MissF schreef:is het niet veel egoistischer om ze wel te krijgen?
Nee, want je baart ze voor God. Om Zijn Koninkrijk uit te breiden! Je mag ze lenen om ze te vormen naar hoe Hij dat wil, geinspireerd door zijn Woord en Geest.
Moderator: Moderafo's
MissF schreef:is het niet veel egoistischer om ze wel te krijgen?
marcel081276 schreef:ik snap ook niet dat sommige mensen perse willen dat een getrouwd stel kinderen heeft. Ook in mijn familie word er raar tegenop gekeken dat we na 6 jaar huwlijk nog steeds geen kleintje hebben, het is ze nu wel duidelijk dat het niet gaat gebeuren daar niet van maar vervelend is het wel.
Ik heb zelfs meegemaakt dat toen we pas getrouwd waren de dominee van mijn ouders aan ons een keer vroeg of we al aan de kinderen gingen omdat het egoistisch is als je ze niet neemt.. Sorry hoor maar dat ging me echt te ver!!
Schipje schreef:MissF schreef:is het niet veel egoistischer om ze wel te krijgen?
Nee, want je baart ze voor God. Om Zijn Koninkrijk uit te breiden! Je mag ze lenen om ze te vormen naar hoe Hij dat wil, geinspireerd door zijn Woord en Geest.
toppie schreef:Dat blijft altijd een moeilijk punt, een ieder zij ten volle verzekerd in zijn/haar eigen gemoed.
Wie kan zeggen van zichzelf, dat hij/zij leeft zoals God het wil?
Niemand, want dan zouden we immers zonder zonde zijn?!
MissF schreef:Het is wel leuk om te zeggen: je zet kinderen op de wereld voor God, maar ik geloof niet dat het bij een vrouw (en man) ook niet een beetje eigenbelang is, omdat ik het zo graag wil)
LauraC schreef:En als sterilisatie/anticonceptie de kinderzegen 'onhouden/tegenhouden' is, betekent dat dat vruchtbaarheidsbehandeling de kinderzegen 'stelen' is? En mag dat dan wel? (Even voor de duidelijk, zo denk ik er niet over hoor, maar ik heb het weleens zo horen noemen)
schelpje3 schreef:Schipje schreef:MissF schreef:is het niet veel egoistischer om ze wel te krijgen?
Zoals jij het zegt, mag je dus zelf idd niets regelen.
Een kind krijg je niet voor jezelf.
Als je besluit om ze wel of niet te krijgen op jouw tijd, wil je dit in eigen hand houden. Wat doet dat met je geloof dat God jouw leven wil leiden ?
God mag jou leiden, maar wel zoals je het zelf wil ?
Galateia schreef:Tja, dan moet je er ook maar op vertrouwen, dat God jou de kracht geeft om dat wel te doen. Als je namelijk zo denkt, dan is dat de logische volgende stap.
En denk je echt dat God bij elke zwangerschap iemand een kindje toevertrouwt? Een junk die zwanger raakt, zwaar onder de drugs zit... vertrouwt God haar en haar partner een kindje toe, of heeft zij zich gewoon onverantwoordelijk gedragen met haar sekspartner en is daar een zwangerschap uit voortgekomen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten