Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:Mjah, of woordgoochelaars/kunstenaars.
Er zijn veel woorden voor het vrouwelijk geslachtsorgaan, (en het mannelijke ) die wij hier niet weten![]()
Althans, ik niet, dus als je op zo'n woord of titel zou googlen, kom je ook niet terecht op iets waar je wil wezen.
Tis wel een "hot item" he ? What's in a name.
Trouwens, 1 van mijn zoons is op de kennismakingsdagen van de uni, je kunt daar zo gratis condooms krijgen.
Blijkbaar verwachten ze dat veel van die aankomende stuudjes meteen met elkaar onder de lakens duiken
toppie schreef:Mortlach, je vraagt hoe je tegen en abortus en condooms kunt zijn.
Ik heb echt veel gewerkt bij mensen die tegen beide zijn.
Ik zal proberen hun standpunten te verwoorden.
Abortus is vanuit de Bijbel gezien een moord plegen.
Condooms is ingrijpen in de schepping, door willens en wetens tegen te houden, dat er kinderen verwekt zullen worden.
God heeft volgens hen de vrouw een cyclus gegeven en aan beide het verstand om hierin een patroon te zien.
Ook moeten man en vrouw zich oefenen in de gave van onthouding, dat kan om meerdere redenen belangrijk zijn.
Gebruik je een condoom, is de kans heel groot dat je wisselende partners hebt.
De Heere geeft aan een man zijn eigen vrouw, en aan de vrouw haar eigen man.
Bij wisselende partners is er sprake van overspel.
Overspel is een overtreden van Gods geboden.
schelpje3 schreef:Vanuit de mens gezien Mortlach.
Als je alles verstandelijk gaat beredeneren, kom je anders uit.
Voor een christen die tracht naar bijbelse normen te leven, is abortus ronduit moord, omdat van het allerprilste begin LEVEN is.
Geen klompje, geen niets, nee, een mensje in wording ! Het allergrootste Wonder.
Als God het geeft en je mag dit meemaken, ervaar je dat alles daarbij in het niet valt.
schelpje3 schreef:Niet iedereen is zo met seks bezig![]()
En ik weet nog 1001 andere leuke dingen te doen dan handjeinhandje zitten, zo klef !
schelpje3 schreef:Bedoel je mijn adoloscent ?
Die is daar idd (nog) niet mee bezig.
Heeft wel vriendinnen, maar nog steeds op vriendschappelijke basis.
Maar ja, dat vind jij dan zeker naief van mij ?
Ben verre van dat hoor
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten