Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 23 aug 2010 18:04

Hmm, van sommige bedrijven is toch echt wel algemeen bekend dat de kwaliteit en service vaak maar matig zijn, hoor...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 09:39

ja, maar het ging me er om dat een bank die geleverd werd opeens heel anders zat dan het etalagemodel. Dat lijkt me niet echt standaard, veel voorkomend, zelfs niet bij bedrijven met slechte service ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 24 aug 2010 09:43

Wij hebben jarenlang met een oud bankstel gedaan, maar willen nu graag een nieuwe. We hebben geen idee waar we moeten beginnen met zoeken, dus ik lees met veel interesse jullie ervaringen. We twijfelen tussen leer (makkelijk te onderhouden, blijft lang mooi) of stof (maar dan losse, wasbare hoes) en tussen een hoekbank of twee losse banken.
We neigen naar Ikea, gebruiksvriendelijk en niet te duur, maar ben benieuwd naar gebruikerservaringen.
Heeft iemand ervaring met een hoekbank, hoe bevalt 'ie in gebruik? Het lijkt mij vaak dat niemand lekker in het hoekstuk kan zitten, of valt dat mee? Of zijn twee losse banken in praktijk toch makkelijker vind i.v.m. verschuiven?
Dus ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met winkels en bankstellen. Brand maar los :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2010 10:14

Als je voor stof gaat kun je het ook laten behandelen zodat je er niet snel vlekken in krijgt. Bij veel winkels heb je dan een garantie voor 5 jaar ofzo. Dan hoef je niet per se voor wasbare hoezen te kiezen. (Dan vallen er al zoveel banken af!)
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 aug 2010 10:21

Heb de Ektorp van Ikea, helemaal super. De hoezen zijn uitwasbaar en je kan er lekker op ploffen.

Mijn ouders hebben een hoekbank maar ben er niet helemaal kapot van. Er kunnen veel mensen op zitten maar ik zit liever iets verder uit elkaar, zeker bij mensen waar ik niet zo veel mee heb. Ik hou van schuiven met meubels dus zo'n bank is niets voor mij. Maar het staat wel leuk, het heeft ook zeker zijn voordelen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 10:26

Inderdaad. Daarnaast lijken wasbare hoezen me bij een hoekbank wat minder makkelijk. Je kan ze inderdaad laten behandelen waardoor je vlekken heel makkelijk er af krijgt. Als je leer mooier vindt zou ik daar voor gaan, anders zou ik voor stof gaan, de bank laten behandelen en geen hoes nemen.

Zelf vind ik een hoekbank heel fijn. Wij hebben zo'n soort model (wel andere stof)

Afbeelding

Wel lekker, je kan er heerlijk op zitten, je kan er op liggen en op de korte kant kan je in de hoek zitten met je benen gestrekt.

Ga gewoon eens naar Ikea of naar een andere meubelwinkel (wij hebben hem bijv. bij Piet Klerkx gekocht) en ga gewoon kijken wat je mooi vindt, proberen of het lekker zit etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 10:32

pppfff wij willen ook een hoekbank, maar ik hou niet van al te strak mijn man wel. Ik hou van een bank met wat kussens mijn man niet. Lekker lastig dus. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 aug 2010 10:37

Inderdaad, gewoon eens gaan oriënteren, dan kun je meteen de stoffen voelen, de zit uitproberen, et cetera.

Wij hebben een stoffen bank van Woonboulevard Poortvliet (vraag me even niet van welke winkel daarbinnen) en dat bevalt prima. Het is een wat grover geweven stof, die we inderdaad ook hebben laten behandelen tegen vlekken. Tot nu toe is die laag nog niet op de proef gesteld. Bank en bijbehorende fauteuils zien er na ruim een jaar nog als nieuw uit (gelukkig vindt onze kat de stof niet interessant, die houdt het bij de krabpaal).

De service was prima. De bank (zwart/antraciet met lichtgrijs) werd geleverd met bruine pootjes en de stoelen (omgekeerd qua kleur, verder zelfde stof) waren geleverd met zwarte poten, of nee, 1 met zwarte en 1 met bruine... Nou, wij meteen gebeld en binnen afzienbare tijd kwam er een klusjesman van het bedrijf langs die alle poten hier thuis zwart heeft gespoten (en dat terwijl de bank door de fabrikant sowieso alleen met bruine pootjes werd geleverd achteraf gezien).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 24 aug 2010 10:43

@ Evelien, heel herkenbaar. Lastig hoor.

Bij een hoekbank zit je inderdaad wel dicht op elkaar. Maar dat heb je bij bepaalde twee of driezitters ook wel. En op zo'n hoekcombinatie kun je idd lekker zitten/hangen/liggen.
Aan de andere kant oogt het vaak vol met zo'n enorme bank. En met twee losse banken kun je er nog een fauteuil bij doen.
:-k

LeChat: Inderdaad, gewoon eens gaan oriënteren, dan kun je meteen de stoffen voelen, de zit uitproberen, et cetera.

Dat zijn we ook wel van plan, naar een woonboulevard ofzo. Maar er zijn zoveel winkels... Als ik nu al wat meer de do en dont's voor ogen heb, dan scheelt dat alvast!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 12:00

Maak op internet gewoon een voorselectie, kies naast de Ikea nog 1 of 2 grote winkels uit en ga daar kijken. Je kan eindeloos blijven rondkijken maar dat schiet ook niet op.

Als je een beetje een grote hoekbank hebt zit je niet zo snel dicht op elkaar hoor. Wij hebben er nog een fauteuil bij, dan kan je met 4 personen heel ruim zitten.... en hoe vaak komt het nou voor dat je er met nog meer mensen zit? Dat is denk ik maar heel sporadisch. Bij ons in ieder geval wel. Je zit ook niet veel dichter op elkaar dan bij gewone banken, juist omdat je op zo'n bank vaak wat meer uitwijkmogelijkheden naar links en rechts hebt... met z'n 3-en op een driepersoonsbank ik net zo krap. Helemaal in de hoek is meer om te hangen en dat doe je doorgaans ook niet als je visite hebt. :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 24 aug 2010 12:08

Wij hebben ook een stoffen bank, maar wel een houten onderstel. Blijft stevig, hebben we al 16 jr. Wordt heel intensief gebruikt. zowel overdag als 's avonds.
Geen wasbare kussens. HEt is een bewerkte stof, dus vlekken zie je niet. En die kunnen we ook gewoon met een natte doen afnemen. Als we drinken knoeien blijft het op de stof liggen, en trekt er niet in.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 24 aug 2010 12:33

Wij hebben 20 jaar met een stoffen licht grijze bankstel gedaan.
Het was een dure bank, de stof was behandeld tegen vlekken.
Na 10 jaar hebben wij hem elk jaar gereinigd met citin.
Vorig jaar hebben we het stel weggedaan, omdat we over gestapt zijn naar een chesterfield.
De bank was goed, alleen de vulling van zitkussens waren aan vervanging toe.
Ondanks dat we huisdieren en kinderen hebben, was de bank nog steeds mooi.
We zijn er altijd netjes op geweest, maar er is echt op en top op geleefd.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 24 aug 2010 15:03

Hmm... dus stof hoeft geen vlekkendrama te worden. Dat biedt wel meer mogelijkheden ja.
Nog mensen die een leren bankstel hebben? Dat is makkelijker met vuil, maar plakt misschien aan blote benen?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2010 15:07

In de zomer plakt het en in de winter is het koud. Brr. Voor mij geen leren bank!
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 aug 2010 15:08

Stoffen meubels die niet tegen vlekken behandeld zijn kun je altijd zelf nog inspuiten met zo'n spray die je bijv. ook voor schoenen gebruikt.

Wij hebben een stoffen bank en het valt na bijna 5 jr. intensief gebruik nog best mee met de vlekken. Ook een leren bank vergt wel het nodige onderhoud hoor, als je er niets aan doet gaat ie uitdrogen en barst het leer. Ik vind pers. een leren bank algauw wat 'kil'.

Terug naar “Archief”