Ruzie in verlovingstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

linde
Kapitein
Kapitein

Re: Ruzie in verlovingstijd

Berichtdoor linde » 14 sep 2010 12:42

Hier nog een :lol: We hebben nog nooit zoveel 'ruzie' gehad als in de tijd van huwelijksvoorbereiding en het klussen.
Vergeet niet dat je allebei daar extra spanning door krijgt, het is drukker (naast je werk moet je ineens veel meer) en je hebt minder tijd om aan elkaar te besteden, eigenlijk een behoorlijk logisch gevolg vind ik dan die irritaties onderling!
Je voelt je toch het meest thuis bij je partner en daar durf je dan ook jezelf te zijn.
Wij hebben dat ondervangen zeg maar door af te spreken minder te eisen mbt klussen (de planning wat verlengd) maar dat moet natuurlijk maar net kunnen! Gewoon bewust een avond in de week afspreken die je aan elkaar besteed.

En ach...als je dat klussen overleeft hebt samen kan je een heleboel aan :wink:
PaSaP Hoogh!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 sep 2010 12:50

Dat onze relatie die periode overleeft heeft, zegt volgens mij wel wat over de basis van onze relatie. Wij zijn namelijk afgestudeerd in Groningen en in dezelfde periode verhuisd naar het westen, beiden een nieuwe baan ( waarbij mn man tegelijk een opleiding moest volgen en ik had 4 uur reistijd per dag), man een periode erg ziek en 6 mnd uit de running geweest, getrouwd, huis gekocht dat binnen een jaar opgeleverd moest worden en waar wij alles nog voor uit moesten zoeken......echt een hele hectische periode.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2010 13:34

Roosje1990 schreef:
schelpje3 schreef:Roos1990: beetje verschil van mening is niet erg, als het over de materiele dingen gaat, als je maar uiteindelijk er samen uitkomt !
Compromis sluiten, win/win situatie, zoals dat heet.
Maar gaat het over de echt belangrijke dingen, is het toch wel zaak dat je dezelfde kant opkijkt.
Stel je voor dat je over ieder ding je terreintje moet bevechten, dat is doodvermoeiend.
Zolang het nog over een lappie vloerbedekking gaat.... ach dat kun je na een paar jaar vervangen :)
Hebben jullie alleen kibbelpartijtjes over aanschaf van spullen ?
Als het over kinderen krijgen, kerkgang, belijdenis doen, dat soort dingen, gaat, hoe is de sfeer dan ?
Enne.... niet te snel toegeven, :wink: anders word jij degene die altijd bakzeil haalt.

Over kinderen krijgen, kerkgang, belijdenis doen, kerk kiezen enz. zijn we het helemaal met elkaar eens! Dus dat is fijn :).
Ja maar dan voel ik mezelf soms weer zo'n zeurpiet als ik niet snel toegeef!

Hmmm.

1. Op een normale manier met elkaar praten, ook al ben je het niet met elkaar eens. De manier waarop je op elkaar reageert bepaalt het verloop van de discussie.
2. In een relatie is het geven en nemen. Ga je bijv. op zoek naar vloerbedekking, ga dan zoeken naar iets wat je beiden leuk vindt... vindt de een het niet leuk, ga dan niet je zin doordrijven... en met andere zaken: Praat gewoon met elkaar in plaats van tegen elkaar. Maakt het allemaal een stuk leuker :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 sep 2010 15:28

Je hoeft toch ook niet alles perse samen te doen. Ik heb best wel wat dingen voor in huis alleen uitgezocht, bijvoorbeeld de gordijnen en een aantal lampen. Mannen denken er vaak niet eens aan dat je die moet kopen en dat het dan even duurt voor ze er zijn. Ik had geen zin om een paar weken in een huis zonder gordijnen en met kale peertjes te wonen, dus heb 't alleen geregeld en dat vond hij prima.
Hij merkt soms wel op dat bijna alle theedoeken turquoise zijn :mrgreen: Dan zeg ik: als jij een andere kleur wil, koop je toch theedoeken in een andere kleur? Maar volgens mij heeft hij nog nooit een theedoek gekocht.
Een lamp voor boven de eettafel zoeken deden we wel samen, wat een gedoe! Wat ik mooi vond, vond hij lelijk en andersom. Eigenlijk vonden we ook allebei maar weinig dingen mooi. Toen we eindelijk een lamp vonden waar we allebei geen bezwaar tegen hadden, hebben we die maar snel gekocht.

On topic: het is normaal als je wat meer ruzie hebt vlak voor een spannende gebeurtenis. Een nieuw huis en een trouwerij zijn allebei grote stappen in je leven. En zoals je hier kunt lezen kan het bij de meeste stellen weleens flink knallen. Als je 90% van de tijd het leuk met elkaar hebt dan wegen de voordelen toch wel op tegen de nadelen. Dus maak je niet teveel zorgen en probeer iets te geven en te nemen.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 15 sep 2010 15:46

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Waarom maakt het volgens jou wel uit ? Als er toch gescheiden wordt evengoed ?

Uit elkaar gaan als je nog niet bent getrouwd en geen kinderen/koophuis hebt is meestal makkelijker.

Dat is ook lekker uitgekookt en puur uit gemakzucht/eigenbelang....
Szent az Úr

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 sep 2010 16:16

jaccootje85 schreef:
Mortlach schreef:
Uit elkaar gaan als je nog niet bent getrouwd en geen kinderen/koophuis hebt is meestal makkelijker.

Dat is ook lekker uitgekookt en puur uit gemakzucht/eigenbelang....

Hoezo? Het is gewoon het stellen van een feit. Als je in een relatie zit maar niet trouwt omdat je dan lastiger van elkaar afkomt, mag je je uberhaupt wel eens afvragen wat je bij elkaar doet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 sep 2010 23:21

Nou, dan zal ik me ook maar eens melden :mrgreen:
Zit momenteel ook in DE drukke periode voor het trouwen en dus nu ook druk met het klussen....
En jahoor....ook wij hebben in deze periode meer 'ruzie' gehad dan anders.... Dat komt echt puur door de spanning van alles... Je bent het op een gegeven moment zat, dingen zitten tegen, en dan reageer je dat op elkaar af.... Ik baalde daar ook enorm vanen had ook zoiets van; wat is dit??? Maar na wat gekletst te hebben met die of gene kwam ik er ook wel achter dat dat er gewoon bij hoorde in deze periode :D Nu we inmiddels bezig zijn met het schoonmaken en inrichten is het véél minder en kunnen we weer veel meer hebben van elkaar! Ik heb btw wel een erg makkelijke 'man' wat betrefd meubels en de rest uitzoeken. Heel de inrichting heb ik gedaan :P Hij vond alles prima wat ik wilde :P Makkelijk toch 8)
Wij hebben btw wel een huwelijkscursus gevolgd. Die werd aangeboden bij mij in de kerk, was een cursus van 5 avonden voor stelletjes die trouwplannen hadden of net getrouwd waren. Was erg leerzaam en leuk! Absoluut een aanrader!
Afbeelding

Terug naar “Archief”