Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor *Annet* » 08 sep 2010 19:09

We lezen nu Evert Kuijt, vind het mooi met die vragen aan het eind van het hoofdstuk.`

We lazen vaak losse deeltjes van bijv. ds Meeuwse maar ik merkte van de week bij een van de kinderen dat ze niet zo erg meer de bijbelse tijdslijn vast hielden. Jakob werd in het nieuwe testament geplaatst en hij zei dat hij nu pas begreep hoe die verhalen in elkaar over liepen.

Verder vind ik dat ds. Meeuse nogal regeltjes in de boekjes doorgeeft waarvan hij vindt dat het zo is. Maar dat is persoonlijk.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 sep 2010 19:19

Heerlijk, die vrije woensdagmiddag! Zowel voor mijn dochtertje als mijzelf 8) Ik vind het echt gezellig als ze dan thuis is, even naar het tuincentrum, de kinderboerderij of weet ik veel wat. Je hebt er dan echt even de tijd voor. En het is heerlijk voor de verjaardagsfeestjes ja en het bij elkaar spelen van vriendjes en vriendinnetjes. Ik hoop iig echt niet dat die vrije woensdagmiddag vervalt!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 08 sep 2010 19:42

van mij mag de vrije woensdagmiddag ook blijven hoor! Hier hebben ze trouwens tot en met groep 4 ook de vrijdagmiddag vrij.

Sophie mag dan eindelijk naar school, as vrijdag. Spannend!!!! Weet niet zeker of ze maandag en dinsdag nou ook mag, maar dat horen we dan wel (woensdag hoopt ze dan 4 te worden).
Afgelopen maandag had ze haar eerste zwemles. Ging heel goed, maar oh oh wat vond ik het spannend. Ze ging al zo diep en dan zonder bandjes :-oo

k ga eens even boven kijken, ik vermoed zomaar dat zowel papa als kind boven op bed in slaap gevallen zijn :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 sep 2010 19:46

Milan heeft nu vrij op maandagmiddag woensdagmiddag en vrijdagmiddag.. vanaf groep 3 moet hij de maandagmiddag dan wel naar school en vanaf groep 6 ook op vrijdagmiddag! schooltijden zijn hier van 08:30-12:00 en 13:00 - 15:00 en op woensdag tot 12;15

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 sep 2010 19:50

Bij ons hebben de kleuters elke vrijdag nog vrij. Vanaf groep 3 gaan ze de hele vrijdag naar school en dan eens in de vijf / zes weken een hele vrijdag vrij. Vind dat echt een grote overgang! Ze is op vrijdag echt totaal bekaf en dan 'moet' ze die dag ook nog eens naar de oppas omdat ik werk. Dus vroeg uit d'r bed en 's middags pas laat weer thuis :( Als ik dat bekkie af en toe zie, groep 3 is emotioneel al zo onwijs zwaar voor haar. Misschien dat 'k toch maar (tijdelijk) stop met werken, zodat ze op vrijdag een heerlijke 'hang-dag' kan houden.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 sep 2010 21:11

Hier gaan de kinderen van 9.45 tot 12.00 en van 13.15 tot 15.30 naar school Op woensdag van 9.30 tot 12.00 De kinderen tot en met groep 4 zijn ook op de vrijdag vrij. Die hebben dus 2 hele middagen om te spelen. Vinden ze heel fijn.
Ik vroeg aan mijn kinderen of zij wel een continurooster wilden. De ene wel en de andere niet. Dus die zijn ook al verdeelt. Ze hadden het over vroeg vrij, korte pauze en niet thuis eten.

Wat leuk dat Sophie het leuk vond op zwemles. Markus mag opeens morgen met zwemles beginnen, we stonden nog maar een paar maanden op de wachtlijst die normaal ruim eem jaar is. Ben benieuwd hoe hij het vind. Daarnaast zit Walter ook nog op les dus dat wordt 2 keer in de week naar het zwembad, hopen dat hij gauw mag afzwemmen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2010 21:41

Hier op school van 9-15.15 en een uur lunchpauze, iedere dag...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 08 sep 2010 21:41

Memmem, wat beginnen ze bij jullie laat op school? Kun je wel lekker uitslapen :mrgreen:

Enne, de zwemles is echt kleuterzwemmen hoor. Dus lekker watervrij worden, en op t gemakje leren drijven, beenslag etc. Maar echt diplomazwemmen is hier in principe pas vanaf 5 jaar. Het peuterzwemmen deed ze ook altijd zo graag, dus vandaar dat ik haar maar meteen heb opgegeven voor de gewone lessen.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 sep 2010 21:59

Nou idd. om 9.45 pas op school zijn.

Is dat gewoon in NL?
Hier is het school van 8.45 tot 15.00 met 3 kwartier pauze. Iedereen blijft op school eten.

Ze moeten hier om 7.45 met het busje mee.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 sep 2010 06:24

Hier zijn de schooltijden van 8.30-11.45 u en van 13.00-15.15 u en op woensdag van 8.30-12.15 u. De kleuters zijn dan een kwartier eerder uit. Ik vind die woensdagmiddag ook prettig. Op de 'lange' dagen kunnen ze maar anderhalf uur met een vriendje (of met broers) spelen, op woensdagmiddag is het veel meer de moeite. Hier zijn ze ook op vrijdagmiddag vrij, tot en met groep 4. Dat is ook heerlijk, vooral als oudere broers dan op school zitten.
De jongens eten tussen de middag thuis, we wonen zo'n 2 km bij school vandaan. Sinds het begin van dit schooljaar gaan ze alle drie zelf op de fiets, dat scheelt me echt een berg tijd :wink: ! Als ik incidenteel eens een dagje weg ben laat ik ze wel op school eten, het is handig dat je dan verder niks hoeft te regelen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 06:50

Natuurlijk is het fijn om een vrije middag te hebben, maar als je elke dag al om 14.00 uur vrij bent, heb je eigenlijk elke dag een vrije middag. Dat weegt voor mij echter niet op tegen het ongemak wat het kind ervaart door 3x in de week naar 3 verschillende opvangsystemen te moeten. Wat dat betreft loopt ndl erg achter. Helemaal als ik zie dat de school van Memmem pas rond 10.00 uur begint. Dat is toch voor een werkende ouder een verschrikking en daar kan je toch ook niet mee aankomen bij je eigen werkgever? Als het nieuwe systeem ingevoerd zou worden, zou mijn kind niet eens meer naar een bso hoeven te gaan. dan werk ik gewoon de schooltijden ( 4x in de week) en ben daarna lekker thuis.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 09 sep 2010 06:51

Memmem bedoelt 8:45, denk ik...Of nee: weet het wel zeker :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 06:53

o gelukkig,...ik dacht al :wink: al moet ik zeggen dat ik dat ook aan de late kant vindt. In de stad beginnen de scholen gelukkig steeds vaker al om 8.00 uur...lijkt mij ideaal. Alleen jammer dat de chr scholen daar nog niet in meegaan.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 sep 2010 07:35

Ik merk hier wel dat bij verschillende bedrijven ouders tussen schooltijden kunnen en mogen werken (thuiszorg, administratieve banen, onderwijs). Vaak gaat het dan wel om part-time banen en zijn het veelal geen banen voor hoogopgeleiden. Dat ligt een stuk lastiger en dan kan ik me voorstellen dat je graag andere schooltijden ingevoerd zou willen zien. Je hebt een punt, ajl, dat je elke middag langer kunt spelen in een nieuw systeem, maar ik vind structureel om 8 uur beginnen wel vrij vroeg, vooral in de winter. Wat mij betreft kan dat prima in de zomer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 07:54

Als de scholen om 8.30 uur beginnen, maar wel een continue rooster hebben en de bso op school geregeld is, kan ik er ook wel mee leven :wink: . Ik vind alleen het huidige systeem echt achterhaald en niet meer van deze tijd. Vroeger waren er nog veel moeders tussen de middag thuis, maar dat is niet meer zo. Dan zitten kinderen, als het een beetje tegenzit en ik uitga van mijn eigen schooltijden, van 11.30/12.00 uur tot 13.30 uur te niksen op school en te wachten op weer een les.

Terug naar “Archief”