Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 24 aug 2010 15:17

In mijn huurappartementje stond destijds een nepleren bank, qua uitstraling niet je-van-het en dat plakt ook aan je benen. Om schoon te maken wel handig, maar verder niet mijn keuze.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 15:54

Ik vind leer ook niet echt mooi, doorgaans. Tenzij het authentiek koeienleer ofzo is :D Maar ik heb het idd redelijk snel warm en dan zijn leren banken en stoelen enzo niet handig. En Joanne heeft het snel koud dus dat schiet ook niet op :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 aug 2010 17:09

Marnix, valt wel mee hoor ! Wij hebben leren eetkamerstoelen genomen, we dachten dat het beter was met de katten.
Nee dus :(
Ik vind het juist "warm" zitten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 17:16

en ik dan waarschijnlijk TE warm :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 24 aug 2010 18:32

@ Marnix.. hebben jullie een (redelijk) grote kamer?
Of past zo'n grote hoekbank ook wel in een kleine kamer?
Ik heb werkelijk geen idee (en vriendlief ook niet) wat voor bank(en) we moeten doen..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 aug 2010 19:06

Wij hebben ook een hoekbank een hele grote zelfs (kan er makkelijk met 9 man opzitten) Ik vind een hoekbank in de kamer minder vol dan 2 losse banken (door de hogere leuningen) lijkt het veel voller.

Wij hebben hem nu ruim 2 jaar en zijn er super tevreden over hij was erg duur maar hebben er absoluut geen spijt van.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 24 aug 2010 19:23

Oké! En mag ik 's weten hoe groot jullie kamer is? :)
Ik vind 't in sommige kamers juist de kamer klein maken..
En daarom twijfel ik eigenlijk of we zo'n bank wel of niet moeten doen.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 aug 2010 19:50

Ik denk dat onze huiskamer ongeveer 35m2 meter is maar het is wel een soort van voor en achterkamer.
Wij hebben wel een ''strakke'' hoekbank met lage rugkussens zodat het een geheel is en niet rommelig met dikke kussens aan de rugzijde.

Afbeelding

Deze is het maar dan zonder die losse kussens erop en niet deze uitvoering van kleur en stof.
Hij is als ik het goed heb 3.30m aan alle 2 de kanten en een het zitvlak is zonder rugkussens 1 meter diep.
Echt een heerlijke relax bank alleen voor kleine mensen niet handig want die kunnen niet met hun voeten op de grond :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 aug 2010 20:26

wij hebben nu een stoffen hoekbank gekozen een 2 zits met een longchair
verder krijgen wij er over een aantal weken een zelf ontworpen salontafel bij :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 24 aug 2010 20:27

liefie schreef:Ik denk dat onze huiskamer ongeveer 35m2 meter is maar het is wel een soort van voor en achterkamer.
Wij hebben wel een ''strakke'' hoekbank met lage rugkussens zodat het een geheel is en niet rommelig met dikke kussens aan de rugzijde.

Afbeelding

Deze is het maar dan zonder die losse kussens erop en niet deze uitvoering van kleur en stof.
Hij is als ik het goed heb 3.30m aan alle 2 de kanten en een het zitvlak is zonder rugkussens 1 meter diep.
Echt een heerlijke relax bank alleen voor kleine mensen niet handig want die kunnen niet met hun voeten op de grond :lol:

ik las die 1 meter, en dacht idd al dat ik er dan zou zitten met de voetjes vd vloer. ik ben 1.58
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 24 aug 2010 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 aug 2010 20:30

Haha ja dat gebeurd vaker maar de meeste mensen die hier komen zijn hier zo eigen dat ze lekker op de bank hangen met opgetrokken benen :wink:

Ik ben 1.76 maar kan makkelijk bij de grond

@Kwebbel wat voor tafel hebben jullie gemaakt?
Longchair is erg leuk maar ik vind ze erg onhandig!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 aug 2010 20:33

@liefie: ik ben 1.66 ik zal dan niet bij de grond komen bij jullie thuis :lol:
wij hebben nog niet eerder een longchair gehad, nu 2 aparte banken maar dat staat idd wel vol hierzo.
we hebben een tafel laten ontwerpen met twee gewone poten (hout) en een blad erop met houtnerven. Het komt er op neer dat er een afgezaagd plat stuk boom er op komt te liggen. Erg apart maar zeer mooi!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 20:39

Wij kwamen bij het opruimen heel veel boeken tegen, manlief had een aantal boeken in de kliko gegooid :? hele leuke boeken zelfs oa De Gentleman. Die heb ik er weer uit gevist (ze lagen in de blauw kliko, papier dus). We hebben vele boeken maar te weinig ruimte in de boekenkast. Gisteravond naar de IKEA geweest en daar een iets grotere boekenkast gekocht van het zelfde soort als die andere boekenkast (kan die naar boven en als de boekenkast vol is dan zetten we die kleine boekenkast erbij). Nu alleen nog in elkaar zetten, vanavond een stukje gedaan morgen maar weer ver ermee.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2010 21:48

Maneah schreef:Oké! En mag ik 's weten hoe groot jullie kamer is? :)
Ik vind 't in sommige kamers juist de kamer klein maken..
En daarom twijfel ik eigenlijk of we zo'n bank wel of niet moeten doen.

Een eindje terug in dit topic staat een foto van onze nieuwe gordijnen, maar daarop is ook onze bank te zien.
Wij hebben ook een tweezits en dan een longchair gedeelte. Je kunt er als het moet goed met 4 man op zitten, maar we hebben er inderdaad nog een stoeltje bij. Met meer dan 4 mensen zetten we de eetkamerstoelen erbij, want meer ruimte hebben we niet.
We hebben niet zo'n hele grote kamer, vooral vrij smal. Huis is bijna 103, dus dat had je toen he :)
Maar twee banken vind ik inderdaad ook veel minder ruimtelijk overkomen. Dat komt vooral om dat je dan 4 keer hoge leuningen hebt. Voor hoekbankbegrippen hebben wij een kleine, maar het is erg relaxed. (typte Jo'tje, vrolijk vanuit het hoekje van haar hoekbank ;))
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 23:31

Precies. We hebben geen heel grote woonkamer ofzo. We hebben een schouw aan een muur halverwege de kamer, de hoekbank ik 2m80 lang, de andere deel van de bank iets korter, en dat past net tussen schouw en vensterbank, met de gordijnen er nog tussen dan. Ik zal wel een keer foto's maken als het licht is :)

In ieder geval ziet het er met een hoekbank niet gelijk veel voller uit ofzo. Anders zet je er weer een tafeltje tussen en krijg je allemaal losse dingen, nu is de hoek wat meer een geheel. Dus meet gewoon eens op waar je de bank, hoeveel ruimte je daar ongeveer voor hebt en ga dan eens kijken naar banken die de goede maat heeft.

Terug naar “Archief”