Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Bumba » 22 aug 2010 19:28

pol schreef:Toen bij ons de kraamhulp wegging, was de wasmand leeg, in geen jaren heb ik de bodem gezien en toen wel.....Heerlijk!

Misschien wil die kraamhulp wel als hulp in de huishouding komen werken??? Mag ze je af en toe als een baby behandelen, zodat ze haar vak niet verleerd :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 aug 2010 20:12

pol schreef:Toen bij ons de kraamhulp wegging, was de wasmand leeg, in geen jaren heb ik de bodem gezien en toen wel.....Heerlijk!

Heb 2 lege wasmanden in het washok

(zeg maar niet wat er boven in de wasmand ligt)
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 aug 2010 20:50

heb jij 3 wasmanden dan? :P
hier 2 halve (witte en bonte). Morgen eerst het bed verschonen en als ik zin heb nog wel een was. MOet er eigenlijk nog 2 opruimen.... hmm....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 aug 2010 07:57

kwebbel schreef:heb jij 3 wasmanden dan? :P
hier 2 halve (witte en bonte). Morgen eerst het bed verschonen en als ik zin heb nog wel een was. MOet er eigenlijk nog 2 opruimen.... hmm....

Ik heb er ook 3
Één voor de witte was, 70 graden ofzo, dat zijn vnl handdoeken en ondergoed.
Één voor de donkere was, 30 gr, spijkerbroeken, shirts, sokken ed.
en één voor de lichte was, wat niet zo heet mag.

Vroeger deed ik de witte was op 95 gr. Ik heb bij de oudste 2 helemaal katoenen luiers gebruikt, bij de derde een half jaar, en die deed ik op de kookwas.

Ik heb ook vaak nog een emmer staan met rood/rose/oranje, en soms geel of groen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 23 aug 2010 08:08

Heerlijk, mijn hulp is er weer na 3 weken vakantie.
Samen het huis door en aan het eind van de morgen is alles lekker schoon en glad. :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 aug 2010 08:11

wij hebben maar 1 wasmand waar alles door elkaar in gegooid wordt.
De handdoeken die hang ik te drogen tot ze in de wasmand gaan en als de wasmand vol is dan ga ik pas wassen. En soms is die een halve dag leeg.. :lol:

Vandaag weer ff bij m'n vriendin schoonmaken. Morgen ga ik thuis wel weer aan de slag of misschien vanavond. :mrgreen: Als ik zin heb.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 23 aug 2010 12:27

ik heb 4 wasbakken

1 voor de witte was
1 voor de handdoeken was, beddengoed, ondergoed e.d
1 voor de donkere
1 voor de lichte was

voor mij een heel groot voordeel, want ik kan precies zien wanneer ik kan gaan wassen, wij hebben een grote trommel, en ik vind het zonde om halve trommels te wassen. Het paste gewoon niet meer in 1 wasbak, als we van alles dragen (wit, donker en licht en dan ook nog de handdoeken), dus ik dacht dan maar gelijk sorteren.

Nu ook makkelijk, want nu kan mn man ook zelf een was aanzetten!! :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 aug 2010 12:51

Zoveel wasmanden hebben wij nog niet nodig hoor. Wij kukelen gewoon alles in 1 wasmand, en als ik ga wassen zoek ik dat gewoon even uit. Dat is zoveel moeite niet met z'n tweetjes. Kan me indenken dat het met kinderen wel handig is om meer manden te hebben.
pobody's nerfect

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 23 aug 2010 13:37

pannenkoek schreef:

Ik heb er ook 3
en één voor de lichte was, wat niet zo heet mag.

Vroeger deed ik de witte was op 95 gr. Ik heb bij de oudste 2 helemaal katoenen luiers gebruikt, bij de derde een half jaar, en die deed ik op de kookwas.

Ik heb ook vaak nog een emmer staan met rood/rose/oranje, en soms geel of groen.

Was je dan alle wit op 70 graden? Je hebt toch ook wel eens een bloesje, shirtje legging of iets dergelijks wat niet zo warm kan?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 aug 2010 16:19

Wij hebben 2 manden (60 en 40) en dan nog een hele grote slaapkamervloer voor allerlei kleine stapeltjes die niet tot voorgaande categorie horen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 aug 2010 16:29

blompje schreef:
pannenkoek schreef:

Ik heb er ook 3
en één voor de lichte was, wat niet zo heet mag. Vroeger deed ik de witte was op 95 gr. Ik heb bij de oudste 2 helemaal katoenen luiers gebruikt, bij de derde een half jaar, en die deed ik op de kookwas.

Was je dan alle wit op 70 graden? Je hebt toch ook wel eens een bloesje, shirtje legging of iets dergelijks wat niet zo warm kan?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 aug 2010 16:38

wahahah ik was vandaag zo van slag van m'n huishoudkunsten dat ik de schone vaatdoeken in de koelkast legde. :wink:

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 23 aug 2010 18:05

Oké.. ik maak dan ook altijd nog onderscheid tussen wit en licht.. anders wordt het wit zo goor vind ik...

@evelien.. lekker koel die vaatdoeken bij jou!

Hier twee manden: één met handdoeken/ondergoed en witte was en één met alles wat gekleurd is en die wordt dan in donker en licht gesplitst en vaak nog in een tussenvariant... Dus meestal wel 6 trommels in de week en dan nog de kleinere wasjes.. Spijkerbroeken gaan altijd apart ivm strepen die je anders krijgt.. net als overhemden die vaak ook apart, blijven ze toch wat mooier..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 aug 2010 18:20

Wij hebben zwarte handdoeken en 'lichtbonte' (en ook lichte dekbedovertrekken en witte lakens, die gewoon meegaan met de lichtbonte hoor, blijf niet splitsen..), dus 2 verschillende 60-graden-wassen, en twee aparte wasmanden daarvoor in de badkamer staan.
De kleding splitsen we meteen uit in de bijkeuken, waar wasmachine en droger staan, zodat gelijk zichtbaar is welke was aan de beurt is (donker, rood, wit of lichtbont, waarbij ik als er veel opgespaard is de donkere bijv. opsplits in wolwas en fijne was).
Als ik het zo op een rijtje zet een hele organisatie 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 aug 2010 18:39

moet je wel een grote badkamer (oid) hebben waar je al die wasmanden in kwijt kan. ik heb er gewoon 1 en daar gooien we alles in. als ik ga wassen zoek ik het allemaal uit en maak ik 3 stapels : wit 60 graden, licht/gekleurd 30 graden en donker 40 graden. en die was ik dan achter elkaar weg. volgende dag strijken ( dat is het streven :mrgreen: )
Afbeelding

Terug naar “Archief”