LeChat schreef:En als ze dan maar de goede kant op vallen...![]()
Heeft er hier iemand ervaring met klemmende deuren, en een adequate oplossing daarvoor? Wij hebben een 'op maat gemaakte' (smalle) zijdeur, een buitendeur uiteraard, die bestaat uit een dikke plaat multiplex o.i.d. (eigen maaksel van een vorige eigenaar vrees ik) en met dit weer, ook 's zomers en met vochtig weer, klemt de deur heel erg en krijg je 'm niet goed op slot... tenminste, ik niet, en dat is nogal onhandig, want nu kan ik die deur (en daarmee mijn fiets) alleen gebruiken als mijn hubby thuis is.
Er een reep af schuren is niet de bedoeling, want dan is de deur 's winters weer te smal en krijg je een tochtkier. Zeep eraan smeren helpt ook niet, of in elk geval niet blijvend.
Wie heeft er een goede tip (behalve dan een nieuwe deur bestellen)?
Daar is volgens mij niet echt een makkelijke oplossing voor, behalve dan toch de deur te vervangen. Heeft gewoon te maken met het soort hout, de bewerking... Het enige wat ik zou kunnen bedenken is om een stuk van de deur af te schaven en vervolgens een rubberen strip of zo tussen te maken zodat je iets meer speling hebt en de deur als hij wat uizet of krimpt nog steeds goed sluit, maar dat is zo lastig en een flink karwei dat het dan makkelijker is om toch te kijken naar een goede deur die niet zo uitzet en krimpt, voor niet teveel geld.