Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor ajl » 16 sep 2010 12:32

Ons kdv is een openbaar kdv. Daar bidden ze niet voor het eten. Het percentage moslims is denk ik groter dan christenen. Het eten wordt ook halal bereid. Zelf had ik liever gekozen voor een chr. kdv, maar die is ook niet makkelijk te vinden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 12:56

Ok, wie heeft er een idee. Ik wil iets mama-achtigs gaan doen met mijn kind. Wie weet er iets leuks om te knutselen? Ik heb echt geen flauw idee :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 12:59

Galateia schreef:Ok, wie heeft er een idee. Ik wil iets mama-achtigs gaan doen met mijn kind. Wie weet er iets leuks om te knutselen? Ik heb echt geen flauw idee :mrgreen:

De herfst! Verf op handjes, boomstronk tekenen en dan zijn de handjes de takken. Met een kurk kun je dan appels/kastanjes stempelen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 13:06

Hoe bedenk je dat?! :lol:

Uhm. Verf. O jee, kliederboel. Mijn man is er niet. Hm. Ok, in de keuken dus, die kan manlief bij thuiskomst wel schoonmaken. Hm. Verf. Heb ik verf? Zoeken :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 13:07

Hoe kom je trouwens aan een kurk?! En is er iets anders te bedenken met verf? Want als we 1 boom hebben, dan hebben we een boom...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 13:13

Een bos! Of aardappelstempelen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 13:16

Je kunt ook verkleden met elkaar. Of zoonlief mag jou 'aankleden'.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 13:18

Bedoel je nu serieus om met een aardappel te gaan stempelen? Hahahahahahahaha! Ik mis echt een bepaald gen, geloof ik :mrgreen:

Ik heb verf gevonden! En ook waterverf. Hm. Vingerverf en waterverf. Ik denk dat ik kies voor de kwast, dat is wat minder kliederig en past meer bij beginners 8)

Ok, there we go!

Morgen de vingerverf 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 13:18

O ja, maar hoe doe je dat dan met een aardappel? Doormidden snijden en dan? Hey wacht, ik kan er ook een hartje van snijden. Maar waarom een aardappel?!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2010 13:20

:shock: :shock: Je bent niet de enige die dat gen mist hoor. Ik ben er verbijsterd. Ik kom niet verder dan een boekje lezen of koekjes bakken

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 13:22

Goedkoop en je kunt m makkelijk snijden. Dus je snijdt 'm doormidden en dan snijdt je op het 'snijvlak' een figuurtje uit.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 sep 2010 14:13

Danique is op het moment helemaal druk met haar strijkkralen..:)
Krijg je trouwens weinig rommel van. :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 sep 2010 14:19

Hier ook kinderen die daar op 't moment mee bezig zijn. Er hangen nu allemaal sterren voor het raam, aan de lamp etc. (Ja, ik weet het, het is nog erg vroeg voor kerstversieringen :mrgreen: . ) Helaas gaat er af en toe een bakje of schoteltje kraaltjes over de vloer, dat vind ik wat minder :? ...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 sep 2010 14:25

hij hangt nu al bijna de hele dag bij mij in de draagdoek! anders huilt hij steeds.. ideaal zo.. ik leg em er in en binnen 5 minuten slaapt hij!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 16:32

@TJ: heerlijk toch! Lekker Afrikaans! In Afrika zitten kinderen de hele dag aan hun moeder gebonden :mrgreen:

Nou, we hebben vanmiddag geverfd. Wat een puinhoop. We hebben eerst met waterverf gekliederd. Ik maakte bloemen, kindlief een trein - nou ja, strepen dus. Daarna met een kwastje in de vingerverf. Met vingers verven, dat vindt zoonlief echt te bizar. Dat doe je toch niet, dan worden je vingers vies! Zo was hij in Nigeria al, dus slechte-moeder-die-haar-kind-niet-vies-laat-worden-preken kunnen achterwege blijven :mrgreen:

Toen gingen we met een aardappel stempelen. Eerst mijn man maar gebeld om te vragen waar de aardappelen staan. Die viel echt van zijn stoel van de lach... en ik vrees dat het hele kantoor morgen erg benieuwd is naar wat zijn vrouw met een aardappel heeft gedaan (ze kennen me 8) )

Nou, dat werkte allemaal voor geen meter, maar je kunt ook gewoon de aardappel als kwast gebruiken, hebben we ontdekt. Ik heb hersenen geverfd, kindlief een trein - uiteraard - maar ik vond het meer weg hebben van mijn hersenen.

En toen het hoogtepunt! We gingen met onze vingers in de verf. Ik zei dus, dat hij zijn hand maar eens in de verf moest doen, dan gingen we een handafdruk maken. Nou, hij heeft eerst zo hard zitten lachen, hij vond het echt te grappig en te bizar. Nou, toen deed ik iets, wat ik nooit van mezelf verwacht had: ik deed zelf mijn hand in de verf. Ieuw, wat een troep. Kindlief zat echt met grote ogen te kijken en begon me toch te gillen van het lachen. Nou, toen kindlief, en toen hebben we handjes gemaakt. Hij vond het echter nog wel wat apart.

Toen alles min of meer gewassen, nou ja, onze handen dan. Dat was toch wel een zooi, wat erg. Ik weet niet zo goed, of het dat nou allemaal waard is. Je bent zo'n beetje nog langer bezig met opruimen dan met verven zelf.

Maar ja, we hebben alles maar laten liggen voor papa (die nu de zooi opruimt) en toen gingen we even langs zijn nichtje. Stonden we in de gang om schoenen aan te trekken - en ik denk dat hij mijn ongemak met de hele puinhoop-situatie voelde - en wat deed hij? Hij pakte mijn hoofd, aaide over mijn wang, zei met een stralend gezicht "mama, lief!" en ik kreeg een kusje op mijn wang.

Nou, dat was natuurlijk wel superlief.

Wat een zooi.

Bomen zijn het niet geworden, maar goed, dit hebben we nu ook een keer gedaan. Ik ben met vlag en wimpel gezakt :mrgreen:

Terug naar “Archief”