Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Galateia » 20 aug 2010 07:08

Wat een mooi mannetje, zeg, echt een plaatje! Wat zullen jullie trots zijn op hem. Hoe doen Milan en Matteo het, als grote broers?

Over geslachtsvoorkeur. In de adoptiewereld was het heel lang voor heel veel landen mogelijk (nu nog maar voor een paar) om een voorkeur voor een geslacht aan te geven. Verreweg de meerderheid van de ouders wilde een meisje adopteren. Dat leidde ertoe dat jongens amper de kans kregen geadopteerd te worden.

Toen wij in Nigeria bij de rechtbank zaten te wachten, waren er ook veel Nigeriaanse stellen die een klein baby'tje adopteerden. Alles in het geheim, want adoptie is een taboe ('vreemd bloed', dus na de adoptie terugkeren naar huis en dan doen alsof het je eigen baby is). Het waren allemaal meisjes. En dan heb ik het echt over 11 baby's.

Die voorkeur voor meisjes had vooral als reden, dat men denkt, dat meisjes minder problemen geven en liever zijn. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen: mijn zoon is toch echt een rustig lief klein persoontje, dat het liefst de hele dag met mama knuffelt en op schoot boekjes leest. Maar zelfs al was hij een stuiterbal geweest, dan nog, dan hadden we net zoveel lol gehad. Een kind is gewoon een kind. Meisjes kunnen net zo goed rauwdouwers zijn. En al die vrouwen die zeuren over jongens: ze vergeten dat de man waar ze zoveel van houden toch echt vroeger als jongetje geboren is...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 aug 2010 07:52

idd, hier een rauwdouwer als meisje! altijd voetballen fietsen of met auto's spelen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 aug 2010 11:44

Wow, wat lijkt Manoel op zijn broers! Geweldig om te zien!

En over geslacht: mijn moeder heeft 3 dochters en 1 zoon, en ze zei altijd: ik krijg liever schoonzoons dan schoondochters (en dat lijkt me absoluut waar, als ik naar mijn schoonouders kijk, al die bemoeials van schoondochters ;) ), maar uiteindelijk hebben ze het minste 'last' met mijn broertje gehad. Die is misschien wel extreem makkelijk, altijd al geweest, maar uiteindelijk blijken volgens mij de jongens makkelijker dan de meiden. Over het algemeen. Jongens doen minder raar in hun pubertijd enzo, zijn vaak veel liever voor hun moeder (wij meiden hebben overal commentaar op thuis, mijn broertje is 20 en zegt nog steeds dat zijn moeder de meest fantastische is. Dat zeggen wij als meiden ook wel, maar we geven ook commentaar).
Dus doe mij maar 10 jongens :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 20 aug 2010 11:53

Gelukkig hebben we 't niet voor het zeggen :wink:

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 20 aug 2010 17:15

MissF schreef:Wow, wat lijkt Manoel op zijn broers! Geweldig om te zien!

En over geslacht: mijn moeder heeft 3 dochters en 1 zoon, en ze zei altijd: ik krijg liever schoonzoons dan schoondochters (en dat lijkt me absoluut waar, als ik naar mijn schoonouders kijk, al die bemoeials van schoondochters ;) ), maar uiteindelijk hebben ze het minste 'last' met mijn broertje gehad. Die is misschien wel extreem makkelijk, altijd al geweest, maar uiteindelijk blijken volgens mij de jongens makkelijker dan de meiden. Over het algemeen. Jongens doen minder raar in hun pubertijd enzo, zijn vaak veel liever voor hun moeder (wij meiden hebben overal commentaar op thuis, mijn broertje is 20 en zegt nog steeds dat zijn moeder de meest fantastische is. Dat zeggen wij als meiden ook wel, maar we geven ook commentaar).
Dus doe mij maar 10 jongens :mrgreen:

Haha, mijn vader zegt altijd dat je beter 10 jongens op kan voeden dan 2 meiden...
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 09:57

Nou, toen wij te horen kregen, dat we ouders van onze zoon mochten worden, zei ik een paar dagen later tegen mijn schoonmoeder, dat ik het zo moeilijk vond om leuke jongenskleren te vinden. Haar reactie was de volgende: 'Had je misschien liever kleren voor een meisje uitgezocht?'

Nou, dat vond ik echt zo'n stomme reactie. Waar slaat zo'n opmerking nou op? Ik deed alleen de mededeling van het feit, dat er voor jongens in onze smaak niet veel te vinden was en we dus echt aan het zoeken en speuren waren. Ik was echt even ontdaan. Stond ik daar met een hart ontploffend van liefde voor mijn nog onbekende zoon in Nigeria, van wie ik alleen de naam wist. Zegt iemand zoiets...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 21 aug 2010 10:30

Galateia schreef:Nou, toen wij te horen kregen, dat we ouders van onze zoon mochten worden, zei ik een paar dagen later tegen mijn schoonmoeder, dat ik het zo moeilijk vond om leuke jongenskleren te vinden. Haar reactie was de volgende: 'Had je misschien liever kleren voor een meisje uitgezocht?'

Nou, dat vond ik echt zo'n stomme reactie. Waar slaat zo'n opmerking nou op? Ik deed alleen de mededeling van het feit, dat er voor jongens in onze smaak niet veel te vinden was en we dus echt aan het zoeken en speuren waren. Ik was echt even ontdaan. Stond ik daar met een hart ontploffend van liefde voor mijn nog onbekende zoon in Nigeria, van wie ik alleen de naam wist. Zegt iemand zoiets...

Nou dan lijkt het net of je niets meer kan zeggen in die richting zeg! Beetje een koude douche lijkt mij!
Psalm 25:2 (ber.)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 aug 2010 11:13

het is ook gewoon zo dat er voor meisjes meer kleren zijn! stap maar eens een willekeurige kledingwinkel binnen en de hoek voor de meisjes is altijd veel groter dan voor de jongens!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 11:57

trijntjejohanna schreef:het is ook gewoon zo dat er voor meisjes meer kleren zijn! stap maar eens een willekeurige kledingwinkel binnen en de hoek voor de meisjes is altijd veel groter dan voor de jongens!

Ja, daar kwamen wij toen dus ook achter. En als je dan ook nog eigenwijs bent en een hele specifieke smaak hebt, tja, dan wordt het nog ingewikkelder. Zo houden wij van felle kleurtjes (voor mezelf en in mijn huis nooit - manlief wel -, maar we hebben het hier over kinderkleding) en op de een of andere manier dragen we niks met knoopjes. Geen overhemden, bloesjes, polo's: geen knoopjes, geen kraagjes. Zou mijn man ook nooit van zijn leven aantrekken, dus kindlief ook niet. Nou, wat hebben we gespeurd, haha. We hebben nu wel een schoenenwinkel gevonden met vrolijke schoenen. Kindlief heeft nu coole blauwe schoenen, maar ze hadden ook groene en rode, maar hij vond de blauwe mooier (hij mag altijd uit 2 paar schoenen kiezen, vindt 'ie prachtig). Maar pffff. Lang leve de al eerder genoemde t-shirts van de H&M. Die zijn tenminste cool :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2010 13:44

kom je dan ook niet gauw in van die (kinder) speciaalszaakjes? Die zijn ook al wel wat duurder.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2010 14:02

Ooh, ik ben de eerste om toe te geven dat ik veel liever meisjeskleding zou kopen dan jongenkleding hoor. Niet dat ik een meisje wil, maar ik vind al die meisjeskleding veel schattiger, dat roze, ruches, kantjes, strikjes, heerlijk! Maar dit is vele malen beter voor mijn portemonnee, en er zijn ook heus leuke jongenskleren te vinden, maar het wordt al sneller wat eentonig. Dus ik vind die vraag niet zo heel raar hoor ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 aug 2010 14:12

Meisjes hebben denk ook veel meer kleren. Een jongen heeft een shirt of blouse met een broek. Voor meisjes heb je ook shirtjes, blousen en broeken maar daarnaast ook nog rokjes, jurkjes, legginkjes(schrijf je dat zo?:)), maillotjes, tuniekjes, en dan de haarbandjes en strikjes niet te vergeten.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 aug 2010 15:29

Schipje schreef:Meisjes hebben denk ook veel meer kleren. Een jongen heeft een shirt of blouse met een broek. Voor meisjes heb je ook shirtjes, blousen en broeken maar daarnaast ook nog rokjes, jurkjes, legginkjes(schrijf je dat zo?:)), maillotjes, tuniekjes, en dan de haarbandjes en strikjes niet te vergeten.

...en laarsjes, sieraden, sjaaltjes, allerlei verschillende soorten stoffen waarvan de kleding is gemaakt :mrgreen: Verslavend, van die (kleine) meisjes!

Toen ik zwanger was wisten we dat het een meisje was, maar ik durfde nooit een specifiek meisjeskledingstuk te kopen. Tenminste, niet in de stad waarin ik woon. Het personeel van de winkel wist dan direct dat we een meisje zouden krijgen en dat vond ik niet leuk. En als ik iets als kraamkadootje moest kopen zei ik er ook heel duidelijk bij dat het een kadootje was :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 aug 2010 15:30

MissF schreef:Ooh, ik ben de eerste om toe te geven dat ik veel liever meisjeskleding zou kopen dan jongenkleding hoor. Niet dat ik een meisje wil, maar ik vind al die meisjeskleding veel schattiger, dat roze, ruches, kantjes, strikjes, heerlijk! Maar dit is vele malen beter voor mijn portemonnee, en er zijn ook heus leuke jongenskleren te vinden, maar het wordt al sneller wat eentonig. Dus ik vind die vraag niet zo heel raar hoor ;)

meisjeskleren zijn geweldig :mrgreen:

(had in de vakantie bij h&m een geweldig schattig jurkje incl. tulelaagjes onderaan gescoord voor 1 euro. iedereen "och, wat lief! maar pfff, duur stofje" :lol: )
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 16:03

MissF schreef:Ooh, ik ben de eerste om toe te geven dat ik veel liever meisjeskleding zou kopen dan jongenkleding hoor. Niet dat ik een meisje wil, maar ik vind al die meisjeskleding veel schattiger, dat roze, ruches, kantjes, strikjes, heerlijk! Maar dit is vele malen beter voor mijn portemonnee, en er zijn ook heus leuke jongenskleren te vinden, maar het wordt al sneller wat eentonig. Dus ik vind die vraag niet zo heel raar hoor ;)

Aangezien zij al zo lang als we op een wachtlijst stonden steeds aan me vroeg, of ik liever een jongen of een meisje wilde, viel die vraag wel degelijk helemaal verkeerd bij mij, hoor!

@Evelien: ik koop niks in speciale winkels. Ik speur bij Zeeman, H&M, Hans Textiel en C&A. That's it, zo'n beetje. Kindlief groeit als een gek. Wat moet hij met dure kleren? En hij loopt er altijd supercool bij, niks aan de hand. Het boeit me ook niks of iets snel kapot gaat, of niet, want voordat het daarvoor de kans krijgt, is 'ie al weer gegroeid :mrgreen:

Terug naar “Archief”