Ik vind het heerlijk om met Anna Sofie te knutselen. Ze kan er zelf ook echt van genieten.
Maar ook gewoon met Duplo op de grond en dan van alles bouwen. Vindt ze heerlijk.
Ze gaat op de grond zitten, klopt op de grond 'mama ook sitte' en daar gaan we;-)

Leuk idee: op een raam met scheerschuim/slagroom of verf schilderen. Is echt leuk, haal je er makkelijk weer af!
(let op de gordijnen;-))
Time flies when you have none!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 sep 2010 05:36

ik zie de buren al kijken :shock:
:mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 sep 2010 06:40

Nou ja, de buren kunnen me niks schelen, natuurlijk, maar al die zooi :shock:

Ik kan er serieus van van slag raken, omdat ik er dan geen uitweg meer in zie: hoe ruim je dat nou toch op?! Dus het kan wel, maar dan tegen het einde van de dag, als ik weet dat mijn man bijna thuis is :mrgreen:

Iemand hier ervaring met kinderen en een jetlag? Vanuit Nigeria hadden we door het verschuiven naar de wintertijd geen tijdsverschil, dus we zitten ons nu af te vragen, hoe lang kindjes daar last van hebben?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2010 06:59

Ooh, die troep, heel herkenbaar. Daar heb ik ook lang niet altijd zin in :oops: Hij heeft wel vingerverf, en vindt dat geweldig, maar dat mag dus maar heel af en toe. Slaat eigenlijk nergens op, want hij schildert als hij in zijn plastic kinderstoel zit, mikt af en toe een kloddertje op de gewoon geverfde tafel die daar prima tegenkan. Hij heeft een plastic zeil onder zijn stoel, dus er kan niks mis gaan. Maar toch...
Na gewone potloden en vetkrijtjes heb ik nu eindelijk de goede voor hem: van die dikke potloden. Daar kan hij tenminste goede tekeningen mee maken (nouja, meer dan allerlei kleuren strepen is het natuurlijk niet ;) ). Vetkrijtjes at hij op :roll: en gewone potloden waren zo dun, daar kreeg hij amper strepen mee.

Tjonge, hij was vanmorgen al wakker toen mijn man om half 6 wegging. Een half uur later hoorde ik hem roepen: mama, uit!
Uhm, nog maar even niet ;) Ik heb teruggeroepen dat hij heerlijk nog even mocht slapen, en dat doettie nu dus :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2010 07:28

klein duimpjes die krijtjes van buynzeel zijn ook super! die kleuren net nog iets donkerder dan de dikke potloodjes. Hier zijn stiften ook favoriet. Vooral telkens dopje erop en dopje eraf doen :)

missf: wat een voorbeeldig manneke! Hier laat ik haar altijd maar roepen. Eerder ging ze altijd giga gillen maar we ehbben elke mrogen toen gezegd: Gillen doen we niet. Gewoon rustig roepen. Dus... na een paar keer herhalen roept ze nu zo af en toe. Vanmorgen was het half acht. Maar dan moet ze er ook wel uit omdat ze vandaag dagje kdv heeft. Meteen weer een test elke vrijdag hoelaat ik er uitmoet als ik ga werken. Als het zo gaat als nu, dan kan ik gewoon elke morgen er om kwart over zeven uit, mar dan moet wel alles klaar staan.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 sep 2010 07:30

@ Galateia: Onze oudsten waren ruim 3 en 1,5 jaar toen we naar Vancouver vlogen (9 uur tijdsverschil met NL). Ik weet nog dat de oudste regelmatig overdag (meestal rond een uur of 4) met z'n hoofd op tafel in slaap viel. We hebben foto's dat hij slapend aan tafel zit :lol: . 's Morgens werd hij ook vroeger wakker, zo rond een uur of 5 :mrgreen: . De jongste deed 's middags nog een dutje en had er wat minder last van als ik me goed herinner.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 sep 2010 09:49

Manoël wil niet plat liggen en spuugt nu meer! ik heb nu dingen onder het boxkleed gedaan zodat hij veel rechter op ligt en hij lijkt daar wat rustiger van te worden! hij heeft nu net iig 20 minuten achter elkaar geslapen! dat is al heel wat voor de laatste dagen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 sep 2010 10:45

@Galateia: er is me verteld een dag 'recovery' voor ieder uur tijdsverschil.
En over de troep: ik ben enorm netjes en schoon maar die troep ach ja...het is allemaal schoon te krijgen ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 sep 2010 11:01

Ja, maar dan bezorg ik mijn man nog meer huishoudelijk werk en dat vind ik wel een beetje zielig :wink:

Nee hoor, vindt hij niet erg. Hij weet hoe moeilijk ik hele dagen thuis zitten en op kind passen vind, en is gewoon blij als we plezier hebben.

Ik had net een gefrustreerde en bijna huilende zus aan de telefoon. Na 6 weken is ze het helemaal zat. Ze doet niets anders dan luiers verschonen en baby voeden. Ze komt nergens aan toe, haar wereldje is maar klein, etc. etc. Nou ja, precies het gevoel dat ik in mijn adoptieverlof had. We hebben even samen geklaagd en daarna heel hard gelachen. We snappen elkaar helemaal: het heeft niets te maken met de liefde voor je kind. Ze zei: "Soms denk ik weleens: kan iemand even een paar uur mijn baby vasthouden, dan ga ik even gillend rondjes rennen buiten." En: "Als ik weer zwanger zou worden, dan zou ik eerst een week in coma op de bank zitten. Dan moet ik weer bevallen, maar dat wil ik alleen maar onder algehele narcose. Het is het verschrikkelijkste wat ik ooit heb meegemaakt."

Mijn zus is back (geland van de roze wolk) 8)

Mijn moeder zei het vandeweek al tegen me, maar mijn zus bleef het naar mij toe ontkennen, of beter gezegd: verzwijgen. Ik heb het een beetje gelaten en nu is het eindelijk eruit. Ze heeft nog 8 weken verlof+vakantie, daarna zal ze wel opknappen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2010 11:43

Vandaag het eerste rondje op de driewieler gemaakt. Hij is er helemaal blij mee. Gister gingen we hem halen, en hij was woedend toen ik hem eerst in de auto deed. Hij wilde er meteen op. maarja, ik was met de auto. Dus vandaag geprobeerd. Hoe hij moet trappen snapt hij totaal niet, en jammer genoeg draaien de trappers ook niet rond als ik hem duw, dus dat moet hij echt leren. Maar met die stang gaat het best. Hij stuurt ook nog voor geen meter, dus ik duw hem omlaag aan de achterkant, zodat ie op de achterwielen rijdt en dat gaat goed. En hij maar dubbel liggen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 sep 2010 12:09

trijntjejohanna schreef:Manoël wil niet plat liggen en spuugt nu meer! ik heb nu dingen onder het boxkleed gedaan zodat hij veel rechter op ligt en hij lijkt daar wat rustiger van te worden! hij heeft nu net iig 20 minuten achter elkaar geslapen! dat is al heel wat voor de laatste dagen :wink:

heeft hij geen reflux dan?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 sep 2010 12:42

Ach arma zus Galateia :wink:
Lekker he als je elkaar dan even op kunt beuren.
Moet een beetje lachen toen ik in je bericht zag staan: op zoonlief passen.
Hier was laatst iemand en die was er enorm fel op dat een papa en een mama niet oppassen, dat doet de oppas wel :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 sep 2010 13:01

Haha, o, nou, als ik het even moeilijk vind, dan noem ik het altijd oppassen. Natuurlijk zorg ik gewoon voor mijn zoon, net als mijn man dat doet. Maar soms, dan voelt het gewoon als oppassen... :mrgreen:

Kindlief zat net te vertellen, dat hij op vakantie wil. Hij wil naar Nigeria. Maar dan wel met de auto 8)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 sep 2010 13:08

Nou, succes, Galateia! 8)