talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Sophie77 » 08 sep 2010 14:25

Uhm..., het eerste treinstation is hier 50 km vandaan schat ik, dus dat gaat 'm niet worden :wink: .

De PABO waar m'n voorkeur naar uitgaat, staat op een uur rijden met de auto. Met het OV doe je er krap 7 kwartier over. In m'n eentje vind ik het best vervelend om -'s avonds- een eind te rijden, samen maakt het me niet uit. Als je dan moe bent ofzo kan je bijrijder je wakker houden :mrgreen: .

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2010 18:26

Met een beetje timemanagement kun je prima die 40 uur per week halen hoor in het basisonderwijs, als je fulltime werkt. En dan vind ik het loon dat er tegenover staat echt niet weinig.
Terwijl er altijd gezegd wordt dat het onderwijs en de zorg zo slecht verdienen. Nu zou ik ook absoluut niet in het onderwijs gaan werken voor het geld. Dat doe ik dus in de zorg ook niet ;) Maar ik zou eerder in het onderwijs gaan om de werktijden, ideaal met een schoolgaand kind. Maar dan zou ik sowieso al door willen naar het speciaal onderwijs, en voor ik daar dan ben...pff...

Maar mijn werk is nog steeds leuk, en te doen, dus ik blijf in deze crisistijden lekker hangen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 sep 2010 19:26

Jo'tje schreef:Bovendien: als je lekker met de trein gaat, kun je ondertussen nog wat lezen of voorbereiden. Of gewoon relaxen natuurlijk :)

Da's op zich wel heerlijk natuurlijk, maar als je pas om kwart voor 10 's avonds klaar ben met college's en je moet dan nog dat hele eind naar huis [-( Volgende dag weer fris en fruitig voor de klas en dat twee keer per week...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 sep 2010 07:17

Ik vind het onderwijs ook niet slecht betaald. Ik weet niet hoe het in het basisonderwijs is, maar in het middelbaar onderwijs vind ik dat je een met een redelijk salaris start.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 sep 2010 09:49

Om maar een discussie die in het RWkids-topic gevoerd werd, hier op te pakken:
ik ben (wij zijn) het heel erg met Galateia eens: als je ECHT wil dat beide ouders een redelijk gelijke participatie in de opvoeding etc. hebben, dan is dat zeker wel te plannen.
Maar: dan moet je wel vooruit kijken, van te voren evt. al uren minderen (of in je contract laten zetten dat dat geen probleem zou zijn), etc. En idd misschien een carrièrestap terug doen (hoewel ik ervan overtuigd ben dat ook dat niet persé in ieder gebied zo is: we hebben wat dat betreft goede hoop 8) )
Belangrijkste aan de hele discussie vind ik nog wel dat je de ander in zijn/haar waarde laat: ik vind het onbeschoft om een vrouw die werkt, meteen als slechte moeder te bestempelen.
(nou ja, om eerlijk te zijn vind ik het al veel minder onbeleefd om een vader die 80 uur per week werkt als een afwezige vader te betitelen :oops: )

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2010 10:49

Bij mijn man op het werk wordt je dus ontslagen als je part time wilt werken. Vrouwelijke collega op kantoor was zwanger en wilde minder gaan werken na de bevalling. Maar dat was niet mogelijk. Je kunt koste wat kost het doordrammen omdat het wettelijk verplicht is (ik weet niet of dit zo is). Komt dit de werksfeer ten goede? Of bedoel je zoiets niet?
ja, dat is mijn mening dan he.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 10 sep 2010 11:21

@Annet: Daar schrik ik echt van! Dat kan toch niet! :shock:
Ik had het aangevochten en met een ander oog alvast naar een andere baan uitgekeken! Het is echt belachelijk, maar blijkbaar moet iemand het een keer doen anders zal daar nooit iets gaan veranderen...
(en ja, dan gaat het maar ten koste van de werksfeer, aan het einde zal die wel zo verziekt zijn dan je met een goede regeling er alsnog weg kan)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 sep 2010 11:31

Ons ideaalbeeld is het ook: allebei parttime werken, maar ook bij mijn man is het echt onmogelijk. Zelfs het ouderschapsverlof van 1 middag in de week waren ze het niet mee eens. hij heeft het wel afgedwongen, een half jaar lang, maar ze werden er echt niet vriendelijker op. En parttime gaan werken bij zijn job nu, is gewoon niet mogelijk. Als hij al eens een dag vrij heeft moet hij gewoon zijn weekwerkzaamheden plannen in 4 dagen (en deze week dus in 3 dagen omdat hij 2 dagen vrij heeft genomen). Hij moet volgende week dus ook over gaan werken, om het in te halen. Belachelijk ja, dat weten we ook wel, maar dat is het bedrijfsleven. We zijn ook blij dat mijn mans nieuwe bedrijf nu al best redelijk loopt, en hopen over een paar jaar zo ver te zijn dat ik parttime werk, en mijn man zijn bedrijf heeft, zodat hij doordeweeks meer vrij is, en meer met Jurian op kan trekken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2010 12:11

Beiden part time werken houdt wel in dat je allebei een leuk salaris moet hebben om op het zelfde inkomensniveau te zitten lijkt mij. Waar zou ik aan het werk kunnen? Misschien achter de kassa of schoonmaakwerk. Daar heb ik echt geen zin in. Laat me dan maar full time huisvrouw zijn. Mijn man zou heel graag meer thuis zijn maar dat kan dus niet.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 sep 2010 12:26

Heb je geen opleiding gedaan dan Annet? Of is er zo weinig werk bij jullie in de buurt?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2010 12:39

15 jaar geleden de korte Meao afgerond, 5 jaar part time op kantoor gewerkt. Ben er nu dus gewoon veel te lang uit om een denderende baan te vinden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 sep 2010 12:43

*Annet* schreef:Beiden part time werken houdt wel in dat je allebei een leuk salaris moet hebben om op het zelfde inkomensniveau te zitten lijkt mij. Waar zou ik aan het werk kunnen? Misschien achter de kassa of schoonmaakwerk. Daar heb ik echt geen zin in. Laat me dan maar full time huisvrouw zijn. Mijn man zou heel graag meer thuis zijn maar dat kan dus niet.

Als je parttime werkt, verdien je in verhouding meer, omdat je minder belasting betaalt. Wij verdienen niet hetzelfde, maar wanneer we allebei parttime werken, komt er netto meer binnen dan wanneer 1 van ons fulltime zou werken. Daarom kan het hier ook. Manlief rekent gewoon steeds uit: hoeveel hebben we nodig en hoe krijgen we dat met zo min mogelijk werken elke maand binnen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 sep 2010 12:44

*Annet* schreef:15 jaar geleden de korte Meao afgerond, 5 jaar part time op kantoor gewerkt. Ben er nu dus gewoon veel te lang uit om een denderende baan te vinden.

Je kunt je laten bijscholen, als je dat echt zou willen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 sep 2010 12:50

Jep, daar zijn allerlei (gesponsorde) reïntegratieprojecten voor hoor!
pobody's nerfect

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 10 sep 2010 14:35

Of ergens een leuke baan, waar je een opleiding mag doen. Dus werken/leren traject zeg maar. Maar dat heb je misschien niet bij part-time banen, bedenk ik nu!

Terug naar “Archief”