Je hoeft toch ook niet alles perse samen te doen. Ik heb best wel wat dingen voor in huis alleen uitgezocht, bijvoorbeeld de gordijnen en een aantal lampen. Mannen denken er vaak niet eens aan dat je die moet kopen en dat het dan even duurt voor ze er zijn. Ik had geen zin om een paar weken in een huis zonder gordijnen en met kale peertjes te wonen, dus heb 't alleen geregeld en dat vond hij prima.
Hij merkt soms wel op dat bijna alle theedoeken turquoise zijn

Dan zeg ik: als jij een andere kleur wil, koop je toch theedoeken in een andere kleur? Maar volgens mij heeft hij nog nooit een theedoek gekocht.
Een lamp voor boven de eettafel zoeken deden we wel samen, wat een gedoe! Wat ik mooi vond, vond hij lelijk en andersom. Eigenlijk vonden we ook allebei maar weinig dingen mooi. Toen we eindelijk een lamp vonden waar we allebei geen bezwaar tegen hadden, hebben we die maar snel gekocht.
On topic: het is normaal als je wat meer ruzie hebt vlak voor een spannende gebeurtenis. Een nieuw huis en een trouwerij zijn allebei grote stappen in je leven. En zoals je hier kunt lezen kan het bij de meeste stellen weleens flink knallen. Als je 90% van de tijd het leuk met elkaar hebt dan wegen de voordelen toch wel op tegen de nadelen. Dus maak je niet teveel zorgen en probeer iets te geven en te nemen.