Ruzie in verlovingstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Ruzie in verlovingstijd

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2010 15:49

:lol: geweldig zeg.

Meningverschillen zijn er en zullen er altijd blijven het is meer hoe ga je hier mee om!?. En dat moet je uitvogelen (saampjes).

En wat Daphne zei over dat eigenwijsheid dat herkennen wij ook. :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 sep 2010 15:52

Blijkbaar zoeken de eigenwijzen elkaar nogal op... :mrgreen:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2010 15:54

:mrgreen: k weet het wel zeker. :wink: Al zou mijn schoonmoeder dat niet zeggen van haar zoon.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 sep 2010 16:03

Hier ook 2 eigenwijzen bij elkaar. Toch gezellig zo hoor!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2010 16:11

Het belangrijkste is dat je allebei maar weet waar je precies ruzie over maakt (en het liefst dat dat ook nog hetzelfde is). En eigenwijs zijn is prima hoor. Toen mijn ex-vriendin de was opnieuw ging vouwen omdat ik het niet op haar manier gedaan had was de keuze heel simpel "of je accepteert dat ik anders was vouw dan jij, of je moet nooit meer vragen of ik de was wil vouwen." Toen was die onzin zo voorbij.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2010 16:30

:lol: :lol: Heel herkenbaar mortlach. Manlief vouwt de was ook niet meer op. K ben nogal precies in het opvouwen van de was. :oops: . Daarin ben ik echt heel erg, dat was opzich niet echt ruzie. Maar het was voor manlief niet leuk om te horen dat hij eht verkeerd had opgevouwen. Voor de rest vindt ik het allemaal maar prima wat hij doet.

Ik ben een mega control freak en daar baal ik zelf ook enorm van ](*,) .

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 sep 2010 16:31

Ik ben er na al die jaren achter, dat wij behoorlijk flexibel zijn, niet zozeer bezig met wat IK wil.
Maar een paar keer wel tijdens ernstige zorgen ontdekt dat je niet automatisch dezelfde weg bewandelt daarin.
Zeker ten tijde van een rouwproces.
De een gaat er diep doorheen (ik dus) en komt er zodoende uit, de ander ontkent het voorlopig en blijft dus hangen.(mijn man)
DAT zijn meestal de moeilijkste fases, niet over hoe een kastje neergezet moet worden, de theedoek gevouwen of wat eten we vandaag.
Kunst is ook dan in gesprek te blijven, al snapt de een van de ander niet zo goed welke emotie er nu is.
Benoemen !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 sep 2010 16:33

Evelien schreef::lol: :lol: Heel herkenbaar mortlach. Manlief vouwt de was ook niet meer op. K ben nogal precies in het opvouwen van de was. :oops: . Daarin ben ik echt heel erg, dat was opzich niet echt ruzie. Maar het was voor manlief niet leuk om te horen dat hij eht verkeerd had opgevouwen. Voor de rest vindt ik het allemaal maar prima wat hij doet.

Ik ben een mega control freak en daar baal ik zelf ook enorm van ](*,) .

Ik eigenlijk ook :oops:
Ik was een keer ziek en manlief heeft toen de was opgehangen.
Ik keek naar buiten en viel achterover, het hing zo raar op, schots en scheef, knijpers op rare plekken, hij was inmiddels weg en ik heb toen mijn badjas aangetrokken en overnieuw opgehangen. Dat zou jij dus ook doen Evelien :mrgreen: Stom he. De buuf lag in een deuk.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2010 16:40

Evelien schreef:Ik ben een mega control freak en daar baal ik zelf ook enorm van ](*,) .

Maar doe je daar ook wat aan of baal je er alleen maar van?

Hmm, sorry, ik wil niet vervelend overkomen hoor, maar het is zeker iets waar je wat aan kunt doen, eventueel met professionele hulp en het is vaak een uiting van allerlei dieperliggende problemen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2010 16:47

schelpje3 schreef:Ik eigenlijk ook :oops:
Ik was een keer ziek en manlief heeft toen de was opgehangen.
Ik keek naar buiten en viel achterover, het hing zo raar op, schots en scheef, knijpers op rare plekken, hij was inmiddels weg en ik heb toen mijn badjas aangetrokken en overnieuw opgehangen. Dat zou jij dus ook doen Evelien :mrgreen: Stom he. De buuf lag in een deuk.

Zoals ik al schreef, ik zou daar dus heel erg boos over worden (en ik word niet gauw boos). Vragen of ik iets wil doen omdat je zelf te moe, ziek of te beroerd bent om het te doen? Prima, geen enkel probleem. Dat doe ik graag voor je. Kleine moeite. Maar het daarna opnieuw doen omdat ik het niet goed gedaan heb? Dat gebeurt dus echt maar één keer hè.

Maar goed, mijn ex ging erg ver in het controlefreakerig zijn. Zelfs het dekbed moest met een bepaalde punt boven in de dekbedhoes gestopt worden. Ook daar heb ik vrij snel een einde aan gemaakt. Het is belangrijk in een relatie goed om te gaan met de irrationaliteit van de ander, wat ook betekent dat je op een gegeven moment "Genoeg!" kunt zeggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2010 16:51

Het opvouwen van de handdoeken doe ik omdat dan alles net precies in de kasten past. En dat is dan ook echt het enige wat ik zelf het liefste wil. Was ophangen heb ik wel even laten zien hoe hij het handigste op kan hangen en als het anders hangt dan laat ik het ook zo.

@Mortlach, ja ik doe er wat mee. Niet met proffesionele hulp maar gewoon uit eigen kracht.

Vandaag kwam ik thuis van m'n werk en ik zag dat manlief beneden gezogen had, in het begin was dat erg lastig voor me en ging ik alles na om te kijken of hij het wel goed had gedaan. Nu doe ik dat niet meer en dat is alweer een stap.

Het gaat dus de goede kant op.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2010 16:55

En bij ons is het gewoon zo dat manlief door mijn controlkreakerige gedrag niets meer hoeft te doen in het huis. Werkt voor allebei prima. Ik ben niet meer overstuur omdat de was niet goed hangt en hij is niet meer boos omdat ik het over heb gedaan :-oo

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 sep 2010 16:57

Mortlach ben het echt met je eens. Ik ben ook heel duidelijk dat ik dingen op mijn manier doe en vind het logisch dat mijn man het op zijn manier doet. Net of mijn of zijn manier van was op hangen ed. de enige goede manier is. We hebben allebei al jaren wc´s schoongemaakt, dus dat kunnen we echt wel ook al doen we het op een verschillende manier.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2010 16:57

LauraC schreef:En bij ons is het gewoon zo dat manlief door mijn controlkreakerige gedrag niets meer hoeft te doen in het huis. Werkt voor allebei prima. Ik ben niet meer overstuur omdat de was niet goed hangt en hij is niet meer boos omdat ik het over heb gedaan :-oo

Ja, als dat voor beiden goed werkt, dan is dat win/win. Ik had dezelfde situatie maar kreeg dan wel te horen dat ik zo weinig deed in het huishouden... ](*,)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2010 17:13

Mortlach schreef:
LauraC schreef:En bij ons is het gewoon zo dat manlief door mijn controlkreakerige gedrag niets meer hoeft te doen in het huis. Werkt voor allebei prima. Ik ben niet meer overstuur omdat de was niet goed hangt en hij is niet meer boos omdat ik het over heb gedaan :-oo

Ja, als dat voor beiden goed werkt, dan is dat win/win. Ik had dezelfde situatie maar kreeg dan wel te horen dat ik zo weinig deed in het huishouden... ](*,)

Hahaha, ja voor ons werkt het hoor ;) En ik ben thuisblijfmoeder dus heb geen fulltime baan buitenshuis erbij.

Terug naar “Archief”