Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 16:28

Ik ben "flabbergasted" .
Ik beviel in de vorige eeuw :wink: eerste week zeker niet naar buiten, ook niet met mijn zomerkindjes (het was n.b. hittegolf)
had er eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.
Mijn 1e kraambed was een narigheid, ik had het nl niet, dus was blij met volgende kraambedjes, waarin ik de prinses kon zijn.
Had hele lieve zusters, die mijn 1e keer wilden goedmaken, de schatten :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 aug 2010 18:29

Wat een schatje TJ, en een prachtig kaartje =D>
Hier 'voel' je vaak ook wel aan dat vrouwen vooral meisjes zouden willen. Ik kon mezelf, voordat Michael kwam, gewoon niet inbeelden als 'moeder van een jongen'. Maar nu vind ik het superleuk en is het manlief die graag een dochter wil :wink: :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2010 18:35

ik had een oudere kraamverzorgster en die heeft mij geboden in bed te blijven! als het aan mij lag, hielp ik ze dezelfde nacht nog de was weg wassen.... had ook nergens last van!

Onze kraamverzorgster gaf aan dat je lichaam toch moet herstellen, hoeft niet, maar zei ze: het is erg vervelend als ik straks weg ben en je lichaam trekt het toch ff nietmeer! en dan moet je..... hub had nl ook geen vrij!

heb me toen maar lekker laten verwennen!

Hier gaat alles verder goed, morgen wordt hij weer gewogen, ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is. De tinede dag kwam de kraamzorg nog ff langs ook om te wegen en toen was hij in totaal al een pond boven zijn geboortegewicht! dus... ik ben benieuwd!

Overigens... me vriendin eheft nu ook drie jongens. Hoeveel mensen daar wel niet gezegd hebben tegen haar: vind je hetniet jammer dat het geen meisje is..... niet te tellen! Schandalig!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 aug 2010 19:05

Fijn dat het zo goed gaat ppm!
Ik moest ook in bed blijven van de kraamverzorgster, maar als we eens een tweede krijgen, en ik heb een gesprek met de kraamverzorging, dan ga ik toch echt zeggen dat ik wil dat ze ij niet tot dat soort dingen verplicht. Het was wel fijn om boven te zijn als er bezoek kwam, dan bleven ze niet uren zitten, maar toen we nt uit het ziekenhuis kwamen wilde ik lekker op mijn eigen bank hangen. maar dat mocht niet, ik moest hup mijn bed in. Toen slikte ik het, dat ga ik zeker niet meer doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 aug 2010 19:16

ik lig ook veel in bed op een dag! gelukkig "verplicht" mijn kv mij ook niet dat ik op bed moet! zou ze ook niet moeten doen! ik bepaal zelf wel wanneer ik slaap en rust! ik denk echt wel om me zelf en kom wel een mn rust toe!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 aug 2010 19:19

De oudste 2 zijn meisjes en bij de derde maakte het me niet uit, dus toen werd Harm geboren en iedereen had zo iets van oooo een jongen wat super!!! Zelfs iemand zei: het zou toch allerverschrikkelijkst zijn als het weer een meid was.
Terwijl het niet uitmaakt voor mij wat het was.

Hier in het dorp is iemand zwanger en die heeft 6 jongens, we zijn wel benieuwd wat het nu is.....

TJ wat heb jij op het moment veel blijdschap... fijn hoor na al die nare en spannende dingen bij jullie. Geniet ervan hoor!!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 aug 2010 20:42

Elvira ::)) ::)) ::)) ::)) ::)) ::)) ::))
Wat ontzettend leuk meid dat je zwanger mocht worden!!!
VAN HARTE GEFELICITEERD HOOR!!!!
Hoop dat je een gezond kindje mag krijgen en je nog een mooie kraamtijd mag beleven!!

TJ, man en kinderen: VAN HARTE gefeliciteerd met jullie ontzettende lieve zoon en broertje!
Zo te lezen gaat alles goed en genieten jullie heerlijk, FIJN!
Al het goede toegewenst met jullie zoon!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2010 20:52

schelpje3 schreef:Ik beviel in de vorige eeuw :wink:

Vanmiddag had ik 'toevallig' een blad Kinderen uit 1999. En ik zie echt dat dingen daar al weer anders werden beredeneerd als tegenwoordig. Bijv over een afgeplat hoofdje: Trekt vanzelf weer bij, helmpjes zijn echt niet bewezen dat het goed helpt. Nu zie je heel veel baby's met een helmpje op.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 aug 2010 21:40

Het lijkt mij juist leuk om allemaal meiden te krijgen, maar ja, ik weet ook niet wat het is om een jongen te hebben en kan het me ook niet voorstellen hoe dat zou zijn. Ik heb vier zussen en mijn vader waande zich dus weleens in een kippenhok. We hadden ook allemaal dezelfde maat en dat betekende dus regelmatig kleren jatten van elkaar.... en tja, dat leverde weleens(?) (vaak) ruzie op :D
Mijn zussen betekenen erg veel voor mij en daarom lijkt het me voor Lenthe heel leuk als ze een zusje krijgt (ooit). Maar goed, wat maakt het uit? God weet wat't beste is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 aug 2010 21:04

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 aug 2010 21:04

Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 aug 2010 21:12

wat een super schattige foto's!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 aug 2010 22:25

Die eerste foto is echt gaaf :lol:

Hier dacht ik bij de eerste dat het een meisje zou worden, maar 't werd een jongen. Algauw kon ik me niet meer voorstellen hoe het zou zijn om moeder van een meisje te zijn. Bij de tweede dacht ik dus dat het weer een jongen zou zijn, en 't werd een meisje. Ach, en nu kan ik me er helemaal niets meer bij voorstellen dat het mensen echt wat uitmaakt of het een jongen of een meisje wordt. Ieder schepseltje is uniek, en daar doet het geslacht niets toe of af.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 aug 2010 22:57

Helemaal mee eens heb 2 meiden HEERLIJK!!

Mooie foto`s Tj, zo klein maar bij de 2e zie ik er echt Matteo in!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 aug 2010 06:39

Echt een wijs mannetje, TJ!

Wij kregen eerst 4 zoons en later 2 dochters. Bij de vierde zwangerschap (vijfde kindje) kreeg ik ook heel vaak te horen van 'je hoopt toch zeker wel erg op een dochter?' In het begin van de zwangerschap hoopte ik er zelf ook wel erg op, maar hoe meer ik aan het eind kwam, hoe meer ik het alleen maar belangrijk vond dat alles goed zou zijn. Toen er een dochter geboren was, maakte echt bijna iedereen er een opmerking over en vond ik dat allemaal maar erg overdreven :roll:. Uit de grond van m'n hart kon ik zeggen dat ik een jongetje net zo leuk had gevonden. Eigenlijk was dat bij de laatste zwangerschap anders. Toen hoopte ik er wel tot het laatst op dat het een meisje zou zijn, omdat haar zus dan damesgezelschap kreeg. En het was een meisje en dat blijkt idd erg leuk te zijn!

Terug naar “Archief”