talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2010 13:46

toppie schreef:Afgelopen schooljaar hadden wij door allerlei omstandigheden in de klas van onze dochter te maken met 13 (!) verschillende leerkrachten.
De klas is erg onrustig geworden, ook de zorgleerlingen lijden hier enorm onder.
Volgend jaar zouden er weer minimaal drie op de groep komen.
Ik heb een vraag/ klacht ingediend bij het bestuur en de directie.
Het bleek dat meer ouders het er niet mee eens zijn, er was zelfs sprake bij een van de ouders om de schoolinspectie in te schakelen.
Nu is er weer geschoven, en blijkt er wel een oplossing voor het probleem gevonden te kunnen worden.

Niet te filmen zoiets.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 14 jun 2010 14:01

Weet je, zwijgen is toestemmen.
Je kunt wel mee doen aan allerlei gemorrel op het schoolplein, maar dat helpt niet.
Ik hou echt niet van "op de barricade's ", maar deze keer werd het mij ook te gortig.
Dan merk je, omdat ik normaal echt geen muggezifter ben, dat er toch naar je wordt geluisterd. :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jun 2010 14:10

J.A. Mijn zusje zit oo met dat probleem en eheft idd op twee verschillende scholen een partimebaan, wat voo rhaar dan een fulltime baan is. Tis niet anders.

crese van de kerk is gewoon oppas, daar kijken ze echt niet of je kind meer, gemiddeld of moeite heeft met leren, dat doen ze wel op een kdv of op de psz.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 sep 2010 18:55

Zo moeder-studenten, allemaal weer zin om lekker aan de slag te gaan? 8) Maandag begint het hier weer. Op zich heb ik er wel zin in, maar het idee van 'in-de-trein-stappen-die-doordendert-en-in-juni-volgend-jaar-pas-weer-stopt' maakt dat ik er wel weer een beetje tegenop zie. Nou ja, van begin af aan maar flink aan de slag, misschien valt het dan allemaal wel mee. Nog anderhalf jaar!! :-oo =D>

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 sep 2010 19:05

nou succes moeders :wink: heb bewondering voor jullie. ik zou niet weten hoe ik dat allemaal voor elkaar moest boksen.
Afbeelding

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 03 sep 2010 08:21

Heb aan de ene kant wel weer zin om aan de slag te gaan, aan de andere kant ook helemaal niet :(. Zit nu in het laatste jaar en dan komt er zo veel op je af! Afstuderen etc... Ik zit het nu allemaal nog niet helemaal zitten hoe ik het ga doen, maar dat komt vast wel weer ;)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 03 sep 2010 08:25

Ik moet er ook echt niet aan denken om nu te studeren.
Ben trouwens 17 jr van school, en heb er echt geen zin in.
Een baan als secretaresse lijkt met best wel leuk. Maar hier op het bedrijf is genoeg te doen waar ik kan helpen. Verder het huishouden, de kinderen enz enz.
En idd zoals het onderwerp zegt 'talenten van een moeder'
Dat is bij de ene een studie, en bij de ander weer iets anders.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 sep 2010 08:32

ik zou graag nog willen studeren , maar momenteel hebben we er het geld niet voor..

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 03 sep 2010 08:57

Heb hier ook de eerste schooldag weer gehad. Het was wel leuk om mn oude klasgenoten weer te zien. Uiteindelijk zijn er van de ca. 30 nu nog 10 overgebleven.
Ben nog niet echt enthousiast...veel herhaling en een paar slaapverwekkende docenten :(
Maar de boekenlijst is wel weer erg interessant.
Ben erg benieuwd of me dit nu gaat lukken in combinatie met mn baan, kids en huishouden...
Wat wel grappig is...mn zoon (20) loopt er nu ook rond. Hij heeft vorig jaar zn ondernemersdiploma gehaald en heeft t helemaal gehad met de handel. Het leek hem erg leuk om nu ook MWD te gaan doen...alleen is het niet zo stoer om je moeder op school tegen te komen :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 sep 2010 09:02

haha dat kan ik me voorstellen

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 sep 2010 09:08

trijntjejohanna schreef:haha dat kan ik me voorstellen

Ooit wil ik de PABO nog eens gaan doen, maar als ik soms de verhalen van Merisja lees, dan denk ik dat dat wel heel pittig zal worden. Reistijd, schooluren, stages, kinderen, huishouden, bedrijf aan huis (met administratie daarvan), een grote tuin, ik weet niet of het binnen nu en een paar jaar al haalbaar is :wink: .

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 04 sep 2010 09:52

@Sophie: voor mij was het ook heel lang niet haalbaar omdat je dan gewoon andere taken hebt die je niet met een studie kan combineren. En voor mij was dat toen ook goed. Alles op z'n tijd. Maar toen ik vorig jaar toch eindelijk kon beginnen met deze studie gaf dat wel enorm veel nieuwe energie. Het is ook zo leuk om weer met je eigen ontwikkeling bezig te zijn en er valt nog zoveel te leren :mrgreen:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 sep 2010 21:51

@Sophie77: 'k Zou bijna zeggen: gewoon doen! :D Inderdaad, de pabo naast je gezin en andere bezigheden is heel zwaar. Niet zozeer qua niveau maar wel qua hoeveelheid werk. Je moet er echt wel wat voor inleveren; sociale contacten staan op een lager pitje, vrijwilligerswerk in de kerk kan niet meer... Maar 't is 'maar' voor 4 jaar. En als je het ècht wilt, dan kom je daar wel doorheen. Natuurlijk zijn er momenten dat je denkt: ik kap ermee. Maar toch, als je die drive eenmaal hebt, dan ga je toch wel door. En ik moet ook zeggen dat als je partner er niet (helemaal) achter staat, dan lukt het ook niet. Mijn man heeft ouderschapsverlof en in de dagen dat hij thuis is doet hij veel in de huidhouding. Twee keer in de week ben ik er niet met eten en het naar bed brengen van de meiden, de rest van de week ben ik er wel maar zit ik te leren, vier keer in een jaar ben ik drie weken bijna niet aanspreekbaar in verband met tentamens en stage...dat moet ie toch allemaal maar pikken zeg maar. Er komt echt veel op zijn schouders terecht. Maar echt, het is super leuk en als je eenmaal in het ritme zit wen je er ook wel weer snel aan. Dus: doen!! :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 sep 2010 11:29

trijntjejohanna schreef:ik zou graag nog willen studeren , maar momenteel hebben we er het geld niet voor..

Je kunt proberen een baan te vinden waar ze je studie voor je willen betalen. Soms lukt dit! (zeker in het onderwijs =D>, wordt je docent zorg en welzijn of zo)
Time flies when you have none!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 sep 2010 11:40

Als ze je studie voor je willen betalen, krijg je (meestal) maar een heeeeeeeel minimaal loontje, hoor...
Afbeelding

Terug naar “Archief”