talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor vpk » 07 sep 2010 11:41

hoezo specifiek zorg & welzijn sterretje? is hier veel vraag naar? het lijkt mij op zich wel wat. of docent verpleegkunde ofzo.

daphne: maar dan kost je studie je niks en heb je toch dat kleine loontje nog extra.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2010 11:55

Het ligt er denk ik ook aan wat je wilt en wat voor werkervaring je hebt.

@ TJ Jij hebt toch HBO-V gedaan? Dan kan je toch daarmee aan de slag gaan. Helemaal in Groningen zoeken ze regelmatig vpk.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 sep 2010 11:56

trijntjejohanna schreef:ik zou graag nog willen studeren , maar momenteel hebben we er het geld niet voor..

In het Raboud ziekenhuis leiden ze leerling verpleegkundigen op en betalen je studie, mits je in de voorgeschreven tijd je diploma haalt.
Bovendien krijg je dan ook nog een bonus, ik denk dat je minstens 2 jr of zo daar moet blijven werken.
Er zijn vast meer bedrijven/ziekenhuizen/instellingen die zoiets doen.
Probeer eens info in te winnen, wie weet. Succes :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2010 11:59

Ehm...dat is Nijmegen. TJ woont in Groningen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 sep 2010 12:31

Friesland, toch?

Ik vind het ook knap hoor, de werkende/studerende moeders! Petje af!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2010 12:34

:oops: je hebt volgens mij gelijk saskia.

Ik ben recent gevraagd om in de examencommissie deel te nemen van licht letsel. Het enige nadeel is dat het in eigen tijd moet, maar dat zien we dan wel weer. Het staat in ieder geval leuk om mn cv, aangezien verdere carriere met 3 dagen werken er momenteel niet inzit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 sep 2010 12:37

volgens mij op de grens van groningen en friesland... :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 sep 2010 12:38

vpk schreef:hoezo specifiek zorg & welzijn sterretje? is hier veel vraag naar? het lijkt mij op zich wel wat. of docent verpleegkunde ofzo.

daphne: maar dan kost je studie je niks en heb je toch dat kleine loontje nog extra.

Ja, maar dan heb je wél kinderopvang nodig, die je van dat kleine loontje moet betalen...
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 sep 2010 12:40

ajl schreef:Ehm...dat is Nijmegen. TJ woont in Groningen.

Ja, daarom zei ik ook erbij, wellicht dat er meer instellingen zijn, die dit ook doen :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2010 12:55

Daphne schreef:
vpk schreef:hoezo specifiek zorg & welzijn sterretje? is hier veel vraag naar? het lijkt mij op zich wel wat. of docent verpleegkunde ofzo.

Ja, maar dan heb je wél kinderopvang nodig, die je van dat kleine loontje moet betalen...

Klopt, maar als het salaris de eerste tijd echt heel minimaal is, krijg je enorm veel terug en kost het je bijna geen cent. Het voordeel is dan wel dat je en werkt c.q. ervaring opdoet en hoger geschoold raakt, wat weer meer kansen biedt op de arbeidsmarkt en een hoger salaris. Een nadeel is dat het een hoop regelwerk is met de kinderen en daar moet je zeker aan wennen als je dat jachtige leven van een werkende moeder niet gewend bent.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 sep 2010 13:11

Oké, dat wist ik niet...
Ja, dat zal zeker wennen zijn!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2010 16:33

Ik heb heel stiekem wel eens gedacht om de pabo toch nog af te maken, maar nu begreep ik dat sinds dit jaar de collegekosten voor een 2e HBO studie enorm zijn. Volgend jaar 7000 per jaar, jaren daarna minimaal 7000. Pff, daar ga ik geen pabo meer voor doen.
Dan toch maar een post-HBO of master ofzo zoeken, want volgens mij wordt daar wel meer van vergoed door de overheid.
Ik snap het aan de ene kant wel, dat ze niet zoveel meer bijleggen als overheid als je een 2e HBO studie wilt doen, maar wel een beetje jammer als je per ongeluk de verkeerde keus hebt gemaakt (dat is bij mij totaal niet het geval hoor, maar een poos juf zijn leek me ook nog wel een idee, maargoed, om daar nou voor te sparen...)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 sep 2010 18:55

Dat hogere collegegeld klopt idd., maar er is een uitzondering nl. het onderwijs. Het ligt er dan volgens mij wel aan wat je vooropleiding is, maar in principe is een lerarenopleiding (incl. pabo) nog gewoon het oude collegegeld. Ik kon daardoor ook nog starten met een lerarenopleiding:)
Je krijgt zelfs nog een tegemoetkoming van ongeveer 1300 euro, zodat je echt weinig zelf hoeft te betalen.
Laatst gewijzigd door esli op 07 sep 2010 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 sep 2010 18:55

Daphne schreef:Als ze je studie voor je willen betalen, krijg je (meestal) maar een heeeeeeeel minimaal loontje, hoor...

Als jij 15 uur les geeft (60%) in de week en je hebt zo'n 1100 euro netto vind ik dat nog niet heel minimaal. Maar goed... is geen topsalaris voor 60% werken, maar ook zeker niet verkeerd denk ik maar zo.

Als je basic doet, dan werk je 10 lesuren (40%) en heb je ongeveer 800 euro.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2010 21:33

Dan ga ik meteen in het onderwijs werken, wat een geld verdien je daar! Pfff, met 15 uur werken 1100 netto? En dan maar klagen over lage lonen in het onderwijs :roll:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”