Zingen na het eten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 feb 2007 20:03

Eigenlijk is het best wel mooi, bedenk ik me steeds meer. Niet psalmen op dubbel hele noten die de kids helemaal niet begrijpen, maar Annet wat jij zegt: dank u voor deze nieuwe morgen. Hm...mooi toepasselijk.
Ik heb persoonlijk in mijn geloofsleven erg veel aan liederen, al vanaf de Elly en Rikkert tijd. Mijn moeder kocht alle bandjes en cd's en vaak paste er bij elk bijbelgedeelte wel een liedje van hen die we dan inzetten.
Maar standaard, met je kinderen na het eten zingen vind ik wel erg mooi, omdat mijns inziens een stukje uit de Statenvertaling voor kinderen erg onbegrijpelijk is, na het avondeten bijvoorbeeld (mijn vader vond het voor de volwassenen in het gezin niet genoeg om alleen de kinderbijbel te lezen, na alledrie de maaltijden)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schwesterchen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schwesterchen » 23 feb 2007 00:40

T. Lindeman schreef:Nee, even serieus. Ik heb er zeker respect voor wanneer gezinnen dit doen. Maar dan moet je er gelijk mee beginnen, en het niet later in voeren. Het kan wellicht meerwaarde geven aan het geloofsleven in een gezin.

Ik vind het zeker een meerwaarde geven, je bent er samen mee bezig.
Enne, je kan er op zich altijd nog mee beginnen... wij zijn er een half jaar geleden pas mee begonnen :wink: Sinds de conferentie waar we als gezin heen geweest zijn. Die werkte echt samenbindend, sindsdien praten we binnen het gezin ook opener met elkaar over het geloof. Fijn!
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Zingen na het eten

Berichtdoor *J* » 25 aug 2010 18:34

Wij zongen altijd een danklied/avondlied voor het slapen gaan. Dat is een gewoonte die is ontstaan in onze kindertijd, maar ondanks dat mijn jongste zus inmiddels 15 is, is het nog steeds iedere avond vaste prik bij mijn ouders. Thuis doe ik het niet meer, maar ik vind het wel fijn om mee te zingen als ik bij mijn ouders ben :)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 aug 2010 18:41

Zo, even een oud topic opgerakelt?

Overigens zingen wij na het eten waarna wij uit de kinderbijbel lezen (1x per dag) altijd een paar versjes (3, voor alle kinderen één).

Nu wordt dat meestal (van oud naar jong): Opent uwe mond, God die alles maakte en Jezus is de goede Herder.
Maar goed, zingen kunnen we geen van de vijf, ik ben de muzikaalste en mijn vrouw kan het beste wijs houden, de kinderen kunnen niet anders dan brommen, maar ik vind het prachtig.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 25 aug 2010 18:46

TheKeimpe schreef:Zo, even een oud topic opgerakelt?

ja, ben hier nog niet zo lang, en ik ben eens even aan het rondkijken tussen de topics die me aanspreken, raken of waar ik me in herken. Ben er al een aantal tegengekomen waar ik écht wat aan gehad heb.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Re:

Berichtdoor Petra777 » 31 aug 2010 09:32

Machiavelli schreef:Gelukkig niet, niemand bij ons thuis kan mooi zingen.

Bij ons ook niet :D. Maar zingen deden we wel veel en graag. Zolang er geen muzikaal talent bij was
vonden we ook allemaal dat het erg mooi klonk. We kozen meestal allemaal een lied uit. Ik vond het altijd
erg mooi. Maar goed, nu ik op mezelf woon zing ik ook nog wel, maar in je eentje is een stuk minder.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 31 aug 2010 12:56

Ik zing nog steeds mee als ik bij mijn ouders ben, maar daarnaast zing ik alleen nog als niemand me hoort :oops:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 31 aug 2010 17:54

bij de oudste van ons gaat het zingen nu wat moeilijker. Zijn stem slaat steeds over :mrgreen: maar ik hou mijn gezicht strak in de plooi!
ja, dat is mijn mening dan he.....

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 sep 2010 11:44

Als ik voor het eerst met een nieuwe klas zing, maak ik daar vaak eerst een opmerking over: Jongens ik kan ook niet mooi zingen, maar we doen het met zijn allen. Vaak scheelt dat veel. Zeker als ik na het zingen ook nog een complimentje maak als er werkelijk door de puberjongens is gezongen.

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 02 sep 2010 14:07

Inmiddels doe ik het regelmatig tussen de middag met de kinderen. En ze vinden het erg leuk. Ik geloof echt dat het samenbindend kan werken. En als je er in gelooft moet je het doen. Kinderen vinden uit de Bijbel lezen ook niet altijd leuk, dat laat ik daarom toch ook niet schieten? De Heere loven met gezang vind ik een mooi onderdeel van ons geloof en ik ben er van overtuigd dat binnen mijn gezin vol te houden. Maar zoals ik hier ook lees, zingen op zondag met zijn allen is ook prachtig! Zeker met begeleiding van gitaar. Dat moet ik dan toch eerst weer wat beter leren :-).

Terug naar “Archief”