Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 08:14

Ja, het is wel stil, zeg. Niet dat hij nou zo'n druk en lastig kind is... maar gewoon, dit is echt raar. En ook weer niet. Hij is zo'n wijs en serieus mannetje, had er zoveel zin in, huppelde dat gebouw binnen: het klopt gewoon.

Vanaf oktober kan hij met papa gaan peuterzwemmen. Ze hebben er allebei heel erg veel zin in. We hadden hem ooit op de wachtlijst gezet en ineens werden we gebeld (we waren het alweer vergeten) en vanaf oktober gaat hij elke zondagochtend vroeg (half 9- 9uur) zwemmen met papa. Nou, hij stond te dansen, hoor! Hij wilde meteen het boekje gaan lezen, waarin mama beer met kleine beer gaat zwemmen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 08:15

Over een half uur ga ik bellen.

Ik heb nog geen schoolboek open gehad, haha!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 08:30

Haai schreef:Hij haalde vanmiddag z'n klei uit de kast, en vroeg toen 'Mama mesje pakken'. Ik snapte eerst de bedoeling niet helemaal, maar wat bleek: hij had op de psz ook met klei gespeeld, en daar hadden ze er een mesje bij Hij had een beer gemaakt zei hij, en de juf had hem geholpen.

Kijk, dat vind ik dus cool. Dan worden ze van die wijze persoontjes, die ook een stukje eigen leven hebben en daar dan over vertellen, enzo. Nog een kwartiertje en dan ga ik bellen.

::))

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 08:34

Galateia schreef:Ja, het is wel stil, zeg. Niet dat hij nou zo'n druk en lastig kind is... maar gewoon, dit is echt raar. En ook weer niet. Hij is zo'n wijs en serieus mannetje, had er zoveel zin in, huppelde dat gebouw binnen: het klopt gewoon.

Vanaf oktober kan hij met papa gaan peuterzwemmen. Ze hebben er allebei heel erg veel zin in. We hadden hem ooit op de wachtlijst gezet en ineens werden we gebeld (we waren het alweer vergeten) en vanaf oktober gaat hij elke zondagochtend vroeg (half 9- 9uur) zwemmen met papa. Nou, hij stond te dansen, hoor! Hij wilde meteen het boekje gaan lezen, waarin mama beer met kleine beer gaat zwemmen :mrgreen:

Geweldig leuk, dat peuterzwemmen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 24 aug 2010 08:45

Haha, Galateia heeft de tijd tot het bellen met RW verdaan... dan duurde het wachten hopelijk ook niet zo lang! Zoals je het beschrijft, denk ik dat hij het super naar zijn zin heeft gehad!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 09:01

Hij doet het fantastisch! Alsof hij er al tijden komt, zegt de leidster. Hij had lekker gespeeld, wat gedronken en was nu naar het verhaal aan het luisteren. Heel aandachtig en heel serieus.

Ik ben helemaal blij. Dat klinkt als mijn zoon ::))

(Zit hier nu stiekem trots te wezen!)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 09:08

Dat is fijn.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 09:12

Ja! Opeens is het heel makkelijk om Vergilius te lezen. Ik kon er net niks van bakken, maar nu is Latijn weer gewoon Latijn. Wat een opluchting :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 aug 2010 10:32

Galateia schreef:Ja! Opeens is het heel makkelijk om Vergilius te lezen. Ik kon er net niks van bakken, maar nu is Latijn weer gewoon Latijn. Wat een opluchting :mrgreen:

Aeneis of zoiets?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2010 10:37

Galateia schreef:
(Zit hier nu stiekem trots te wezen!)

dat zou ik ook zijn! heeeerlijk dat hij het zo goed doet op 'school'!!

ennuh.. peuterzwemmen is super! dat heb ik ook nog een half jaar gedaan met julia, tot aan de zomervakantie! Puur genieten zo'n peuter!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 aug 2010 10:39

Wij hebben ook aan peuterzwemmen gedaan en dat had als extra voordeel dat ze zonder wachtlijst kon doorstromen naar het reguliere diplomazwemmen. Wachtlijst is hier momenteel gemiddeld anderhalf jaar en je mag de kinderen pas opgeven als ze vier jaar zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2010 10:45

hier geldt die regel ook, maar ging in kampen peuterzwemmen, omdat ik na de tijd daar in het gewone zwembad mocht vrijzwemmen. Vond een half uur zo weinig, daarbij moest ik al 4,70 betalen hier in het zwembad voor een half uur, daar was het 5,70 en mocht ik ook nog gewoon na de tijd zwemmen. Dus.. von dik dat wel heeeerlijk!

ALleen erg jammer dat het nu niet meer kan.

OVerigens ga ik niet zwemmen met juul als ze 4 is, ze krijgen dan al zoveel nieuwe dingen, hele dagen basisschool etc.... sommige kinderen zijn al bekaf van alleen school, dus wilde ik rond een jaar of 6 pas.. als ze ook echt de conditie heeft en de consentratie om op te letten.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 aug 2010 10:52

paprikameisje2 schreef:hier geldt die regel ook, maar ging in kampen peuterzwemmen, omdat ik na de tijd daar in het gewone zwembad mocht vrijzwemmen. Vond een half uur zo weinig, daarbij moest ik al 4,70 betalen hier in het zwembad voor een half uur, daar was het 5,70 en mocht ik ook nog gewoon na de tijd zwemmen. Dus.. von dik dat wel heeeerlijk!

ALleen erg jammer dat het nu niet meer kan.

OVerigens ga ik niet zwemmen met juul als ze 4 is, ze krijgen dan al zoveel nieuwe dingen, hele dagen basisschool etc.... sommige kinderen zijn al bekaf van alleen school, dus wilde ik rond een jaar of 6 pas.. als ze ook echt de conditie heeft en de consentratie om op te letten.

Ik geloof dat het ook beter is voor de motoriek om pas vanaf 5 jaar te gaan zwemmen, maar ik dacht ik probeer het gewoon en ik moet zeggen dat het goed gaat. Nog een badje en dan mag ze op voor diploma A. Het is alleen nog niet te zeggen hoe lang dit badje nog gaat duren......

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 aug 2010 11:47

Leuk dat het zo goed gaat Galateia! Mag je best trots op zijn. Wij moeten nog wachten tot Pasen, want ze mogen hier pas het kwartaal nadat ze 3 zijn geworden. Ik zit hier op het moment met een peuter die HELEMAAL uit zijn naad gaat. Ik weet echt niet wat er is. Hij wil niet eten, niet slapen, niet kroelen, niet spelen. Dus ja....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 11:50

Het ging helemaal fantastisch! Hij heeft het reuze naar zijn zin gehad en wilde eigenlijk helemaal niet mee, toen mama kwam. Heel even was het van 'mama!' maar toen meteen die schakel in zijn hoofd, dat dat betekende dat school afgelopen was. Nou ja, hij wilde dan wel even zwaaien naar de juffrouwen en de kindjes, maar hij ging toch wel een beetje bozig mee, hoor. Ik heb mijn best gedaan niet te lachen, want dat gezicht, nou nou... dat zou ik toch eens op een foto moeten vastleggen voor later. Nu brabbelt hij over kindjes, spelen, etc. Maar hij kijkt me nog steeds af en toe boos aan en dan kijk ik boos terug en dan moet hij toch ook wel een beetje lachen :mrgreen:

Kinderen zijn leuk als ze groot worden, zeg. Ik vind het echt steeds leuker worden! Hij wordt nu echt zo'n eigen individu. Heerlijk.

Terug naar “Archief”