Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor elvira (gast) » 26 aug 2010 12:51

@Laura: Een vriendin van me zei laatst eens: Time flies als je een klein kindje hebt! Dus het is ook snel weer Pasen! :P

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 aug 2010 13:14

kindlief is hier al een paar dagen wat jammerig.
heeft binnen korte tijd 3 kiezen gekregen dus daar zal het wel aan liggen.
ze wil momenteel bijna niet slapen. ja, 's nachts gelukkig wel maar overdag max. een uurtje. en als dat 's morgens al is wil ze 's middags helemaal niet. ligt nu al een tijd te jammeren in bed... :-k
zo ken ik haar helemaal niet. hoop toch wel dat dat middagslaapje nog weer komt als die kiezen allemaal goed door zijn...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2010 14:16

-Judith- schreef:
vpk schreef:
elvira (gast) schreef:@Petra, manlief en Julian: van harte gefeliciteerd! :yahoooo: zon10
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2010 14:34

gefeliciteerd julian!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2010 14:34

hier hebben we last van spruw :(

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 aug 2010 15:46

he, vervelend tj!

Ff een vraagje (dat weten de ervaren mama's hier vast wel ;)): Als een baby net gaat lopen, moeten ze toch nog niet gelijk schoentjes aan?
Volgens mij dacht ik nl. ergens gelezen te hebben dat ze dan eerst een paar maanden op van die leren slofjes (bijv. zootjes) moeten lopen omdat dat beter is voor de voetjes.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2010 16:08

Lenny schreef:he, vervelend tj!

Ff een vraagje (dat weten de ervaren mama's hier vast wel ;)): Als een baby net gaat lopen, moeten ze toch nog niet gelijk schoentjes aan?
Volgens mij dacht ik nl. ergens gelezen te hebben dat ze dan eerst een paar maanden op van die leren slofjes (bijv. zootjes) moeten lopen omdat dat beter is voor de voetjes.

Tsja....ik kocht pas schoenen voor Michael toen hij 6 weken liep. Maar de mevrouw in de schoenenwinkel zei dat hij daar 'spreidvoet' van kan krijgen omdat zijn voetjes steun nodig hebben. Ik weet het dus niet precies, sorry :?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 aug 2010 16:37

Volgens mijn zwager de schoenverkoper is het idd het beste je kind niet direct schoentjes aan te trekken, dus blote voetjes of slofjes oid. Ze zoeken nl. nog balans met de voet, en een (te stugge) schoen belemmert dat. Na een aantal weken hebben ze meer balans en kunnen ze schoentjes aan, maar ook dan geldt dat het goed is om op blote voeten te lopen. Als je straks schoentjes gaat kopen moet je ook kijken of je de zool helemaal rond kunt buigen, dus de neus naar de hiel.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 aug 2010 21:43

Lenthe loopt sinds 1.5 week, maar ook gelijk heel veel. Thuis loopt ze op blote voetjes maar buiten moet ze toch iets aan. Toen ze aan de hand liep, liep ze buiten op haar zootjes, die ik eerst binnen gebruikte maar de gaten vielen er natuurlijk in. Ik heb dus maar gewoon schoentjes met flex zooltjes gekocht en ze liep er gelijk op weg. Heb wel bewust geen schoentjes van nichtjes geleend want dat schijnt niet goed te zijn.

Lenthe word trouwens een echte peuter joh! Ben ik vanmiddag op visite waar het nog niet erg kindvriendelijk was ingericht dus ja, allemaal mooie dingen om aan te zitten wat niet mag. Steeds afleiden, maar het is bijna niet mogelijk een normaal gesprek te voeren. Als ik zeg 'nee, kom maar' en ik laat wat anders zien dan zegt ze 'ne' en duwt ruw mijn hand weg :shock: Even wat eten gegeven(is ze even zoet) maar daarna gelijk weer uitproberen. Is dit herkenbaar... ik was echt moe toen ik wegging..... Als ik haar ergens vandaan haal waar ze niet mag komen dan is het nu gelijk strekken en gillen! Gelukkig is ze daarna snel af te leiden door even heel gek te doen of te zingen ofzo.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 aug 2010 21:57

het is idd belangrijk dat het flexibele zooltjes zijn ( vind persoonlijk die slofjes vreselijk) maar idd die o zo leuke 'echte' schoenen van maatje 16 is eigenlijk onzin. het is beter om dan blote voetjes te doen.
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 aug 2010 22:00

elvira (gast) schreef:@Petra, manlief en Julian: van harte gefeliciteerd! :yahoooo: zon10

(dankjewel Bumba voor het goede bijhouden! Is er eigenlijk een RW-kids-verjaardagskalender?)

gefeliciteerd julian ( en paps en mams ;))

die kalender zijn we geloof ik wel eens mee begonnen ( moesten pb-en naar sterretje) maar dat is niet echt van de grondgekomen geloof ik. misschien een nieuwe poging wagen?
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 aug 2010 08:56

We hebben altijd gehoord dat je kindje twee à drie weken goed moet lopen, dat het dan aan zijn/haar eerste schoentjes toe is.

Staat ook http://www.bremmerwaddinxveen.nl/

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 27 aug 2010 09:00

dank je wel allemaal !

Erg leuk al die felicitatie 's
We hebben een erg leuke gezellige dag gehad, maar druk :shock:
Julian was helemaal hieper de pieper :mrgreen:
Hij heeft van ons een looptrekker gekregen.
Verder veel boekjes, Duplo en puzzels
Nu is de hulp aan t puinruimen en dan gaan we een weekje op vakantie ! :-oo

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 aug 2010 18:33

@Schipje: leuk dat Lenthe loopt! Je verhaal is erg herkenbaar! Zelfs zoveel dat ik nu met vriendinnen of bij mij thuis of op 'neutraal terrein' afspreek :oops:
Maar ja, dan zie je dit koppie en dan denk ik:
Afbeelding
Hier kun je toch niet boos op worden :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 aug 2010 19:08

wat een leuke foto laura!

Terug naar “Archief”