Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor kwebbel » 23 aug 2010 21:02

spannend Laura, we duimen en bidden mee voor je!!!
heftig Evelien, pleegzorg. Hopelijk komen jullie er samen uit en mogen jullie voor een kindje zorgen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 24 aug 2010 06:55

Voor het kindje uit Zuid Afrika waar een speciale oproep voor is gedaan, hebben zich meerdere stellen aangemeld. Het kinderhuis gaat nu bepalen aan welk ouderpaar het kindje toegewezen wordt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 07:00

Ja, ik heb het ook gelezen/gehoord. Super! Ik vind het nog steeds moeilijk voor te stellen, dat er voor dit kindje helemaal geen mensen op de wachtlijst stonden!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 07:50

Weet je wat ik zo heerlijk vindt om te lezen: dat jullie zo heerlijk vol vuur vertellen. De liefde voor een adoptie/pleegkind, klinkt misschien heel stom/dom maar ik wordt er gewoon warm van (en krijg vochtige ogen).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2010 08:14

Evelien schreef:Weet je wat ik zo heerlijk vindt om te lezen: dat jullie zo heerlijk vol vuur vertellen. De liefde voor een adoptie/pleegkind, klinkt misschien heel stom/dom maar ik wordt er gewoon warm van (en krijg vochtige ogen).

idd, een vriendin van mij heeft 2 pleegkindjes waar ze ook de volledige voogdij over hebben, dus blijven ze altijd bij hun!
zij krijgt regelmatig te horen, ze zullen nooit van jezelf zijn, of... voelt echt anders dan een eigen kind! ze heeft veel moeite met zulke opmerkingen, immers deze kinderen hunkeren enorm naar liefde!
ik heb veel bewondering voor mijn vriendin! 2 kinderen met toch wel heftige problemen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 08:19

paprikameisje2 schreef:zij krijgt regelmatig te horen, ze zullen nooit van jezelf zijn, of... voelt echt anders dan een eigen kind!

Aha, de mensen die dit zeggen, die moeten vast wel een gemengd gezin hebben (adoptie/pleeg en bio-kinderen). Anders kun je nooit zoveel wijsheid hebben.

Wat een onzin-opmerkingen. 'Eigen kind', nou mijn kind is gewoon mijn kind hoor!

Ik lach er tegenwoordig om. Vrijdag is het een jaar geleden, dat wij het voorstel van onze zoon kregen. Dat was op de laatste donderdag van mijn zomervakantie, dus maandag op school meteen groot nieuws. Zei een collega heel serieus: "Stel nou dat je een eigen kind zou hebben en dit geadopteerde kind en je stond met zijn drietjes op een brug die op instorten stond. Jullie kunnen alleen overleven als je 1 kindje in het water gooit. Welke zou je dan gooien? Toch zeker die geadopteerde?"

Ik bleef heel rustig en antwoordde: "ik zou zelf springen."

Sommige mensen...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 08:32

Hoe komen ze daarop? :shock: Ik begrijp zulke mensen niet [-(

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 24 aug 2010 08:41

Wat een vreselijk nare opmerking van die collega! Bah, alsof een ouder überhaupt tussen 2 kinderen zou kunnen kiezen... vreselijk! [-( =;

@alle anderen: succes met alle wachttijden en instanties... hopelijk mogen jullie snel een kindje in huis nemen! Dat hebben die kinderen en jullie echt verdiend!
8>)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 09:03

Joehoe :yahoooo:

Ik heb zin in / ik verlang naar een tweede kindje :mrgreen:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 24 aug 2010 09:06

Wat een rare opmerking van je college, Galateia :?. Ik heb ook weleens mensen horen zeggen dat je met adoptie "niet weet wat je in huis haalt". Dat soort opmerkingen kan ik altijd moeilijk plaatsen, maar dan bedenk ik dat het maar goed is dat dat soort mensen niet gaan adopteren.

Iedereen die op een kindje wacht, veel sterkte! Ik hoop echt dat er nog veel positieve berichten in dit topic zullen verschijnen!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 aug 2010 10:15

Succes meiden met (af)wachten, plannen en alles!
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 aug 2010 11:37

Nina87 schreef:Wat een rare opmerking van je college, Galateia :?. Ik heb ook weleens mensen horen zeggen dat je met adoptie "niet weet wat je in huis haalt".

Toen ik een instantie belde om te vragen of ze met ons 'in zee wilden' en ik vertelde hoe oud Michael is (en let wel, die is een sociaal werker!!) zei die vrouw: Nou, door hem zo jong te adopteren hebben jullie jezelf flink in de vingers gesneden....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 aug 2010 11:44

Raar, raar, raar... ik kijk inmiddels nergens meer van op, hoor, maar ik verbaas me wel. Aan de ene kant went het, aan de andere kant went het ook weer niet. Nou ja, gek mens, zeg!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 aug 2010 12:58

Nina87 schreef:Wat een rare opmerking van je college, Galateia :?. Ik heb ook weleens mensen horen zeggen dat je met adoptie "niet weet wat je in huis haalt". Dat soort opmerkingen kan ik altijd moeilijk plaatsen, maar dan bedenk ik dat het maar goed is dat dat soort mensen niet gaan adopteren.

Iedereen die op een kindje wacht, veel sterkte! Ik hoop echt dat er nog veel positieve berichten in dit topic zullen verschijnen!

Weet je wat dan altijd maar gelukkig is: dat al die mensen die zwanger zijn precies weten wat ze in huis krijgen enzo.... Dat je dat zo makkelijk kan kiezen, ideaal!!!

Ik vind special Need ook een moeilijke keuze.... Mag ik vragen hoe degenen die adoptie gedaan hebben hierin stonden of is dat teveel privé?
Psalm 25:2 (ber.)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 aug 2010 13:38

Wij hebben gezegd iedere Special Need per geval in overweging te nemen. Michael kwam met een mogelijke special need, daar konden ze pas zeker over zijn na zijn 1e verjaardag maar voor ons was de SN 'verwaarloosbaar' dus hebben we 'ja' gezegd. Nu is het wat moeilijker omdat we al een kleintje hebben en zijn toekomst ook in achting moeten nemen, snap je?

Terug naar “Archief”